sportFive1056993 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קשה להמעיט בחשיבותו של פיג'ו 3008 בעקבות הצלחתו הכלכלית באירופה ובישראל. מאז הושק בשנת 2016 מסרו קונצרן PSA מעל 800 אלף יחידות ממנו ביבשת המערבית ו-11,721 מהם נחתו בקרב לקוחות בארץ (חלוקה כמעט שווה בין מנועי דיזל לבנזין). הג'יפון הצרפתי קבע רף גבוה בסגמנט והפך לאמת מידה בהיבטי ניהוג ויכולת וזכה במקביל לכך באינספור תארים בתחומי העיצוב והטכנולוגיה, מה שבהחלט חייב את היצרנית לנקוט במשנה זהירות במסגרת הרענון שלו ולא לקלקל את הנוסחה שהובילה אותם להישגים חסרי תקדים בקבוצת ה-SUV הקומפקטית.

בהתאם לכך, השינויים המהותיים ביותר של ה-3008 המחודש בולטים בעיקר בפן החיצוני. פיג'ו לקחו קצת מה-508, מעט מה-2008, ערבבו עם שאר בני המשפחה ושרטטו מבנה קדמי עמוק ודומיננטי יותר המתמזג עם פינות מכסה המנוע. את השבכה המקורית עם בתי התאורה המופרדים החליפו ביחידות ארוכות יותר ונקיות המשוות לסנטר פרצוף כריזמטי מקודמו ושדרגו את חתימת ה-LED. מאחור לא בוצעו שינויים דרמטיים שאפשר להצביע עליהם זולת טכנולוגיית FULL LED בטפרי הנמר המסורתיים וחידושים זניחים בפגושים. דגמים בכירים מקבלים עוד קצת ניקלים ופתחי מפלט מרובעים (דמה).

תא הנוסעים היה ונותר מנקודות החוזק של ה-3008 וכאן מספרים פיג'ו אודות עיבוי של איכות החומרים ושינויים אסתטיים קלים שתורמים לאווירה מובחנת מלפני כן. ואולם, ביבואנית בחרו שלא לייבא את צג ה-10 אינץ' החדש עקב תמחורו הגבוה, ולכן ה-iCockpit נותר עם צג ה-8 אינץ' המוכר. דגמי 'אקטיב' הבסיסיים כוללים, כרגיל לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ' עם עברית מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני חניה אחוריים ומצלמה אחורית מקורית, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת דו-אזורית וחישוקי 18 אינץ'.

צפונית לשם בגרסת 'אקטיב פאק' תהיה גם פתיחה ונעילה אלקטרונית לתא המטען, מושבים בריפודי עור חלקי, תאורת אווירה, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, גג-שמש פנורמי, חלונות כהים ועוד. כל הדגמים כוללים בקרות בטיחות אקטיביות מקוריות אולם בגרסאות יקרות יותר מתווספת גם בקרת שיוט אדפטיבית עד 140 קמ"ש עם פונקציית עצירה מלאה, מרכוז נתיב אקטיבי ותאורה אדפטיבית.

 

מנועים

דגם הפלאג-אין של פיג'ו 3008 ימשיך להמכר במחוזותינו במלתחת טרום-מתיחת הפנים (218-255 אלף שקל), וזאת על פי היבואנית בשל הביקוש הגבוה לו זוכה הדגם המחודש באירופה. המשמעות היא שרק במחצית השניה של 2021 נוכל לראות אותו גם בישראל. בינתיים, תמצאו בהיצע המנועים את יחידות הבערה הקונבציונליות; מנוע 1.2 ל' טורבו עם 130 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9.7 ש'), מנוע ה-1.6 ל' טורבו עם 180 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-8.8 ש') ו-מנוע ה-1.5 ל' טורבו דיזל HDI המפיק 130 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-11.5 ש' וצריכת דלק ממוצעת של כ-19 ק"מ לליטר סולר). כל המנועים מחוברים אל הנעה קדמית ותיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית.

המחירים בישראל:

• פיג'ו 3008 1.2 PureTech 'אקטיב' – 154,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.2 PureTech 'אקטיב פאק– 157,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.2 PureTech 'פרימיום' – 169,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.6 בנזין טורבו 'אקטיב' – 169,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.6 בנזין טורבו 'פרימיום' – 189,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.5 BlueHdi 'אקטיב' – 163,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.5 BlueHdi 'אקטיב פאק – 166,990 שקל
• פיג'ו 3008 1.5 BlueHdi 'פרימיום' – 187,990 שקל

-כפי שצוין, המסירות הראשונות תתבצענה ברבעון הראשון של שנת 2021.