(צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: Getty) | צילום: ספורט 5
sportFive1061888 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

תעשיית הרכב העולמית עקבה בדריכות בחודשים האחרונים אחרי שתהליך של האיחוד בים תאגיד המכוניות הצרפתי-גרמני של פיג'ו שנקרא PSA לבין התאגיד האיטלקי אמריקאי של פיאט שנקרא FCA.

ביום שני בערב פורסמה ההודעה הרשמית של הממונה על ההגבלים באיחוד האירופי שקבע כי האיחוד מאושר ותקין והגוף המשותף שנולד מתוך האיחוד הזה ייקרא "סטלנטיס". אחרי שחברת פיאט-קרייזלר הייתה על המדף במשך תקופה ארוכה והיו מתעניינים רבים שחשבו לרכוש את היצרן האיטלקי-אמריקאי שהפנינים שלו הן ללא ספק מזראטי וג'יפ, ואחרי שנראה היה כי תאגיד רנו-ניסאן היה הקרוב ביותר להשלים את האיחוד או הרכישה של פיאט-קרייזלר, העסקה לא התממשה ואז נכנס תאגיד PSA הצרפתי לתמונה ובסופו של דבר הצליח קרלוס טווארס, האיש שעומד בראש התאגיד הצרפתי-גרמני לגבש הסכם עם עמיתיו מאיטליה וההסכם הוגש לאישור הממונה על ההגבלים באיחוד האירופאי.
 
אחד החששות מפני האיחוד היה בעניין שמירה על תחרותיות בשווקים בהם משווקות המכוניות של היצרנים, ומדובר בלא פחות מ-13 מותגים שונים בקטגוריות רבות החל במכוניות קטנות ועד לכלי רכב כבדים. המותגים המדוברים שנמצאים בקלחת האיחוד הם פיאט, אלפא רומיאו, אבארט, ג'יפ, מזראטי, דודג', ראם, אופל, פיג'ו, DS, סיטרואן, וולקסהול ולנצ'יה. גם גורמי תעסוקה במדינות שבהן מיוצרות המכוניות של פיאט-קרייזלר במערב ובמזרח אירופה חשו אי נוחות וחששו מפני תהליכי יעול וסגירת מפעלים.

אולם האיחוד האירופאי הסביר במעמד פרסום אישור האיחוד כי האישור ניתן לטובת ייצור משותף של כלי רכב מסחריים קטנים (טנדרונים) עם מנועים בעלי פליטת מזהמים נמוכה וכי התחרות בשאר השווקים במכוניות האחרות של כל המותגים תישמר. ימים יגידו מה תהיינה ההתפתחויות בין שני תאגידי הענק שהתאחדו והפכו להיות הגוף הרביעי בגודלו בתעשיית הרכב העולמית.