sportFive971002 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive971003 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אם למישהו היה ספק קל שבקלים שטויוטה לא מתכוונת ברצינות לעולם הספורט המוטורי הרי שהידיעה הטרייה על כניסתה לתחום מירוצי המסלול עם סופרה GT4 היא נדבך מהותי נוסף להישגים המשמעותיים שטויוטה השיגו במירוצי הסיבלות עם זכייה באליפות WEC וניצחונות מזהירים במירוצי לה-מאן, עם ההישג ההיסטורי והניצחון של נאסר אל עטיה בראלי דקאר 2019 בטויוטה היילקס ולאחרונה הזכייה של טויוטה באליפות העולם בראלי WRC עם היאריס של סדנת גאזו. האם כל אלה מאפשרים לאנשי טויוטה להישען לאחור בתחושה שההישגים הללו מספקים אותם? התשובה היא ממש לא. בימים אלה מתכוננים שם לדקאר 2020 ושלושה חודשים לאחר מכן יחל השיווק של הסופרה GT4 החדשה לקבוצות מירוצים פרטיות באירופה ובקיץ הבא תגענה המכוניות החדשות הללו גם לאמריקה וחודשים ספורים לאחר מכן, אפשר יהיה לראות את הסופרות הקרביות גם במירוצי מכוניות ביפן ובמדינות אסיה אחרות.
 
המכונית החדשה שנראית כאילו נולדה למסלול, בנויה על הפלטפורמה של הטויוטה GR Supra שהוצגה השנה והיא עוצבה ותוכננה בסדנת המירוצים של טויוטה בגרמניה. תחת מכסה המנוע נמצא אמנם אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים עם שש בוכנות בטור, אם כי המנוע עבר סדרה של שיפורים וכעת ההספק שהוא מפיק מטפס ל-430 כוחות סוס והמומנט שנסחט מהמנוע מגיע ל-65 קג"מ מפחידים כי משקלה של המכונית נטולת כל האיבזור והציוד המפנק המוכר ממכונית כביש סדרתית הוא 1,350 ק"ג בלבד. הכוח של המנוע מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומאטית בת 7 מהירויות כאשר הציר האחורי מצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. כיאה למכונית מירוצים, גם הסופרה GT4 מצוידת במערכת בלמים ייעודית מתוצרת ברמבו ובקאליפרים מחוזקים עם 6 בוכנות לגלגלים הקדמיים ו-4 בוכנות לכל בלם בגלגלים האחוריים ואלה מותקנים על חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים ספורטיביים של פירלי. עוד במפרט תמצאו מתלה קמי של מקפרסון ומתלה אחורי רב חיבורי ובכל ארבעת הפינות מותקנים בולמי זעזועים מקצועיים של KW ולקינוח גם מערכת פליטה משופרת תוצרת אקרופוביץ'. 
בתא הנהג הותקנו מושבים ספורטיביים של OMP עם רתמות בטיחות מלאות ושש נקודות חיבור בתקן FIA. גם ההגה איננו סטנדרטי והוא בתקן GT4 ממירוצי המכוניות של ה-FIA ולהשלמת חבילת הבטיחות הותקן בסופרה כלוב ריסוק מפלדה. לוח השעונים המינימאלי עשוי קרבון פייבר ופרט ללוח השעונים לא נמצא איבזור סטנדרטי אחר בתוך המכונית. 
 
המכוניות שתיוצרנה בגרמניה מיועדות לקבוצות מירוצים ואינן מאושרות לנסיעה בכבישים ציבוריים. בטויוטה טרם פרסמו מה מחירה של המכונית וגם מהי עלות התחזוקה המשוערת שלה (מנוע, תיבת הילוכים ומכלולים מרכזיים אחרים).