לכל דבר יש פעם ראשונה, וגם פרארי, שנשבעה בכמה הזדמנויות שלא להכנע לסחף החשמלי, חונכת כעת את גרסת הספיידר הייבריד-PHEV הראשונה בתולדותיה, המבוססת על ה-SF90 סטראדלה קופה. המכונית הוצגה בשבוע האחרון במסגרת אירוע אינטרנטי ובדיוק כמו קודמותיה, ה-488, ה-458 וה-F8 ספיידר, גם היא יוצאת את המפעל עם תקרה קשיחה במקום תקרת בד, אחרי שלקוחות פרארי ביקשו טיפול יסודי בבידוד הרעשים וכן בשל רצון מהנדסי הרכב להמנע מעיוותים של החיפוי העליון.
כל השיקולים המתמטיים הובילו בסופו של דבר למכונית הספיידר הכבדה ביותר שפרארי ייצרה עם מנוע שמונה צילינדרים: כמעט 1.7 טון (100 ק"ג יותר מדגם הקופה בגין החיזוקים המבניים). לא שהיא תסבול מהרגלים עצלים במיוחד, לאור העבודה שבקרביים שלה הושתלה תחנת כוח עוצרת נשימה; כמו דגם הקופה היא מנצלת מנוע מרכזי-היברידי כפול מגדשי טורבו בנפח 3.9 ל' מחובר לשלושה מנועים חשמליים, סוללה גדולה ובקרת טעינה חיצונית.
בגפו, מחלץ מנוע הבערה 780 כ"ס, אולם בסיועה של המערכת החשמלית ההספק המרבי מטפס ל-1000 כ"ס במצב אובר-בוסט. את הכוח מעבירה לגלגלים האחוריים תיבת הילוכים דו-מצמדית שמונה מהירויות המאיצה ה-SF90 ספיידר ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש. הסוללה אגב ניתנת לסחיטה של כ-25 קילומטרים על חשמל טהור, אבל תאלצו להסתפק רחמנא ליצלן במהירות מבוקרת של 135 קמ"ש.
העיצוב האירודנימי של ה-SF90, עם 4.71 מ' לאורך, רוחב של 2 מ' וכנף אחורית אדפטיבית, מאפשר לה לפתח כוח הצמדה של 390 קילו ב-250 קמ"ש ולהצמד לכביש בעומסים תובעניים. 90 אחוז ממנה עשוי קרבון (סיבי פחמן) וכך גם חלוקת החומר בתא הנוסעים. כהרגלם, מעדיפים פרארי מינימליזם הכרוך סביב ביצוע ופחות רווי גימיקים וצעצועים, ולכן המערכות המרכזיות פשוטות באופן יחסי וכל תשומת הלב מופנית ללוח המחוונים וגלגל ההגה. לנהג יש אינספור אפשרויות כיול דרך פקדי מגע שטוחים לגמרי, ומי שיצייד אותה בחבילת ה-'פיוראנו' המסעירה יזכה לבולמים ספציפיים למסלולי מירוצים עם חסכון של 21 ק"ג באמצעות שימוש נרחב יותר בקרבון וטיטניום. את התקרה אגב מקפלים בפרק זמן קצר יחסית של 14 שניות אל תא המטען (שמשאיר בערך 100 ל' חלל אחסון).
בחודשים שחלפו, ה-SF90, שהוצגה ב-2019, הפכה להיות אחת המכוניות המדוברות ביותר של פרארי על ידי מי שהפרוטה בכיסו. ביצרן האיטלקי מדווחים כי 50% מרוכשי הדגם הינם חדשים לחלוטין בפורום הסוס הצוהל וכי אלה הגדילו את מאגר הקליינטים של המותג בפריסה גאוגרפית נרחבת. מבחינת עלויות, מרכב הקופה נמכר במחיר נמוך ב-10% מגרסת הספיידר החדשה, שעל פי כלי התקשורת ברומא תשווק תמורת מחיר של 500 אלף יורו.
מהיבואנית לישראל קבוצת סמלת נמסר ל'עולם הרכב' כי הם "פתוחים להזמנות והמחיר ההתחלתי לפני תוספות ואפיונים יעמוד על 3.85 מיליון שקלים. זאת, ברגע שבאירופה יחל השיווק" (שצפוי להפתח בחודשים הקרבים).