בפעם האחרונה שאלפא רומאו שלחה לעולם גרסת GTV זה היה ב-2004. קחו 14 שנים אחורה ותנסו להיזכר היכן הייתם באותה שנה ומה העסיק אתכם ותגלו שמדובר בפרק זמן ארוך, ארוך מאוד. אבל אחרי שאלפא רומאו קיבלו את האישורים לחזור לחיים ולא להיעלם כפי שהיה חשש טרום עידן סרג'יו מרקיאונה עליו השלום, הנה מתחילות התכניות שגובשו אז, לקרום עור וגידים ויותר מכך גם שרירים וכוח ועיצוב יפייפה וסדרת הדגמים שקיבלנו מהאיטלקים אכן מחזירה את אלפא רומאו חזק לעניינים ואפילו כמותג יוקרה עם דיבור חזק על מכוניות שרחוקות מרחק גדול מהמוניטין ההוא של אלפא שרק זקני העם עוד זוכרים ובאופן מפתיע למדי, גם מתגעגעים אליו.
כמו אחיותיה שנולדו להחזיר את הגאווה והמורשת וגם למלא את הקופה של המפעלים על חשבון היריבות מגרמניה, כך גם ה-GTV החדשה שתגיע בקיץ הבא. מחירה המשוער באירופה יעמוד על 40 אלף יורו לפני כל התוספות והגרסאות והיא תתייצב לקרב פנים אל פנים מול BMW סדרה 4 ומול אודי A5 ואפילו מול מרצדס C קלאס קופה. מעצבי אלפא רומאו החליטו ליצור כמה הבדלים משמעותיים בין הג'וליה שעליה מבוססת המכונית ל-GTV החדשה מעבר לעובדה של-GTV תהיינה שתי דלתות בלבד. לפיכך תוכננה חזית חדשה למכונית שתהיה כמובן ספורטיבית ואגרסיבית וגם קו הגג הונמך מעט ליצירת מראה כללי ספורטיבי ומהיר יותר. הדלתות עצמן תהיינה ארוכות יותר בכדי לאפשר לנוסעים מאחור להיכנס ולצאת מהמכונית בדרך נוחה יותר בלי להתאמן יותר מדי בתרגילי גמישות במכון הכושר. המכונית תהיה כמובן עם 3 דלתות אבל באלפא מסתכלים מקרוב על גרסאות ה-5 דלתות של המתחרות ולא פוסלים אפשרות שתהיה גם גרסה שכזאת אולם ההחלטה תלויה במספר גדול של גורמים ובמיוחד בפופולאריות של התת קטגוריה הזאת שמיועדת פחות לרייסרים חובבי רכב ויותר לבעלי משפחות שיש בדמם ספורט מוטורי.
עיצוב ותדמית
העיצוב הפנימי של המכונית לא יספק ריגושים והשראה חדשה למי שכבר מכיר את הג'וליה כי גרסת ה-GTV תהיה זהה בעיצוב הקונסולה למכונית עליה היא מבוססת. החומרים שמהם עשויה המכונית יהיו ברמה גבוהה ואיכותית לרבות מושבי עור אך שני המושבים האחוריים יהיו צפופים ומפאת מבנה הקופה של המכונית, כנראה שלא יהיה מקום לשחקני כדורסל בגובה בינוני-נמוך במושבים הללו, אז תכינו את המשפחה לנסיעות בהתאם.
כוח ויכולות
אם העיצוב והמיתוג חשובים ומעניינים, אז דווקא בהיבט יחידות הכוח אין שום שינוי והמכונית תגיע עם אותן גרסאות מנוע של הג'וליה הקיימת החל ב-200 כוחות סוס ועד ל-510 כוחות סוס של התלתן הירוק. למרות זאת, יש קרן אור אחת שיכולה להכניס קצת יותר תקווה לחובבי המנועים הכוחניים עם אפשרות למערכת היברידית חלקית שתאגור כוח חשמלי בעת הבלימה למצבר ייעודי והוא יסייע למנוע בתאוצה לפרקי זמן קצרים (כמה שניות לכל היותר) ובעזרת תוספת האנרגיה, הכוח יטפס ל-641 כוחות סוס מרשימים. האפשרות תהיה בשלב הראשון רק ב-GTV עם מנוע ה-V6 שיגיע מהתלתן ירוק. גם תיבות ההילוכים תישארנה זהות לאלה המוכרות בג'וליה ולפיכך הנתונים של הביצועים עשויים להיות זהים לגמרי אלא אם יחולו שינויים זניחים מפאת שינוי במשקל הרכב.
ולסיום, נציין עוד שלושה דברים: ראשית, המכונית המדוברת עשויה להגיע רק בקיץ הבא. שנית, היא תקבל גם גרסת ספיידר פתוחה אבל זה יהיה בשלהי 2021 ולסיום, כל מי שמחכה לאלפא 8C אז נבשר כי היא הולכת ומתקרבת.