סובארו היא יצרנית רכב קטנה יחסית לענקיות מיפן, ובמשך השנים הצליחה לבדל את עצמה מול מתחרותיה תוך הסתמכות על מאפיינים ייחודיים שהפכו לסימן ההיכר שלה, כשבראש ובראשונה עומדים מנועי בוקסר ומערכת הנעה כפולה קבועה. במקרה של ה-XV הנכס של ההנעה הכפולה הפך להיות יתרון בולט בקטגוריה אליה הוא משתייך.
בזמן שהרוב המכריע של רכבי הפנאי והקרוסאוברים מגיע עם הנעה קדמית, חלקם אפילו ללא אופציה להנעה כפולה, ה-XV התהדר בהנעה כפולה קבועה כסטנדרט. יחד עם מרווח גחון נאה הציע ה-XV יכולת שטח אמיתית, ואפשר ללקוחותיו להגיע רחוק בהרבה מחניון קק"ל. מחיר ממוצע ותדמית אמינות מיתולוגית הפכו את ה-XV ללהיט מכירות. לא כזה שמסכן את הספורטאז' ושות', אבל מספיק כדי להפוך אותו לרכב ההנעה הכפולה הנמכר ביותר בישראל וחביב המטיילים.
הדור החדש של ה-XV שהושק בישראל ביום שני האחרון וינסה לשחזר את הצלחת קודמו, כשבהתאם לכך דבק בנוסחה שהביאה אותו עד הלום. ה-XV הוא בבסיסו אימפרזה מוגבהת, והדור החדש של ה-XV זהה לאימפרזה האצ'בק החדשה שהושקה בישראל בראשית השנה. הדור החדש מתבסס על הפלטפורמה החדשה של סובארו, שנוסף למרכב קשיח ועמיד יותר מציעה גם מידות נדיבות יותר, עם בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס"מ ורוחב שצמח ב-5 ס"מ. ל-XV מרווח גחון מרשים של 22 ס"מ, אליו מצטרפת מערכת הנעה כפולה קבועה עם מערכת ה-X Mode המוכרת מהפורסטר לשיפור האחיזה בתנאי שטח טכניים בגיבוי מערכת בקרת ירידה במדרון.
בזמן שהרוב המכריע של רכבי הפנאי והקרוסאוברים מגיע עם הנעה קדמית, חלקם אפילו ללא אופציה להנעה כפולה, ה-XV התהדר בהנעה כפולה קבועה כסטנדרט. יחד עם מרווח גחון נאה הציע ה-XV יכולת שטח אמיתית, ואפשר ללקוחותיו להגיע רחוק בהרבה מחניון קק"ל. מחיר ממוצע ותדמית אמינות מיתולוגית הפכו את ה-XV ללהיט מכירות. לא כזה שמסכן את הספורטאז' ושות', אבל מספיק כדי להפוך אותו לרכב ההנעה הכפולה הנמכר ביותר בישראל וחביב המטיילים.
הדור החדש של ה-XV שהושק בישראל ביום שני האחרון וינסה לשחזר את הצלחת קודמו, כשבהתאם לכך דבק בנוסחה שהביאה אותו עד הלום. ה-XV הוא בבסיסו אימפרזה מוגבהת, והדור החדש של ה-XV זהה לאימפרזה האצ'בק החדשה שהושקה בישראל בראשית השנה. הדור החדש מתבסס על הפלטפורמה החדשה של סובארו, שנוסף למרכב קשיח ועמיד יותר מציעה גם מידות נדיבות יותר, עם בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס"מ ורוחב שצמח ב-5 ס"מ. ל-XV מרווח גחון מרשים של 22 ס"מ, אליו מצטרפת מערכת הנעה כפולה קבועה עם מערכת ה-X Mode המוכרת מהפורסטר לשיפור האחיזה בתנאי שטח טכניים בגיבוי מערכת בקרת ירידה במדרון.
מנועים ותיבות
היצע המנועים של ה-XV זה לזה של האימפרזה וכולל מנוע 1.6 ליטר המספק 114 כ"ס, יחד עם מנוע ה-2.0 ליטר החדש בעל ההזרקה הישירה המספק 156 כ"ס. שני המנועים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, עם אפשרות לתפעול ידני בגרסת ה-2.0 ליטר. בעתיד אמורה להצטרף להיצע המקומי גם גרסה ידנית עם הילוך כוח, אך כרגע זו מוצעת בארה"ב בלבד. נתוני הביצועים מספקים בלבד בגרסת ה-1.6 המזנקת ל-100 ב-13.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 175 קמ"ש, כשגרסת ה-2.0 ליטר עדיפה עליה משמעותית עם זינוק ל-100 ב-10.4 שניות ומהירות מרבית של 194 קמ"ש.
היצע המנועים של ה-XV זה לזה של האימפרזה וכולל מנוע 1.6 ליטר המספק 114 כ"ס, יחד עם מנוע ה-2.0 ליטר החדש בעל ההזרקה הישירה המספק 156 כ"ס. שני המנועים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, עם אפשרות לתפעול ידני בגרסת ה-2.0 ליטר. בעתיד אמורה להצטרף להיצע המקומי גם גרסה ידנית עם הילוך כוח, אך כרגע זו מוצעת בארה"ב בלבד. נתוני הביצועים מספקים בלבד בגרסת ה-1.6 המזנקת ל-100 ב-13.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 175 קמ"ש, כשגרסת ה-2.0 ליטר עדיפה עליה משמעותית עם זינוק ל-100 ב-10.4 שניות ומהירות מרבית של 194 קמ"ש.
קפיצה מדרגה בטיחותית מתבקשת
הבשורה הגדולה של ה-XV היא בתחום הבטיחות, כאשר לראשונה בישראל מציעה סובארו את חיבלת הבטיחות המקיפה המכונה EyeSight. החבילה כוללת מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ועצמים בשטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ובלימת חירום בנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית. אלא שבאורח תמוה, החבילה המרשימה הזו מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה יותר, כאשר רמות האבזור הבסיסיות מסתפקות במערכת מובילאיי בלבד וזה כבר רחוק ונחות מסטנדרט הבטיחות הנהוג כיום.
הבשורה הגדולה של ה-XV היא בתחום הבטיחות, כאשר לראשונה בישראל מציעה סובארו את חיבלת הבטיחות המקיפה המכונה EyeSight. החבילה כוללת מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ועצמים בשטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ובלימת חירום בנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית. אלא שבאורח תמוה, החבילה המרשימה הזו מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה יותר, כאשר רמות האבזור הבסיסיות מסתפקות במערכת מובילאיי בלבד וזה כבר רחוק ונחות מסטנדרט הבטיחות הנהוג כיום.
רמות גימור
את ה-XV ניתן לקבל בשלוש רמות גימור שונות. רמת הגימור הבסיסי מכונה "קלאסיק" וכוללת 7 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ומצלמה אחורית, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17. מחיר ה-XV ברמת גימור זו הוא 139 אלף ש"ח עם מנוע 1.6 ליטר ו-148 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר. בתוספת של 1,000 ש"ח ניתן לקבל את גרסת ה-1.6 ליטר ברמת גימור "פרימיום" הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וריפודים בשילוב עור. רמת הגימור הבכירה היא ה-EyeSight הכוללת את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות בתוספת מפתח חכם. המחיר לרמת גימור זו הוא 145 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר ו-156 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר.
את ה-XV ניתן לקבל בשלוש רמות גימור שונות. רמת הגימור הבסיסי מכונה "קלאסיק" וכוללת 7 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ומצלמה אחורית, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17. מחיר ה-XV ברמת גימור זו הוא 139 אלף ש"ח עם מנוע 1.6 ליטר ו-148 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר. בתוספת של 1,000 ש"ח ניתן לקבל את גרסת ה-1.6 ליטר ברמת גימור "פרימיום" הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וריפודים בשילוב עור. רמת הגימור הבכירה היא ה-EyeSight הכוללת את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות בתוספת מפתח חכם. המחיר לרמת גימור זו הוא 145 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר ו-156 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר.