(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

פחות מיממה לאחר שיגואר I-pace החשמלי נחת בישראל, פרסמה היום (חמישי) יבואנית דגמי פולקסווגן צ'מפיון מוטורס על טרום השקה של אחד המתחרים הישירים שלו, אאודי E-טרון. הקרוסאובר החשמלי יהיה זמין לרכישה מוקדמת באולמות המכירה ברחבי הארץ כאשר חתיכות ראשונות של המשלוח תהיינה על הכביש בעוד כחצי שנה, כלומר בסביבות חודש מרץ של 2019. ביבואנית מוסרים כי ניתן להזמין את הרכב בכפוף להפקדה של 8,000 שקלים. 

אאודי E טרון הושק במסגרת חשיפה בינלאומית לפני חודשיים, והוא אחד מכלי הרכב החשמליים היחידים כיום  בסגמנט הקרוסאוברים שמופץ לשווקים האסטרטגיים של המותג. מבחינה טכנולוגית הוא אוצר מאחורי החזות המופנמת שלו פלטפורמה מודולארית ומידות שמציבות אותו בין הקרוסאוברים הגדולים של אאודי, עם בסיס גלגלים של 2.92 מ'. בתא הנוסעים המתקדם, לו סידור הושבה לחמישה תמצאו שהוא חולק רכיבים עם סדרות הצמרת, בכלל זה מערכות שנלקחו מאאודי A8 עם סגל רחב של אמצעי בטיחות, 2 צגים דיגיטליים ולוח מחוונים וירטואלי (12.3 אינץ'). עוד תוספות בתפריט: מתלי אוויר, חלון גג פנורמי, חישוקי 20-21 אינץ' (תלוי בגרסה), מערכת שמע מבית 'באנג-אנד אולפסון', מושבים עם ריפודי עור בעלי תפעול חשמלי ועוד. לראשונה בדגם סדרתי של אאודי תהיינה זמינות גם מראות צד וירטואליות (ברמת האבזור הבכירה). אלה מצלמות המציגות תמונה של הכביש בדופן הדלת, ולמעשה "מקצצות" 15 ס"מ מרוחבו ואף מסייעות בהפחתת התנגדות האוויר.

 

כוח זורם לכל הגלגלים (הנעה קוואטרו) באמצעות זוג מנועים חשמליים (בסרן הקדמי ו-בסרן האחורי) בהספק משולב של 408 כ"ס ו-68 קג"מ, עם תמיכה מ"קופסת" סוללות 95 קילוואט בתחתית הרכב (בגודל של מיטה שטוחה) שמספקים את כל האנרגיות שלו וטווח הנסיעה, שעומד על 400 קילומטרים בין טעינות (על פי מבחנים בתנאי נהיגה מציאותיים). ההאצה ל-100 קמ"ש (במצב ספורט) עומדת על 5.7 שניות ועד 200 קמ"ש מרביים. הסוללה מותאמת לטעינה בתשתית מהירה שמבטיחה 80% בתוך פחות מחצי שעה. טעינה משקע ביתי, דורשת המתנה של בין 8.5 ל-10 שעות לכל היותר. לדברי אאודי לרכב חלוקת משקל של 50/50, כך שהוא צריך להיות גם מהנה (יחסית) לנהיגה.  

ה-E טרון הוא רק סנונית ראשונה מתוך נבחרת דגמים חשמליים שאאודי עתידה להזניק בשנים הקרובות; כבר בסוף 2019 צפוי להצטרף אליו דגם E טרון ספורטבק, ולאורך 5 שנים יחזקו את הקו הזה למעלה מ-6 דגמים חשמליים נוספים. ייצור הרכב יהיה בבלגיה עם קיבולת של למעלה מ-20 אלף יחידות בשנה (המפעל בו מיוצרת גם אאודי A1).  ניב אורון, מנהל חטיבת AUDI מבית צ'מפיון מוטורס מסר: "תחום הרכבים החשמליים בארץ תופס תאוצה, בין היתר בזכות פרישה מהירה של עמדות טעינה והודות להטבות המס על רכבים אלה - המחיר האטרקטיבי של הרכב נובע בין היתר גם מהטבת מס זו. גם בעולם מעורר הרכב עניין רב ובכל מדינה בה נפתחה האפשרות למכירה מוקדמות מולאו הקצאות הייצור בתוך שבועות בודדים".

מחיר הרכב בישראל: 392,500 שקלים.