סקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי חברת הביטוח Veygo הבריטית ניסה לבדוק אילו מותגי רכב הם המחופשים ביותר בעולם על פי פריסה גאוגרפית. מהנתונים שהעלו בחכתם האנגלים בקרב 171 מדינות שנבדקו מסתמנת פייבוריטית אחרת ברורה שמככבת במנוע החיפוש של 'גוגל' בהפרש בלתי ניתן לערעור, טויוטה.
בפילוח הממצאים, נמצא כי טויוטה היא חברת הרכב המחופשת ביותר ב-57 מדינות בעולם מתוך ה-171, עם ממוצע של כ-7.8 מיליון חיפושים בחודש בסך הכול. בין המדינות שבהן שולטת יצרנית הרכב היפנית נמצא את ארה"ב, יבשת דרום אפריקה, קנדה, אוסטרליה ועוד. אין ספק שהקורולה – בין המכוניות הנמכרות ביותר בהסטוריה של ענף הרכב והנפוצה שבהן, עשתה עבורם עבודה יסודית לאורך השנים.
ב-Veygo, הצליחו אף להצביע על נתון שנגזר מארץ המוצא של המכוניות. היינו מהמרים למשל שבאיטליה המותג המחופש ביותר יהיה פרארי או למבורגיני, אלא שהאיטלקים אוהבים נורא לגגל את פולקסווגן דווקא. גם באנגליה, מולדתה של מקלארן, יגואר, לנד רובר ועוד, מעדיפים לחפש בגוגל את מרצדס-בנץ, ובפערים לא סמליים בכלל.
פטריוטים קדימה
מנגד, בצרפת לדוגמא נשארים הנהגים נאמנים לתוצר המקומי; המותג המחופש ביותר אצל הפריזאים הוא רנו, בגרמניה זאת שוב מרצדס והנורדים בשוודיה מגגלים את וולוו הכי הרבה (שלא במפתיע). עוד בפסגה: ב.מ.וו, עם 6.2 מיליון חיפושים הייתה דומיננטית ב-25 מדינות; הונדה במקום השני הכללי עם 7 מיליון חיפושים בחודש, ניסאן ו-אאודי עם 4.8 מיליון חיפושים, כל אחת בפני עצמה. טסלה אגב פופולרית בלא פחות מ-7 מדינות, בהן נורווגיה, הולנד, סין, הונג-קונג ועוד.
מבחינת מותגים אמריקנים, פורד ראשונה עם 6.3 מיליון חיפושים בחודש; שברולט צועדת בראש הטבלה במקסיקו, ארגנטינה, קולומוביה, אקוודור ו-אורוגוואי. מהעבר השני, דודג' יעדיפו להתעלם מתוצאות הסקר, שכן הם לא נמצאים בכלל על מפת החיפושים המרכזית באף מדינה. ומה לגבי קונצרן העל של האמריקנים, קרייזלר? מותג זה היה המחופש ביותר רק במחוזות בוריקנה פאסו! (במערב אפריקה).
לא ברור באופן וודאי איפה ישראל מתברגת ברשימה הזו, אבל אם הצלחנו לדלות משהו מהמפה המוטורית (אחרי תקריב), נדמה לנו שיונדאי/סוזוקי הם המותגים הכי מחופשים בארץ, כאשר אצל השכנים שלנו מובילים ב.מ.וו, טויוטה, פולקסווגן ו-רנו.