מזה מספר שנים שיצרנית המכוניות מבוואריה מציעה לנהגי מרוצים חובבים ולקבוצות מאורגנות לרכוש רכבים ייעודיים לנהיגת מסלול ולהתחרות בליגת המרוצים של M מוטורספורט ובליגות נמוכות יותר מאלו הבכירות כמו ה-WTCC או ה-DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). אגב, נזכיר כי זהו לא דבר חדש וגם יצרניות עממיות יותר ביבשת הישנה מציעות גרסאות מרוץ ייעודיות מכאלו פשוטות ועד כאלו שעומדות בתקני FIA וזהות כמעט למכוניות ה-WRC למשל.
כעת, הודיעה ב.מ.וו שתפתח גרסה כניסה חדשה לעולמות המרוצים, ועל אף שטרם נבחר שם עבורה, קשה להתעלם מהתמונות שהיצרנית שחררה, כך שמכונית המסלול החדשה והזולה (יחסית) תתבסס על סדרה 2 מהדור השני (G87) כשהפגושים אולי מסגירים שהבסיס יהיה לא אחרת מה-M2 שהוצגה לקראת סוף 2022. נסיעת הבכורה מתוכננת רק בעוד כשנתיים, בעונת המרוצים 2026.
נזכיר כי בדור הראשון הציעה ב.מ.וו את ה-M235i Racing בהספק של 329 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור המוכר, הנעזר גם במגדש טורבו וכלל במקרה של ה"רייסינג" תוספות כמו דיפרנציאל אחורי מכאני מוגבל החלקה, מערכת בלימה משודרגת, מערך מתלים שונה וכן תוספות אווירודינמיות שונות, כאשר תא הנוסעים הופשט כמעט לגמרי, קיבל כלוב התהפכות תקני, מושבי באקט ועוד. בעקבותיה הגיעה ה-M240i Racing שכבר נהנתה מהספק של 340 כ"ס ואילו בפסגת האפשרויות נחה לה ה-M2 CS Racing שהציעה הספקים של עד 450 כ"ס
מהתמונות הראשונות שפרסמה ב.מ.וו, תחת מעטה הסוואה חלקי, אפשר ללמוד כי המכונית צפויה להיות נמוכה ורחבה יותר מזו עליה היא תתבסס, מה שמבטיח יכולת טובה יותר לאחוז את האספלט בפיתולים מהירים. ספוילר בחלקה האחורי שהתווסף כחלק מהחבילה, עתיד גם הוא לתרום את חלקו לשיפור כושר ההצמדה.
לשם התזכורת, לפני כחודשיים עברה סדרה 2 מתיחת פנים, כאשר בעוד ה-240i שמרה על כוחה עם הספק של 374 כ"ס, ה-M2 שודרגה ל-480 כ"ס (+20 כ"ס) וקיזזה עשירית שנייה בההאצה ל-100 קמ"ש עם 4.0 שניות עגולות.
ניתן אם כך להניח שגרסאות ה-Racing החדשות, גם אם זו ה"נגישה" ביותר תזכה להתבסס על ה-240i, לצד הפחתת משקל משמעותית לאור התאמת תא הנוסעים ושימוש בחלקי קרבון למשל, תיצור ב.מ.וו מכונית מסלול ייעודית שתעלה על קודמתה ותהווה את כרטיס הכניסה לעולמות המרוצים. בב.מ.וו מבטיחים כי פרטים נוספים יפורסמו בהדרגה, ואנחנו כמובן נעקוב בציפייה ונעדכן.