ההיסטוריה הוכיחה כי לגדול תחת שם המשפחה של אגדת ספורט זה לא עניין פשוט והדבר קשה שבעתיים אם "הבן של" רוצה לפתח קריירה משלו בענף ששם את אביו על המפה העולמית. למרות זאת, העבר כלל לא הרתיע את מיק שומאכר, נהפוך הוא, הבן של הנהג המעוטר בתולדות הפורמולה 1, מיכאל שומאכר, קיבל בברכה את האתגר. כעת, רק דבר יוצא דופן ימנע ממיק בן ה-21 לזכות בכסא יוקרתי בעונה הבאה לאחר שהגרמני הוכיח כי קפיצת המדרגה מגיעה לו בזכות ולא בחסדי השם.
נחזור אחורה בזמן כדי להבין - כיצד מיק הפך להיות אחד הנהגים המבטיחים בסבב? הצעדים הראשונים שלו בעולם לוו תחת זכוכית מגדלת ולכן משפחת שומאכר הסכימה כי הצעד הנכון ביותר עבורו יהיה להתחרות תחת שם הנעורים של אימו - בטש, בשלבים הראשונים של חייו. בהתחלה, מיכאל חשש מהעובדה שבנו נכנס לעולם המרוצים וגם המליץ לו אחרת אך בנו היה נחוש ללכת בדרכו.
אחד האירועים המרכזיים שעיצבו את חייו וטלטלו את אוהדי הפורמולה ומשפחת שומאכר בפרט התרחש לפני כמעט שבע שנים, כשהנהג האגדי נפגע בצורה אנושה בתאונת סקי במריבל ונותר משותק. כזכור, שומי גלש יחד עם מיק בזמן שהוא איבד שליטה וראשו פגע בסלע. חייו ניצלו בזכות הקסדה ובעקבות כך שהובהל בדחיפות לבית החולים והרופאים ביצעו שני ניתוחים, שכללו התערבות נוירוכירורגית.
למרות השקעה אדירה בשיקומו, כשעל פי הדיווחים אשתו, קורינה מוציאה על כך 115,000 פאונד בשבוע שכן צוות של 15 אנשים דואג לצרכיו בביתם, לא חלה התקדמות רבה במצבו. ובכל זאת, קורינה לא מוותרת ובשנה שעברה היא אישרה כי מיכאל עבר טיפול חדשני הכולל עירוני דם של תאי גזע בבית חולים בפאריס. אחת האחיות שטיפלה בו אישרה שהוא בהכרה, אך המנתח שלו היה פחות אופטימי וטען שהם עושים את כל המאמצים אך אין ביכולתם לבצע ניסים. ובכל זאת, על אף שמצבו לא מבטיח, קשה באמת לאמוד אותו מכיוון שמלבד משפחה, חברים קרובים וצוות רפואי אף אחד לא ראה את מיכאל בשבע השנים האחרונות והסובבים אותו שומרים על סודיות.
בחזרה לעלייתו של מיק בעולם המרוצים. בן ה-14 לא נתן לטראומה הענקית לעצור אותו והתוצאות לא איחרו להגיע. ככל שחלפו השנים מיק השתפר במרוצי הקארטינג ולאחר שסיים במקום השני באליפות העולם ובאליפות אירופה הוא החל לקבל הכרה. זמן קצר לאחר מכן, מיק הבין שהזמן המתאים הגיע והוא החל להתחרות תחת השם שומאכר. סיפור זה עורר הדים רבים בעולם ובזמן שהוא עשה את צעדיו הראשונים בפורמולה 4 מאות צלמים ועיתונאים הגיעו למבחנים שלו בקבוצה החדשה.
לאחר התחלה בינונית בסבב, קבוצת פרמה, שידועה בקשריה עם האקדמייה של פרארי, אימצה לחיקה את הנהג הצעיר וניתן היה לראות כי זה המקום האידיאלי עבור התפתחותו. מכיוון שלמיק לוקח זמן עד שהוא מתאקלם בסדרת מרוצים חדשה, כך גם היה בפורמולה 3 והוא סיים את העונה במקום ה-12 בלבד. גם את העונה שלאחר מכן הוא התחיל בצורה בינונית אך באמצע העונה הגיעה נקודת המפנה בספא, המסלול האהוב על אביו. מיק קטע בבלגיה רצף של 45 מרוצים ללא ניצחון ומשם הדרך לפסגה הייתה מהירה כשהוא ניצח בשבעה מתוך 11 המרוצים הבאים והגרמני קטף את התואר היוקרתי בו החזיקו לאנס סטרול ולנדו נוריס בשנים הקודמות.
מגמה זו נמשכה גם בעונה שעברה כשמיק סיים את העונה הראשונה שלו בפורמולה 2 במקום ה-12 אבל הכישרון שלו לא נעלם מהעיניים של פרארי וקבוצה עימה אביו זכה בחמש אליפויות עולם רצופות צירפה את הגרמני לאקדמיית הנהגים המפוארת שלה. על אף שמיק צבר רק 18 נקודות בארבעת המרוצים הראשונים של העונה הנוכחית, גרף השיפור שלו צבר תאוצה לאחר מכן וכעת מיק מוליך את טבלת הנהגים עם 191 נקודות (פער של 22 נקודות מהמקום השני) כשנותרו ארבעה מרוצים לסיום.
אף על פי שמיק מנסה להתעלם מרעשי הרקע הרבים ולא מרבה לדבר על אביו, במהלך ראיון ל-ESPN בשנה שעברה, הנהג הצעיר חשף כמה פנינים: ״אני מעריך את אבי יותר ויותר מדי יום והוא היחידי שהייתי רוצה ללכת בעקבותיו, הוא האליל שלי ואני עדיין צופה ולומד מקטעי וידאו שלו״. וכיצד מיק מתמודד עם הלחץ הכבד כשהוא נוהג תחת השם המחייב שומאכר? ״בכנות, אני לא מרגיש שום לחץ בנוגע לזה״: מיק ענה על השאלה שכנראה נשאל הכי הרבה בחייו, ״רוב הלחץ שאני חשוף אליו מגיע בכלל ממני ומהרצון שלי להשתפר כל הזמן״.
אז נכון, לשומאכר ג׳וניור יש עוד דרך ארוכה לעבור עד אשר יוכיח כי הוא נהג ראוי בסבב ולמרות זאת, ההצלחה שלו עד כה ואופיו סחטו לא מעט מחמאות מכמה שמות נוצצים. רוס בראון, שלקח חלק משמעותי בסקודריה בתקופה היפה עם מיכאל, התייחס לדמיון בין השניים: ״כשראיתי אותו עם היד באוויר נהייתי אמוציונלי, אין ספק שמיק מזכיר לי את אביו״. בראון המשיך להחמיא לו לאחר המרוץ בסוצ׳י: ״אפשר לראות שהוא התבגר והתפתח המון בפרק זמן קצר, אני מאוד אופטימי בנוגע לעתידו״. גם טוטו וולף, ראש קבוצת מרצדס, שיודע לזהות כישרון בטוח בכך: ״למיק יש פוטנציאל להפוך לאחד הגדולים בענף. הוא התמודד עם הלחץ בצורה נהדרת והראה שיש לי את כל מה שנדרש״.
אז מה העתיד צופן למיק? הרומנטים מבינינו פינטזו שהנהג הצעיר יסגור מעגל ויצטרף לפרארי כבר בעונתו הראשונה בפורמולה 1 אך אפשרות זו לא ריאלית מכיוון שהסקודריה לא תהמר על נהג חסר ניסיון למרות היכולת המרשימה שמיק הפגין במבחנים בבחריין לפני יותר משנה. בנוסף לכך שארל לקלר וקרלוס סאינס חתומים על חוזים ארוכי טווח. בעקבות היחסים החמים בין פרארי לאלפא רומאו הגרמני, שימש העונה גם בתור נהג מבחן של קבוצת הבת ובעקבות כך היה אמור לערוך את הופעת הבכורה בפורמולה 1 באחד ממקצי האימון של גרנד פרי אייפל במקומו של אנטוניו ג'יובינאצי. אולם, מזג האוויר הלא צפוי שיבש את התוכניות של כולם והרגע המיוחד של מיק לא יצא לפועל. יומיים לאחר מכן, הנהג המבטיח זכה לכבוד גדול כשהעניק ללואיס המילטון את הקסדה של אביו לאחר שאלוף העולם השווה את שיא הניצחונות בסבב בו שומי החזיק במשך 19 שנים.
מיק הוכיח השנה כי הוא קורץ מהחומר הנכון ובין אם יזכה בפורמולה 2 או שלא, הוא צפוי לקבל מושב בליגה של הגדולים כבר בעונה הבאה ועפ״י הרחשים בעולם המוטורי שתי הקבוצות שיתחרו על שירותיו הן אלפא רומאו והאס. אז נכון שאין דבר מרגש יותר מלראות שומאכר חוזר לנהוג בסבב, אך אסור לצפות ממיק שיגיע לגבהים של אביו. אם יעניקו לכישרון המבטיח מספיק זמן כדי להתאקלם הוא יפרח כפי שעשה בגילאים הצעירים והפורמולה 1 תזכה לנהג נהדר העומד בפני עצמו ולא בגלל ההייפ שסביב שם משפחתו.