קו דגמי פורשה פנאמרה, בדיוק כמו היצע ה-911 המיתולוגית, התרחב ללא היכר בשנים האחרונות. לא רק גרסת 4 סדאן קונבציונלית עם מנועי בנזין ממלאת את השורות, אלא גם גרסאות היברידיות וכן מרכב סטיישן-ספורט מחוטב שמחמיא לסדרה הזו והופך אותה להרבה יותר שימושית ומחוזרת. לאחרונה, הציגה פורשה מתיחת פנים של הפנאמרה הסאלונית עם גרסת טורבו S לה 680 כ"ס שהוגדרה כ"חזקה ביותר" בקורות חייה הקצרים, אולם היא תאלץ מעתה להסתפק במקום השני, שכן היא מודחת ממעמדה היוקרתי על ידי גרסת טורבו-הייבריד חדשה לחלוטין ועוצמתית ממנה.
גרסת הטורבו SE-הייבריד לא נזקקה להשתלת לב ומוח חדשים אלא מבוססת על המכללים הקיימיים של הדגם ומקצה שדרוגים ממוקד; המשמעות היא שבתוך מכונית הפאר הגרמנית מאוכלסת יחידת ה-V8 בנפח 4.0 ל' המחוברת אל מנוע חשמלי המפיק כ-137 כ"ס, סוללה מוגדלת מ-14 קווטש ל-17.4 קווטש ותיבת הילוכים דו-מצמדית PDK עם שמונה מהירויות. התוצאה היא 700 כ"ס היברידיים, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות (0.2 ש' מהר יותר מהדגם שלפני העדכון), מהירות מרבית של 315 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי מוגבר ב-27% ל-50 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה.
למי שרוצה משהו קצת יותר מתון, הפנמרה תהיה זמינה גם בגרסת ה-4E הייבריד המחודשת במרכבי ספורט וספורט-טוריסמו עם תפוקה של 462 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות, מהירות מרבית של 280 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 56 קילומטרים. הדגם השלישי במשפחה הוא ה-4S המחודש (הבסיסי) המפיק 440 כ"ס ממנוע 3.0 ל' V6 לו האצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ועד מהירות מרבית של 295 קמ"ש.
השינויים הצורניים של הפנאמרה הייבריד 2021 סמליים במקרה הטוב. חישוקי 21-20 אינץ' חדשים וכל הדגמים העתידיים של הפנאמרה יקבלו גם את חבילת ה-ספורט העיצובית עם סימני היכר ברורים בחזית בדמות תאורת LED קבועה ומאחור קורת תאורה ארוכה המבדלת אותה מהדגם שלפני מתיחת הפנים.
מה לגבי מחירים? מהיבואנית לישראל 'אורכיד ספורטס קארס' נמסר ל'עולם הרכב' כי דגמי הפנאמרה החדשה זמינים כבר כעת להזמנה ויגיעו לארץ בתחילת חודש דצמבר.
הדגמים החדשים שיגיעו לארץ:
פנאמרה הייבריד 4E תמורת 837 אלף שקלים.
פנאמרה 4S E הייבריד תמורת 947 אלף שקלים
פנאמרה 4E הייבריד ספורט-טורר תמורת 865 אלף שקלים
פנאמרה 4S-E הייבריד (700 כ"ס) ספורט-טורר תמורת 975 אלף שקלים.