בסרטון: תיעוד מהימים הראשונים אחרי פתיחת 'נתיב פלוס' באזור השרון וכביש החוף
בשקט בשקט, בלי ראיונות לכלי התקשורת והכרזות בומבסטיות, משרד התחבורה ביצע בימים האחרונים שינויים מהותיים בכביש החוף בקטע שבין נתניה למחלף המפנה לכביש 20, שצמצם משמעותית את העומסים ביציאה מנתניה. אפשר לברך את השר סמוטריץ' ואנשי משרדו על כך ששינו את דעתם אך הדרך שבה בחרו לפתור את הבעיה הותירה את מקטע הכביש הזה ללא שוליים, כפי שהיה בטרם החל פרוייקט נתיב פלוס, מה שמעלה את רמת הסיכון באופן מהותי למכוניות תקועות.
לקראת סוף חודש אוקטובר החל משרד התחבורה בהפעלת פרויקט נתיב פלוס, המאפשר נסיעה על נתיב ייעודי למכוניות ובהן שניים או שלושה נוסעים (בהתאם לשילוט) וזאת בשלושה קטעי כביש שונים. הבעייתי שבהם היה המקטע שבין נתניה להרצליה, שם סגירתו של נתיב אחד לתנועה פרטית יצרה פקקי תנועה עצומים, דחפה המוני נהגים להיכנס לנתניה בניסיון לעקוף את הפקקים ועוררה זעם ציבורי עצום. מדידות שנעשו הצביעו על כך שהנסיעה במקטע הכביש התארכה ב-45 דקות, והיציאה משכונות מסוימות מנתניה לכיוון כביש החוף לקחה עוד 25 דקות. סביב השקת הפרויקט התראיינו השר ובכירי משרדו בהרחבה ומבלי משים חשפו כי הוא בוצע ללא בדיקה מקדמית מתחייבת, אלא על סמך פרויקט דומה שנעשה בוירג'יניה.
אבל סמוטריץ' לא נשאר אדיש לזעם הציבורי ולמרות ההכרזות התקיפות ביחס לחשיבותו של הנתיב, בימים האחרונים בוצעו בכביש החוף שינויים בחלוקת הנתיבים שהקלו במידה מסויימת על העומס ועל תושבי נתניה הנצורים. במסגרת השינויים הללו בוטלו השוליים של הכביש לטובת מסלול נסיעה נוסף. כך, כרגע ישנם לאורך המקטע שלושה מסלולים למכוניות רגילות ומסלול נוסף המשמש לתחבורה ציבורית ולנתיב פלוס. ובמילים אחרות, המצב בכביש החוף במקטע המדובר חזר לקדמותו ושחרר את צוואר הבקבוק שהתעלל בתושבי נתניה וצפונית לה רק שעתה, במקטע הזה, אין שוליים והפקק? הוא נדחק לכיוון דרום.
תגובת משרד התחבורה: "במסגרת טיוב מהלך 'נתיב פלוס' בוצע הרחבת נתיב רביעי במקטע שהיווה צוואר הבקבוק, במקטע שבין מחלף פולג ליקום. שיפור זה הוכיח עצמו מיידית, בזכותו נפתח העומס הכבד במקום".