אם רציתם הוכחה נוספת לכך שטויוטה באמת נכונה לחזור (בקטנה) לשורשים הספורטיביים שלה, אז אחרי סופרה וכנראה גם טויוטה יאריס ספורט שמתבשלת ברקע, אנחנו עדים כעת לעוד חיזוק מעניין בדמותו של ראב4 'פריים' פלאג-אין החדש שמנסה לאחוז את המקל בשני קצותיו. הקרוסאובר היפני מציע לראשונה בקו הדגמים של רכבי טויוטה הייבריד הבינוניים מערכת טעינה מהחשמל שתאפשר גם לנסוע לטווח שימושי באפס זיהום אוויר וגם לרתום את הסוללה לביצועים משכנעים, לפחות בקו ישר.
ה-ראב4 פריים פלאג-אין שמוצג בימים אלו בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס מצויד במנוע 2.5 ל' בנזין 4 צילינדרים משודך לצמד מנועים חשמליים, סוללה ובקרת טעינה מהחשמל שמפיקים יחדיו הספק מרבי של 302 כ"ס על בסיס הנעה כפולה. הסוללה מסוג ליתיום איון הינה מתקדמת יותר מהסוללות הקונבציונליות לדברי טויוטה ומתגברת את ביצועי המנוע ההיברידי עבור ביצועים מהירים יותר; זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך רק 6.2 שניות בלבד.
בטויוטה לא מוסיפים עוד מידע לגבי ביצועים, אולם מדווחים על טווח נסיעה חשמלי של כ-60 קילומטרים על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים) עד התרוקנות הסוללה, וכן 30 גק"מ של פליטת מזהמים. הרכב מגיע עם כל המערכות הרגילות בתא הנוסעים ועוד כמה פיצ'רים קטנים בתצוגה עבור וויסות המערכת החשמלית והשימוש במשאבי המנוע והסוללה.
הדור החמישי של ראב4 נחשב ללהיט מכירות עולמי של טויוטה החל מיומו הראשון על הכבישים. מתחילת שיווקו מסרה החברה היפנית מעל 120 אלף יחידות שלו באירופה (צמיחה של 32 אחוזים ב-9 החודשים הראשונים של השנה ביחס לשנה הקודמת). טויוטה מדווחים כי לפחות מבחינת שאיפות היצרן הושגה מטרה אחת משמעותית - מחצית מכלל המכירות ביבשת המערבית הן של דגמים היברידיים, מה שיסייע לחברה להפחית את זיהום האוויר הנפלט ממכוניות החברה בהתאם להוראות של האיחוד האירופי.
גם בישראל צבר תאוצה ה-ראב4 החדש; ב-10 החודשים הראשונים של השנה נמסרו יותר מ-4,700 יחידות. מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי ראב4 פריים פלאג-אין יגיע לארץ בסוף שנת 2020 או תחילת שנת 2021. עוד מוקדם להמר על מחירים.