יבואנית דגמי אאודי לישראל צ'מפיון מוטורס הציגה היום (ראשון) במסגרת מסיבת עתונאים את נבחרת המותג המרועננת לשנת 2020. בפעימה הראשונה מתייצבים שלושה דגמים עיקריים שיובילו את החברה לפתחו של העשור הבא, כשהבולט בהם הוא שילובו של דגם הפלאג-אין PHEV של סדרת אאודי A7 ספורטבק שמתחיל את שיווקו חודשים לפני ביטול הטבת המס עבור רכב חשמלי שייכנס לתוקפו בינואר ועתיד להקפיץ את המחירים בשיעור לא ידוע. לצידו, מופיע כאן אאודי Q7 המעודכן וכן אאודי A4 המחודשת.
אאודי A4
ה-A4 שמיוצרת כבר למעלה מ-25 שנה נזקקה בשנה החולפת ליותר משכבה מאופקת של ליטושים כדי להשאר קרוב לצמרת. מולה התייצבו ב-2019 לא רק ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, אלא גם וולוו S60, יגואר XE ומרצדס C קלאס החדשות בין היתר. אי לכך, באאודי ביצעו במכונית הספורט-סדאן הוותיקה שלהם שדרוגים יסודיים שמתחילים בהגדלה של "אפקט ההופעה" שלה בחזית ושינויים לא פחות עמוקים בפנים. חלק מהשיפורים הוויזואלים ניכרים במידות של השבכה, תאורת ה-LED, הגילופים על מכסה המנוע, הקימורים בדלתות, קשתות הגלגלים ועוד קצת נגיעות עדינות באזור הזנב.
תא הנוסעים של ה-A4 לא מתכתב עם דגמי הפרמיום הבכירים של המותג להם ממשק מורחב עם מוניטורים כפולים, ולכן נעזר רק בצג ראשי אחד בגודל 10.1 אינץ' עם ממשק MMI מעודכן ומערכת שמע עם 10 רמקולים בדגם הבסיס. צ'מפיון מוטורס תשווק את הדגם בשתי גרסאות: ה-35 וה-40 עם שתי חבילות אבזור - Advanced וכן גרסת S-ליין שזמינה רק בדגם ה-45 עם רכיבים נוספים על גרסת הכניסה. בציוד התקני הוא מקבל גג-שמש חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית שלושה אזורים, מושבי עור חשמליים ועוד. דגמים בכירים מוסיפים תאורת LED מטריקס, חישוקים גדולים יותר, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים וירטואלי, מערכת שמע של B-AND O וכן מושבי ספורט ייחודים. לדגם מערכות בטיחות אקטיביות רבות, ובגרסה הבכירה מצטרפות גם בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת נסיעה לאחור.
בסגל המנועים של ה-A4 גרסת 2.0 ל' בשלושה הספקים: 150 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-8.9 ש'), גרסת 190 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות) וגרסת ה-245 כ"ס בדגם ה-45 עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. כל הדגמים מחוברים אל תיבת הילוכים DSG7 דו-מצמדית עם שבע מהירויות.
המחירים לאאודי A4 המחודשת יחלו ב-255 אלף שקלים, עבור ל-280 אלף שקלים ועד 320 אלף שקלים לדגם החזק ביותר והמאובזר במתיחת הפנים ל-2020.
אאודי Q7
עד לפני שנתיים היה ה-SUV הגדול של אאודי ובכן... הגדול ביותר. אבל בדרך ל-2019 הצטרף למשפחה גם אאודי Q8 שכיום מנסה למצב עצמו מול דגמים אולטרא יוקרתיים בסגמנט. זה משאיר את ה-Q7 במקום קצת יותר נוח מבחינת ייעודו, שכן בכל זאת מדובר במוביל נוסעים עם מקום לשבעה אנשים גדולים ורמת שימושיות שאינה מוכתבת על ידי מעצבים אלא ידי אנשים שבראש סדר העדיפויות שלהם עומדת הפרקטיות והבטיחות.
השינוי הגדול ביותר של ה-Q7 אינו טמון בעיצובו החיצוני, למרות שזה בהחלט אוסף השראה מדגם ה-Q8 בחרטום וביחידות התאורה הקדמיות וקו הסנטר. תא הנוסעים אם כך הוא המקום בו יבחינו משתמשי הרכב במהפכה המשמעותית ביותר; מבחינת מרחב תפעול או תנועה בין הכסאות. בכל אופן, לא חסר כאן מקום להשתרע או להעמיס ציוד - קרוב ל-900 ל' מאחורי שתי השורות (5 מושבים עומדים) ויותר מ-2000 ל' בקיפול כל שלוש השורות.
שדרת התפעול הקודמת נעקרה ובמקומה הותקנה מערכת המדיה המוגדלת של המותג עם צגים כפולים מרכזיים ועוד לוח מחוונים וירטואלי בגודל 12.3 אינץ'. ברמת האבזור הסטנדרטית (Limited) כלולים צעצועים כמו: תאורת LED מטריקס קדמית עם איתות דינמי, מתלי אוויר אדפטיביים, מצלמת 360 מעלות, מערכת שמע פרמיום מבית BOSE, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים ועוד. כמו בכל דגמי אאודי הרכב מצוידת במעטפת הגנה אקטיבית מלאה כולל מערכת למניעת התנגשות חזיתית בכניסה לצמתים.
ל-Q7 שני מנועים. שניהם מחוברים אל תיבת 8 מהירויות אוטומטית וכן מצוידים בטכנולוגיה היברידית-קלה (Mild hybrid) שמפחיתה את צריכת הדלק ומורידה את זיהום האוויר בסיועם של מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט המנתקים את מנוע הבערה במהירות שבין 55 ל-160 קמ"ש בזמן שיוט. גרסת ה-3.0 ל' בנזין ששה צילינדרים TFSI מחלצת הספק מרבי של 340 כ"ס ו-50 קג"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות עם צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל, ה-TDI50 מפיקה 286 כ"ס (61 קג"מ) ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 14.4 ק"מ לליטר.
המחיר לאודי Q7 המחודש בישראל יחל ב-590 אלף שקלים.
אאודי A7 פלאג-אין הייבריד
כוח המשיכה של ה-A7 זוכה השנה לגיבוי ידידותי לסביבה שעתיד להפוך אותו לרכב אטרקטיבי לחוג הפרמיום המקומי בישראל שחרד מזיהום האוויר; דגם הספורטבק הטכנולוגי הושק לפני חודשים ספורים באירופה עם מנוע היברידי נטען מהחשמל (PHEV), מה שהופך אותו לרכב השלישי בארץ אחרי אאודי אי-טרון ו-איי3 אי-טרון להם הנעה חשמלית נקיה לטווח יחסית שימושי, במקביל לביצועים חזקים.
את הופעתו של ה-A7 אתם מכירים (ואנחנו מוקירים) וכן את חלל הנוסעים שבו - באף אחד לא חלו שינויים פורצי דרך מאז הוצג הדור החדש בשנת 2017. תא הנוסעים ממשיך עם משפחת הצגים המרובים ולוח המחוונים הוירטואלי ורשימה עשירה של תוספות ואווירת ספורט-יוקרה מהודרת ואיכות מהמעלה הראשונה. גרסת ה-PHEV מופרדת כחבילה ייחודית בתוך סדרת ה-A7 והיא כוללת מושבי עור חשמליים עם זכרונות וחימום, חבילת עור מורחבת, חיפוי אלומיניום מובחן בדיפונים והמתגים, מערכת שמע מחמיאה עם 16 רמקולים של באנג-אנד-אולפסון עם חווית צליל תלת ממדית, מערכת MMI עם ניווט מתקדם ועוד, וכמובן כל מערכות הבטיחות המתקדמות.
גולת הכותרת של ה-A7 היא מערכת ההנעה ההיברידית; ה-TFSI55E משלבת מנוע 2.0 ל' (252 כ"ס), סוללה שמוסתרת מתחת לרצפה ומנוע חשמלי המוסיף עוד 105 כ"ס. בסך הכול, הכוח ההיברידי המשוקלל מסתכם ב-367 כ"ס ו-51 קג"מ עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות. הסוללה זמינה לטווח מרבי של 50 קילומטרים בין טעינות; כ-2.5 שעות בעמדה חיצונית מהירה ו-7 שעות בעמדה ביתית. ברירת המחדל של ה-PHEV היא להתחיל את הנסיעה תמיד במצב חשמלי ורק במפלס נמוך יותר בגובה המצערת, המערכת מזהה דרישה לכוח מוגבר ומשלבת את מנוע הבערה. לרכב בורר נהיגה דינמי שבו גם אפשר לבחור את כיול הביצועים בהתאם לצורך, כך שהסוללה מותאמת באופן מדויק לאופי הנהיגה של המשתמש.
הביצועים של היצרן מצביעים על האצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ועד 250 קמ"ש מרביים. המנוע החשמלי יספק לכם טווח נסיעה של 50 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה, וצריכת הדלק הממוצעת - כלומר ניצול מלא של הסוללה בשילוב מכל הדלק, כ-50 קילומטרים לליטר.
מחיר אאודי A7 פלאג-אין הייבריד: 495 אלף שקלים.