לא מעט יצרני רכב שרטטו לאורך ההסטוריה רכבי באגי חופים כדי למשוך את תשומת ליבם של המבקרים בתערוכות הרכב הבינלאומיות. יש מסר אוניברסלי בשפה של רכבי ה-4X4 הפתוחים שמעוררת אצל נהגים רגשות של חופש ודמיון בלי גבולות. פולקסווגן, סיטרואן, רנו ועוד, כולם ניצלו את הפלטפורמה הזו וכעת גם מיצובישי שבה אליו בפעם המי יודע כמה עם קונספט לרכב שטח מתקדם עם הנעה כפולה, מערכת היברידית חסכונית וגם פטנט מהפכני הנעזר בטורבינת גז להטענת סוללת המכונית.
המוטיב העיצובי נגזר מנוסח ה-'דינמיק שילד' שנוכח ב-ASX החדש ובכל הג'יפונים של החברה, אך הוא מקבל זריקות של הגזמה בחרטום ובפנסים ובתכנון הקומה התחתונה. בתוך כך, זהו חלל הנוסעים של רכב הראווה שבאמת מנסה ליצור אווירה עתידנית. הקו המרכזי מינימליסטי לחלוטין לכל רוחבה של הקונסולה, וזאת כדי לאפשר לנהג להיות מרוכז באינפורמציה המוקרנת על הזגוגית הפנימית; זו מציגה מידע חיוני מהרכב על ידי שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה שמסייעת לנהג לבחור בדרכי נהיגה בטיחותיות יותר במידה ואלה מוגבלות על ידי תנאי מזג אוויר קשים כמו ערפל, ברד, סופות חול וכדומה.
לצד זאת, גולת הכותרת של המכונית היא מערכת הטורבינה החכמה המתפקדת כמטען וגם כמגדיל טווח. ל-MI הנעה כפולה היברידית מסורתית עם תוספת של מנוע חשמלי בכל גלגל, אבל במקום לטעון את הסוללה על ידי חיבורה לשקע או להפעיל את מנוע הבנזין כגנרטור, היא מקבלת אנרגיה מחודשת מבקרת טורבינת גז קומפקטית עם הזנה אדפטיבית דרך מספר מקורות שמייתרת את השימוש במנוע בערה; ניתן להפעיל את הטורבינה באמצעות בנזין, דיזל, אלכוהול ו-נפט מזוקק. בצורה זו, מנסים מיצובישי למנוע מצב בו הסוללה מתפגרת ואין שום דרך להטעינה מלבד שיטת הזנה אחת בלבד. לטורבינה גם יתרונות סביביתיים מובהקים על פני שימוש בדלקים רגילים משום שהיא פחות מזהמת.
"מה שיש לנו פה זה SUV מחושמל שממלא את כל מאוויו של הנהג. הוא מפגין אווירת נהיגה דינמית, ידידותית ובטוחה החל מהשגרה היומית ועד נהיגה לצורכי הפנאי", כך אומר נשיא מיצובישי טקאו קאטו. במיצובישי מאמצים טכנולוגיות מרכבי ראווה באופן הדרגתי, כך שהסבירות שמשהו מכל ערימת הטכנולוגיה הזאת תגיע לכביש הציבורי הינה יחסית גבוהה. מבחינה עיצובית המרחק לא גדול. לגבי הטורבינה? ימים יגידו.