תערוכת SEMA שנפתחה בלאס וגאס השבוע מאפשרת ליצרנים האמריקנים להזרים חלק מהפיתוחים המורכבים ביותר שיוכנסו לשימוש במכוניות הספורט של החברה בשנים הקרובות ישירות לעיני הקהל. לא רק מכוניות משופרות בצורה מופרזת (ולעתים מופרכת) מגיעות לתערוכה, אלא גם מכוניות שמנצלות את הבמה לטובת חשיפת פתרונות אלטרנטיביים ליום שבו העולם באמת יאלץ להפטר מהתמכרותו לבנזין.
GM היא אורחת קבע ב-SEMA וה-קאמרו היא אחת המכוניות הפופולריות ביותר במתחם. השנה, חטיבת הביצועים של המותג נדדה לדרום ארה"ב עם מכונית אב-טיפוס חשמלית המבוססת על קמארו 2019, עם שינוי אחד גרעיני שאולי נסתר מהעין; במקום מנוע בנזין רב-עוצמה, הותקנה מערכת הנעה חשמלית חזקה מספיק להאיץ לרבע מייל (400 מטר) מהמקום בזמן של 9 שניות בלבד – כפי שנמדד במסלול דראג רשמי בארה"ב.
בשברולט ביצעו את ההתאמה במינימום שינויים מכניים לעומת מנוע קונבציונלי או יתר המכלולים – שבעצם נותרו במקומם כמו בקמארו הבסיסית, כאשר אפילו את המנוע החשמלי חיברו ישירות לתיבת ההילוכים שכוילה להעברות קצרות ומדויקות, לפחות ברמת תגובה של מכונית דראג תחרותית. בתוך הקרביים בכל אופן תחבו סוללות עם 800 וולט – כפול ממה שיש כיום למשל בשברולט וולט. בחברה דאגו שלא להפר את חלוקת המשקל של הקמארו ולכן הסוללות נמצאות קרוב ככל הניתן לדופן הזנב, בין הספסל האחורי לתא המטען. בסך הכול, המערכת מפיקה 700 כ"ס.
שורשים בשנות ה-60
במילים אחרות, שברולט רוצים שבעלי הקמארו, או מחזיקי מכוניות הספורט של המותג בעתיד יוכלו - ממש כמו התקנה פשוטה של SIMCARD, להוציא ולהכניס את המנוע מהחרטום וליהנות משדרוג רציני בביצועים. ואולי גם לשמור קצת על הסביבה, אם לא על הצמיגים.