sportFive1058123 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

גם בשלהי הדור הקודם שלו (שהוצג בז'נבה 2013) היה רנו קפצ'ר אחד מכלי הרכב הרווחים ביותר בסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים באירופה (ומאוזכר בקביעות יחד עם ניסאן ג'וק כמייסדו). קבוצה זו נחשבת לקרקע פוריה עבור יצרני הרכב ואין מי מהם שאינו משקיע מאמצי-על לגזול נתח שמן מעוגת המכירות. דור 2 של הקפצ'ר שנחשף בקיץ 2019 עשוי לנער את טבלת המכירות המקומית במידת מה, אם כי קשה לחזות איך ישפיע על השוק בשל נגיף הקורונה והלאה אל עומקי שנת 2021.

בתוך כך, הקפצ'ר נושא חבילת בשורות טכנולוגיות מלוטשות עבור רוכשי הדור הראשון, ומי שמתחבטים כיום בין תריסר ג'יפונים בישראל יזהו בו יצרתיות ובידול. מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על רצפה מודולארית CMF-B המשותפת בין היתר לרנו קליאו ועוד מספר דגמי ניסאן. הוא גדול ושימושי מקודמו כמעט בכל פרמטר עם אורך שצמח ב-10 סנטימטרים ובסיס גלגלים מוגדל ב-3.3 ס"מ ל-2.63 מ', עם השפעה ישירה על מרחב הרגליים שגדל ב-2 ס"מ ביחס לשורה הראשונה. גם בסעיף הרוחב חל שיפור של כ-2 ס"מ ותא המטען, המסתייע בספסל נע על מסילות, פוער חלל אחסון מורחב ב-81 ל' ביחס לקודמו, עד ל-530 ל' במצב רגיל. 

תא הנוסעים מציע חווית משתמש משודרגת באופן משמעותי, לא רק באיכות התרכובות והמרקמים אלא גם במערכות המולטימדיה והבטיחות. 98% מהרכיבים והפונקציות מקורן ברנו קליאו, כך שעבור מלומדי מכונית הסופר מיני לא צפויה כאן עקומת למידה תלולה באופן חריג. במרכז הקונסולה צג ראשי אורכי בסגנון טאבלט בגודל 7 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד ובציוד התקני חישוקי 17 אינץ', מערכת מדיה ששה רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, תאורת LED ועוד. גרסאות מורחבות מוסיפות גם לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', מערכת מדיה מורחבת ל-9.3 אינץ',  חישוקי 18 אינץ', טעינה אלחוטית לנייד ומצלמת 360 מעלות.

 

כל דגמי הקפצ'ר מגיעים עם מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן: בלימה אוטומטית במצב חירום, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ובגרסאות היקרות יותר מתווספת גם תאורה אדפטיבית וניטור שטח "מת" במראות הצד.

את הקפצ'ר ניתן יהיה לרכוש בישראל רק עם מנוע 4 בוכנות בשני הספקים שונים: 1.33 ל' טורבו-בנזין בהספק מרבי של 131 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות והנעה קדמית. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-9.6 שניות ועד 194 קמ"ש. המנוע הבכיר מחלץ 155 כ"ס ו-27.5 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-8.6 שניות, המהירות המרבית היא 202 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת בשני הדגמים היא כ-17 ק"מ לליטר ועד 17.5 ק"מ לליטר.

המחירים יחלו ב-125 אלף שקל לדגם Intense הבסיסי לו 131 כ"ס. מעליו דגמי ה-155 כ"ס בחבילות Executive ו-Edition-1 במחירים של 133 ו-140 אלף שקלים בהתאמה.