אם קצה נפשכם במראה של המייקרה המזדקנת וחיכיתם למהפכה, אז הרגע המיוחל עמנו: היבואנית קרסו מוטורס החלה לשווק היום (חמישי) באיחור לא קטן את הדור החדש של ניסאן מייקרה שמקלף את העיצוב הוותיק לטובת הופעה ספורטיבית בנוסח רכבי ניסאן של 2018-2020, החל בקשקאי ואפילו עד אלטימה ומקסימה. בקטנה.
המייקרה העירונית מיוצרת מאז 1982 וזהו הדור החמישי שלה, שהוצג לפני קרוב ל-3 שנים באירופה. היא חולקת פלטפורמה ומכלולים עם כלל דגמי רנו-ניסאן בהם ניסאן נוט והיא גדולה ומרווחת מקודמתה במידה ניכרת. אורכה כעת 4 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.59 מ', רוחבה 1.74 מ' ותא המטען מציע נפח אחסון של 300 ל'.
מבחינת הנעה עומדת אופציה אחת ויחידה על השולחן: מנוע 1.0 ל' טורבו 3 צילינדרים. ההספק המרבי עומד על 100 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 16.3 קג"מ הזמינים מ-2,700 סל"ד. את המנוע ניתן לשדך לתיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות או תיבת הילוכים רציפה CVT. ההאצה ל-100 קמ"ש בדגם הידני אורכת 10.9 שניות ואילו בדגם הרציף מתווספות שתי שניות לזמן המיאוץ. המהירות המרבית היא 177-184 קמ"ש (תלוי בתיבה) וצריכת הדלק הממוצעת לפי יצרן היא כ-20 קילומטרים לליטר בנזין.
המייקרה זכתה לרפורמה יסודית בחלל הנוסעים והיא מאמצת אבזור נרחב ביחס לקודמתה העירומה. בחבילה התקנית ברמת 'אסנטה' תמצאו חישוקי פלדה 16 אינץ', מסך מגע 7 אינץ', בלוטות', שקעי USB, דיבורית בלוטות' מקורית, בקרת שיוט ועוד. לדגם הבכיר, 'אסנטה פלוס' חישוקי סגסוגת 16 אינץ', שמשות אחוריות כהות, תאורה אדפטיבית, פנסי ערפל, חיישני גשם, מראות צד וידיות בצבע הרכב ו-4 מערכות בטיחות מקוריות: ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטיה מנתיב, מערכת לזיהוי הולכי רגל והתרעת מפני התנגשות ברוכבי אופניים. בדגם הבסיסי קיימת רק מערכת התרעה של MOVON.
ביבואנית מדגישים כי ייתכן וממשקי אנדרואיד לא בהכרח יעבדו עם המערכת המקורית של ניסאן.
המחירים למייקרה בישראל יחלו ב-80 אלף שקלים לדגם הידני, עבור ל-100 אלף שקלים לדגם הרציף בגרסת האבזור הבסיסית ועד 105 אלף שקלים לדגם הרציף ברמת האבזור הגבוהה ביותר.