ענף המסחריות הקומפקטי אולי לא זוכה לתהילה של הקרוסאוברים, אבל עדיין מדובר באחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר של יצרני הרכב באירופה. סיטרואן, רנו, ניסאן ופולקסווגן מובילות את הסגמנט שנים ארוכות, אבל גם אם בסופו של דבר אלה מוגדרים בתעשייה כמעין "חמורי עבודה" של שרברבים או טכנאים, ניכרת השקעה גם בצד הטכנולוגי, האסתטי ובכל חבילות האבזור בכדי להפוך אותם לקצת יותר אטרקטיביים.
פולקסווגן נערכת לחשוף בחודשים הקרובים את הדור הבא של הקאדי, רכב שהוצג לפני קרוב ל-40 שנה, תחילה בארה"ב ולאחר מכן באירופה ב-1982. הפערים בין הדורות לאורך השנים לא היו משמעותיים, אולם ב-2020 אנחנו נחווה כנראה את המהפכה הטכנולוגית היסודית ביותר של הקאדי כאשר מלבד עיצוב ספורטיבי הוא גם ישען על פלטפורמה מודולארית - פתרון שיגדיל משמעותית את הוורסטיליות שלו עבור ענפי המסחר והציים.
כמו קודמיו הקאדי יחלוק את השלדה עם מכוניות נוסעים רגילות (בעבר היו אלה גולף, פולו, טוראן וכדומה), אולם יחד עם רצפת ה-MQB האדפטיבית, בפולקסווגן מתכננים גם גרסאות "לייף-סטייל" צבעוניות יותר שיפנו לקהילה המשפחתית, אולי כתשובה לסיטרואן ברלינגו החדש שהצליח לאחוז את המקל בשני קצותיו בצורה מוצלחת.
לקאדי יהיו מגוון מנועי בנזין ודיזל, אך תהיה לו גם מערכת הנעה היברידית "קלה" עם מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור. פתרון זה יעיל הן מבחינת צריכת דלק והן מבחינת הפחתת זיהום האוויר ויתרום למאבק הכולל של פולקסווגן בצמצום נזקי התדמית של סקנדל דיזלגייט וכן מול תקנות זיהום האוויר המחמירות. תיבות ידניות או תיבות DSG תהיינה סטנדרטיות עבורו, וכן יתווספו לקאדי שלל מערכות בטיחות מתקדמות יותר. עדיין לא ידוע בדיוק מתי יגיע לארץ אך דגם סדרתי יוצג ככל הנראה באמצע שנת 2020.
בשורות פחות טובות למשפחה הגדולה דווחו ממטה VW בימים האחרונים. החברה תיפרד מאחד ממובילי הנוסעים שלה לאור הירידה במכירות מיניוואנים והעליה במכירות רכבי SUV. לא ברור עדיין איזה רכב ישלם את המחיר, אבל סביר להניח שעתידו של הטוראן מובטח; לצד שני אחיו, פולקסווגן שאראן ו-פולקסווגן ספורטס-וואן, פולקסווגן מסרה קרוב ל-70 אלף יחידות ממנו (ירידה של 13%), בעוד ספורטס-וואן נמכר ב-40 אלף יחידות וצנח ב-26% ואילו שאראן גדל ב-1.7% אך הגיע רק ל-20 אלף נהגים. רק לשם השוואה, פולקסווגן T-רוק הקומפקטי צמח בשנה האחרונה כמעט ב-47% ונמכר ב-194 אלף יחידות ואילו אחיו הגדול פולקסווגן טיגואן גדל ב-2.2% והגיע ל-245 אלף נהגים.
פולקסווגן: "אנחנו צריכים לבחון מחדש את הכדאיות הכלכלית שבתחזוקה של שלושה מיניוואנים בהיצע שלנו".