sportFive879215 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

שנת 2018 טרם הסתיימה, אך חברת 'כלמוביל' יבואנית יונדאי לישראל הקדימה להציג את חידושיה לשוק הישראלי לקראת שנת 2019 באולם התצוגה החדש של יונדאי בתל אביב. אם לא יהיו שינויים מפתיעים, גם בשנת 2018 תסיים יונדאי בראש טבלת המסירות בשוק הרכב הישראלי. מלבד הטוסון המתבלט בסגמנט רכבי הקרוסואבר המשפחתיים הפכה השנה ל"שנת האיוניק", שבה המשפחתית ההיברידית של יונדאי הפכה לרב המכר של מותג בישראל, וככל הנראה גם תהיה המכונית הנמכרת ביותר בישראל השנה - הפעם הראשונה שתואר זה יפול בחלקה של מכונית היברידית.

שנת 2019 תהיה עמוסת חידושים ביונדאי, ובאירוע אותו ערכה כלמוביל הבוקר (יום ב') חשפה החברה את שלושת החידושים העיקריים נכון לעתה ששיווקם יחל כבר ברבעון הראשון של 2019:
i20 וטוסון לאחר מתיחת פנים וסנטה פה החדש. בהמשך השנה יגיעו גם אקסנט ואלנטרה החדשות, גרסאות חשמליות לקונה ולאיוניק וגם גרסת ה-N הספורטיבית והמסקרנת של ה-i
30.

יונדאי
i20

מכונית הסופרמיני של יונדאי היא אחד הדגמים הפופולארים בסגמנט, אך איבדה בשנים האחרונות את הבכורה לטויוטה יאריס וסיאט איביזה. עם הגרסה העדכנית של ה-i20 לאחר מתיחת הפנים אותה היא עברה מכוונים אנשי יונדאי לחזור לפסגת הקבוצה.

מתיחת הפנים כללה שינויי עיצוב קלים בחזית ומאחור, אך גולת הכותרת נמצאת מתחת למכסה המנוע. במקום המנוע האטמוספרי המיושן תוצע מעתה יונדאי
i20 בישראל עם יחידת כוח מודרנית - מנוע 1.0 ליטר טורבו המספק 100 כ"ס, כשבאמצעות מומנט עדיף ותיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה מציע שיפור ניכר ביצועים ובצריכת הדלק.

שדרוג משמעותי במיוחד נעשה בתחום הבטיחות. במקום מערכת המובילאיי הפאסיבית שהותקנה בעבר ב-
i20, מגיעה המכונית מעתה עם מכלול שלם של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט הכולל בלימת חירום אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת עירנות לנהג.מחירה של ה-i20 המחודש הוזל ומתחיל מעתה ב-98 אלף ש"ח לרמת גימור "פרסטיג'" ו-105 אלף ש"ח לרמת גימור "סופרים" הכוללת בין היתר בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי  וחיישן גשם.



 

יונדאי טוסון  (צילום: ספורט 5)
יונדאי טוסון | צילום: ספורט 5

יונדאי טוסון


הטוסון הוא אחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות ומנהל קרב צמוד מול אחיו התאום קיה ספורטאז'. במתיחת הפנים אותה עבר הטוסון מוקדם יותר השנה הוא זכה לחזית עדכנית המיישרת קו עם שאר רכבי הפנאי של מותג, ושידרוג תא הנוסעים עם מעבר למערכת מולטימדיה "צפה" ואיכות חומרים משופרת.

הטוסון מציג גם קפיצה משמעותית בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות. מעתה יגיע הטוסון ארצה כסטנדרט עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת עירונות לנהג. בדגמים המאובזרים יתקנו גם מערכות זיהוי עצמים בשטחים מתים וזיהוי תנועה חוצה מאחור.באופן מעניין, גרסת ה-1.6 ליטר האטמוספרית נשמטת סופית מהיצע הטוסון בישראל שיכלול מעתה רק מנועי 2.0 ליטר אטמוספרי ו-1.6 ליטר טורבו.

מחיר הטוסון המחודש עם מנוע 2.0 ליטר יחל ב-150 אלף ש"ח לרמת גימור פרים פלוס, ימשיך ב-163 אלף ש"ח לגרסת הפנורמיק עם גג שמש נפתח וימשיך ב-170 אלף ש"ח לרמת גימור עלית עם ריפודי עור. מחיר גרסת הטורבו המאובזרת והיקרה ביותר יעמוד כבעבר על 183 אלף ש"ח.


יונדאי סנטה פה

 הדור הרביעי של רכב הפנאי הגדול של יונדאי (לעת עתה) הוצג בתחילת השנה ומגיע עתה סוף סוף לישראל. המראה מרשים ואגרסיבי מבעבר הודות לחזית החדשה והמרשימה, ותא הנוסעים אמור להיות מרווח משמעותית לשבעת הנוסעים כולל הנהג, הודות לתוספת של 8 ס"מ לאורך המכונית, כשמתוכם 6.5 ס"מ התווספו לבסיס הגלגלים.

סנטה פה החדש יוצע עם מנועי  2.4 ליטר בנזין אטמוספרי ו-2.2 טורבו דיזל, המגיעים עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה המאפשרת להציג שיפור משמעותי בפליטת המזהמים וצריכת הדלק. כבעבר, סנטה פה מציע מערכת הנעה כפולה, כשישנה גם גרסת דיזל מוזלת עם הנעה קדמית בלבד.

כיוון שמדובר בדגם הבכיר והיקר ביותר של יונדאי המוצע כרגע בישראל, מגיע הסנטה פה עם רשימת ציוד ארוכה. בתחום הבטיחות ישנם כל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות כולל שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שלא רק מזהה עצמים שטחים מתים, אלא גם מונעת התנגשות במהלך מעבר נתיב. ריפודי עור, מפתח חכם, מושב נהג חשמלי וחימום גלגל ההגה הינם ציוד סטנדרטי בכל רמות הגימור של הסנטה פה החדש.

מחיר גרסת הבנזין של הסנטה פה בנזין עם הנעה כפולה עומד על 250 אלף ש"ח ברמת גימור פרימיום ו-275 אלף ש"ח ברמת גימור לוקשרי. מחיר גרסת הדיזל מתחיל ב-268 אלף ש"ח לרמת גימור סופרים עם הנעה קדמית ומגיע ל-295 אלף ש"ח לרמת גימור לקשרי עם הנעה כפולה.