סובארו לבורג החדשה (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
סובארו לבורג החדשה (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
סובארו היא יצרן בקנה מידה עולמי קטן והשווקים הטובים ביותר שלה נמצאים ביפן, ארה"ב ואוסטרליה כאשר במקומות אחרים באירופה היא לא מצליחה לנגוס נתח גדול בהשוואה לאחיותיה היפניות. יחד עם זאת, אפשר לומר בוודאות כי לסובארו יש את הקהל הקנאי שלה ואלה תמיד יזכירו את הדגמים המיתולוגיים שהצליחו לסחוף את קהל חובבי הרכב בעולם ובמיוחד הסובארו אימפרזה והסובארו פורסטר. בשנים האחרונות סובארו הולכת כמו האחרים לכיווני הקרוסאובר וה-XV המוכר לנו או בשמו האמריקאי "קרוסטרק" נחשב לסיפור הצלחה גדול ובאופק נמצאת גרסת 7 מקומות של SUV גדול ומשוכלל בשם סובארו אסנט שמיועד לשוק האמריקאי והוא אכן נחשף בתערוכת ניו יורק לפני למעלה משנה וחצי. 
 
סובארו חיכתה לתערוכת טוקיו 2019 בכדי להציג את ה"לבורג קונספט" החדשה. בדרך כלל סובארו מציגה דגמי קונספט קרובים מאוד בעיצובם ובטכנולוגיה לדגמים הסדרתיים הסופיים ולכן אפשר בהחלט לקחת בחשבון שכך יקרה גם הפעם. אם השם "סובארו לבורג" לא אומר לכם הרבה, אתם לא טועים. המכונית שהגיעה לישראל לפני כמה שנים לא כבשה כאן את צמרת רשימת המכירות והסיבה לכך היא שהמכונית עוצבה בסגנון שסובארו קוראים לו performance wagon וזאת חיה לא ממש ברורה. היפנים ניסו לפרסם את המכונית בארה"ב דרך מירוצי הראלי אך לאחרונה הם הודיעו כי הם סוגרים את הפעילות הרשמית של קבוצת הראלי. "הלבורג החדשה תציע את מלוא השימושיות בטכנולוגיות החדשות ביותר של סובארו" כך נכתב בהודעה הרשמית אודות המכונית שמוצגת לקהל בתערוכה ה-46 במספר בטוקיו. העיצוב של המכונית בהשראת פילוסופיית גראנד טורינג (נסיעות למרחקים ארוכים) מה שיאפשר לנהג ולנוסעים כאחד להנות מהנסיעה והנהיגה ברמת נוחות גדולה יותר תוך שימוש במערכות בטיחות חדישות ובהנאה מרבית. "התוצאה הסופית תגרום לזמן לחלוף הרבה יותר מהר בעת הנסיעה בזכות כל אלה" מבטיחים בסובארו. 
 
המוטיב המוביל בעיצוב הוא מוחצנות ונוכחות או כפי שבסובארו קוראים לזה: BOLDER שכשמו כן הוא ותפקידו להבליט כל אלמנט שימחיש למי שצופה במכונית כי מדובר בסובארו. היצרן היפני צייד את הלבורג החדשה במערכת הבטיחות EyeSight משופרת שמציעה זווית צילום רחבה יותר משתי מצלמות ובנוסף ארבעה מקלטי רדאר מלפנים ומאחור שמספקים איתור כולל בזווית 360 מעלות של משתמשי הדרך האחרים והנהג נהנה מהגנה היקפית טובה יותר בזכות זאת בכל תנאי מזג האוויר וזה גם מבטיח זמן התראה גדול יותר לפני התנגשות.
 
בסובארו ממשיכים ללכת קדימה גם בתחום המנועים וכעת הם מציעים מנוע בוקסר בפיתוח חדיש בנפח 1.8 ליטר טורבו בנזין עם הזרקה ישירה שמציע פליטת מזהמים טובה יותר ומומנט גדול יותר (הפרטים המלאים לא נמסרו). בין השיפורים האחרים של המכונית שבנויה על הפלטפורמה הגלובאלית החדשה של סובארו, תמצאו גם שילדה משופרת בהיבט דינמיות וגם בהיבט חוזק. המכונית מציעה לראשונה בסובארו מערכת איתור עצמית של המכונית ברזולוציה גבוהה מאוד וכך ניתן לאתר את מיקומה בכבישים בהם יש קישוריות למערכת האיתור (לא ישים בישראל).
 
משהו מתבשל בממלכת הביצועים
 
הלבורג מתכתבת, גם אם לא בצורה רשמית כרגע עם הדור הבא של ה-WRX, גרסת הביצועים של האימפרזה. הדור הנוכחי של רפליקת הראלי לכביש יושב על פלטפורמה מיושנת ובסובארו מכינים את המסגרת הטכנולוגית כדי להעביר את ה-WRX לפלטפורמה הגלובלית. אפשר להמר די בבטחה שנוכח השינויים העיצוביים בסובארו וכעת עם חשיפת הלבורג (בגרסת טרום ייצור), ה-WRX הבאה תעוצב ברוחה של הלבורג, ובואו נקווה שאולי גם ישיבו לחיים את מרכב הסטיישן כדי שהנהג המשפחתי לא יצטרך לקושש תירוצים לרכוש אותה.
 
בישראל נמכרה הלבורג בין השנים 2016-2018 ביחידות מעטות, בין היתר בשל מחירה היחסית גבוה שעמד על 175 אלף שקלים.  הלבורג החדשה תתחיל את השיווק ביפן בחצי השני של 2020. לא ידוע בשלב זה אם הדור הבא יעשה עליה לארץ.