שיתוף הפעולה בין טויוטה לסובארו שהוכרז אמש (שלישי) בעניין פיתוח משותף של מכוניות חשמליות ומכוניות אוטונומיות הוא נדבך הרבה יותר חשוב מהשת"פ הקודם בין שני היצרנים בשנת 2005 שהביא לעולם שנים לאחר מכן את הטויוטה GT86 ואת הסובארו BRZ.
הפעם מדובר במשהו הרבה יותר רציני והמשמעות עבור סובארו הרבה יותר עמוקה כי מדובר ביצרן שמידותיו קטנות מאוד בהשוואה לטויוטה הענקית. החברות תרכושנה מניות האחת של השנייה לצורך הידוק הקשר המתעצם (לטויוטה 17% נתח בסובארו שיגדל כעת ל-20%) ואף הודיעו כי התוצאה הראשונה של הברית הגדולה החדשה היא פיתוח ה-GT86 ושל ה-BRZ ובמיוחד פיתוח של מכוניות חשמליות ואוטונומיות; סובארו, כהרגלה תתרום את הידע והניסיון שצברה בתכנון מערכות ההנעה הכפולה בהן היא משתמשת במשפחת דגמיה, מנועי בוקסר וכן מערכות בטיחות חכמות מסדרת EYESIGHT.
סובארו זכתה להנות מהטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה בדגמי קרוסטרק (XV) היברידיים קלים בארה"ב, וזו תהיה הפעם הראשונה שהיא רוכשת מניות בתוך חברת טויוטה, אם כי מדובר בנתח סמלי לצורך המחשת המחויבות בין שתי היצרניות. טויוטה, שמייצרת קרוב ל-11 מיליון מכוניות בשנה, דיווחה לא פעם כי מעדיפה להשקיע בחברות רכב קטנות ולא לבנות הסכמים מורכבים עם תאגידי רכב גדולים נוכח אחיזתו של המותג בשווקים רבים.
נשיא סובארו, טומומי נקאמורה אמר אחרי פרסום ההסכם כי השת"פ יסייע לשתי החברות לענות בצורה מיטבית לאתגר העולמי של תעשיית הרכב שנקרא CASE שהם ראשי תיבות של מכוניות מקושרות, אוטונומיות, שיתופיות וחשמליות.