פורד אדג' (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
פורד אדג' (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
טויוטה אייגו (צילום: ספורט 5)
טויוטה אייגו | צילום: ספורט 5

אחת מהשותפויות הארוכות (והמצליחות) ביותר בסגמנט מכוניות המיני מגיעה לסיומה, כאשר כלי התקשורת בצרפת דיווחו בימים האחרונים כי החל משנת 2021 לא תייצר יותר טויוטה יחד עם פיג'ו-סיטרואן מכוניות עירוניות. יחד עם זאת, הצרפתים והיפנים יעמיקו את מערכת היחסים בין החברות בתחומים אחרים, בהם פיתוח כלי רכב מסחריים קלים. טויוטה תרכוש מקונצרן פיג'ו-סיטרואן את חלקו בשותפות וכן תרכוש את המפעל הצכ'י בקולין שהופקד על הרכבת שלוש המכוניות הקטנות: טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ו-פיג'ו 108 (בעבר 107).

במסגרת ההסכמים החלופיים תייצר פיג'ו עבור טויוטה כלי רכב מסחריים קומפקטיים במפעל שלה בצפון צרפת, בעוד המפעל הספרדי של פיג'ו-סיטרואן יהיה אחראי על הרכבת סוגים שונים של כלי רכב של היצרן היפני לשווקים נוספים.  "ההסכם המקורי עליו חתמנו ב-2002 מאפשר לצדדים לבחון את המשך הפעילות בכל רגע נתון. ואנחנו בוחנים זאת כעת במקביל להרחבת השת"פ עם טויוטה", כך אמרו ב-PSA.

3 הננסיות האורבניות הצליחו להתברג בפסגת מכירות הקבוצה מאז תחילת שיווקן. כל המכלולים, המידות ולעתים גם האבזור הינם זהים לחלוטין, כאשר את מערכת ההינע תרמה טויוטה על בסיס יחידת 3 צילינדרים בנזין אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) בנפח 1.0 ל' בהספקים שבין 68 ל-72 כ"ס ובחיבור אל תיבה ידנית או רובוטית חד מצמדית 5 מהירויות. לישראל הגיעו הסנוניות הראשונות של מכוניות המיני ב-2009 יחד עם סוזוקי אלטו וסללו את הדרך לדגמים עתידיים, בהם רכבי המיני של קונצרן פולקסווגן (סקודה סיטיגו, סיאט מיי...) 

 

sportFive879007 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פורד אדג' מקבל עוד מערכות בטיחות

דלק מוטורס פרסמה לאחרונה שהחלה לשווק בישראל את רכב הכביש-שטח המשפחתי פורד אדג' אחרי רענון טכנולוגי שעיקר הבשורה בו הוא החדרת מערכות בטיחות אקטיביות חדישות.

במסגרת החיזוק הבטיחותי נוספו לקו ההגנה מערכות אלה:

בקרת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי

מערכת להתרעה בפני עצמים נסתרים במראות הצד והתרעה מפני תנועה צולבת

בקרת שיוט אדפטיבית

התרעה בפני התנגשות חזיתית עם סייעני בלימה

בקרת תאורה אדפטיבית

חיישני גשם

ביבואנית מוסרים כי האדג' המעודכן ישווק במחיר תחרותי במהלך שבוע המכירות של פורד שיצא לדרך ביום שישי האחרון, ה-23 בנובמבר. מחירו יעמוד על 245 אלף שקלים במקום 265 אלף שקלים למשך שבוע אחד.  יוגב וייס, מנהל תקשורת שייוקית בדלק מוטורס: "מערך הבטיחות המקיף שנציע מעתה בכל דגמי האדג' כסטנדרט, הכוללים את כלל מערכות הבטיחות אותן מציע היצרן בדגם זה, יעניק לנהג הגנה מיטבית במהלך הנסיעה".  

המבצע תקף כמעט לכל סדרות אדג': SEL, SEL PLUS, TITANIUM, TITANUIM PLUS.

מנוע בנזין ל-DS7 קרוסבק

חיזוק אסטרטגי חשוב לדגם היוקרה של מותג DS המתחדש בישראל. יבואנית המותג דוד לובינסקי מרחיבה את משפחת הקרוסאובר DS7 קרוסבק עם מנוע טורבו בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. עד כה שווק הדגם רק עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ל' HDI ותיבת שש מהירויות אוטומטית. דגם זה ישווק רק ברמת אבזור אחת: סו-שיק פרפורמנס ליין במחיר של 239 אלף שקלים. 

מנוע ה-פיורטק החדש משרת כיום גם את ה-3008 ועשה עלייה ממש לאחרונה לישראל. מדובר ביחידת כוח בעלת תפוקה מרבית של 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ הזמינים מתחום של 1,650 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות המאיצה ב-DS7 קרוסבק ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ועד 220 קמ"ש.

חבילת האבזור של הדגם כוללת את כל מערכות הבטיחות החכמות (כולל בלימה אקטיבית מ-0 ועד 140 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי). בנוסף לכך, לרכב בקרת מתלים אדפטיבית עם סריקה ממוחשבת של תוואי הדרכים לנוחות נסיעה אופטימלית, פתיחה וסגירה של דלת תא המטען על ידי הנפת הרגל בקו המפלט, ריפודי אלקנטרה למושבים, גג-פנורמי, תאורת LED מלאה, חישוקי 19 אינץ', חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.