לקסוס ES החדשה בישראל (צילום: כפיר כשריאן) (צילום: ספורט 5)
לקסוס ES החדשה בישראל (צילום: כפיר כשריאן) | צילום: ספורט 5

לצד הביקוש ההולך וגובר לרכבי קרוסאובר גם בסגמנט היוקרה, הצליחה קטגוריות מכוניות הסאלון לשמור על יציבות יחסית, זאת הודות לקהל הסולידי של קטגוריה שלא רץ אחרי צו האופנה ונאמן לתצורת הסדאן. לקסוס יוצגה עד כה בסגמנט על ידי שני דגמים שונים: הדגם המוכר לנו הוא מסדרת GS שייצגה גם בשוק האירופאי, בעוד שבארה"ב זכו המקומיים לחוות את סדרת ה-ES שקמה בשנות ה-80' המאוחרות, שהינה המכונית השניה בחשיבותה המסחרית באמריקה אחרי ה-RX.

בועז קורפל מספר לכם הכול על ה-ES החדשה בישראל:

במהלך מתבקש לאור הירידה בביקוש לרכבי סדאן, החליטו בלקסוס שאין טעם לייצר שני דגמים המתחרים בשוק האירופאי, וגם בישראל, ועל כן השיקו את ה-ES כאלטרנטיבה אירופית כשרה במקומה של ה-GS, בהתאמה למספר שווקים. והנה, הבוקר (יום א') פתחה יבואנית לקסוס לישראל את שנת 2019 עם השקת מכונית הסאלון ES החדשה, שתהווה תוספת כוח מעניינת ליבואנית 'לקסמוטורס' לצד ה-UX הקומפקטי שעתיד לנחות בארץ. המטרה העיקרית לנגד היבואנית: להגדיל את היקף המכירות ל-1,800 יחידות בשנה, כלומר גידול של כ-300 כלי רכב נוספים לעומת השנה הקודמת.

שוק מכוניות הסדאן היוקרתיות אמנם מצטמצם, אך בלקסוס מאמינים שדווקא ל-ES החדשה יש את הכלים להצליח ואולי אף לדחוף את הנישה כלפי מעלה. הכלים שעומדים לרשותה, למעט העיצוב המרשים, הם יחידת הנעה היברידית, רשימת אבזור ארוכה ומחיר תחרותי במיוחד המתחיל ב-290 אלף ש"ח, כ-60 אלף שקלים מתחת למחירה של ה-GS היוצאת.

לקסוס ES מתבססת על פלטפורמה מודולארית של לקסוס, ה-GA-K, ומשמשת בין היתר את טויוטה קאמרי ואבאלון החדשות. המשמעות היא שבניגוד ל-GS לדגם זה אין הנעה אחורית כי אם קדמית בלבד. שיטה זו אינה אמורה להפר את שלוותם של רוב לקוחותיה הטיפוסיים של לקסוס, שכן בחזית המכונית מצוידת במערכת הנעה היברידית מהדור הרביעי, המשלבת מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי היוצרים יחד הספק משולב של 218 כ"ס. טכנולוגיות אלה מאפשרות לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ולרשום צריכת דלק ממוצעת (WLTP, מחוץ לחומות המעבדה) של כ-22 ק"מ לליטר בממוצע.

וולוג: צפו בהשקת לקסוס ES החדשה בבלגיה

 

sportFive888406 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אבזור ומחירים

לישראל מגיעה ה-ES כשהיא מצוידת בשפע מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט: בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, זיהוי עצמים בשטחים מתים וגם בקרת שיוט אדפטיבית, זאת נוסף ל-10 כריות אוויר. כבר בגרסת הבסיס ישנו אבזור עשיר הכולל בין היתר מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום וקירור, הגה מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי, תאורת LED בחזית, ריפודי עור, גג-שמש, חישוקי 18 אינץ' ועוד.

בתוספת של 25 אלף שקלים ניתן לרכוש גם את חבילת ה-High Premium עם תאורה אדפטיבית, מערכת מדיה משודרגת, ומצלמות היקפיות 360 מעלות.

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5