טויוטה ממשיכה להציג חבילות סמי ספורטיביות עבור הסדרות המוצלחות ביותר שלה כדי למשוך קהלים צעירים ולשנות את פני המותג. המתכונת לכך די פשוטה: חישוקים ייחודיים, סמלים של חטיבת הביצועים (GR), קצת כרום פה ושם, תמה דינמית בחלל הנוסעים ולפעמים אפילו מטפלים, בקטנה, בכיול של המכונית עצמה כדי שבכל זאת תהיה תוצאה פחות מנומנמת בכבישים המתפתלים.
אז כמו קורולה ויאריס, עם אריזה חיצונית שמזכירה את ההצלחות של טויוטה בראלי ובמירוצי הסיבולת, חטיבת הספורט Gazoo Racing התלבשה על אחד הדגמים האסטרטגיים המובילים של היצרן בימים אלה, יאריס קרוס. טויוטה יאריס קרוס צברה למעלה מ-77,000 לקוחות באירופה בששת החודשים הראשונים של השנה, עם נתח של 7.7% בסגמנט ה-B-Suv, וכעת היא מושקת עם מהדורת ה-GR Sport משלה, שהזמנותיה ייפתחו ברבעון השלישי של השנה.
היאריס קרוס, באורך 418 ס"מ שומרת על מידותיה, אך מצמצמת את המרחק מהכביש, תוצאה של שינוי בקשיחות הבולמים שמבטיח עוד קצת דיוק ופחות זווית גלגול, שלדברי טויוטה משנה במידת מה את חווית הנהיגה. לפי טויוטה, שינוי זה היטיב עם היאריס קרוס GR בזכות הפלטפורמה החדשה אותה חולקת עם יאריס (ה-GA-B). חיצונית בכל אופן, השינוי הבולט ביותר טמון בבחירת חישוקי סגסוגת 18 אינץ' עשר צלעות בגימור מבריק, בעוד שהשבכה הקדמית מוחלפת בשבכה במרקם מתכת ודיפיוזר אחורי בולט יותר הולבש על הזנב.
חללי הפנים מאופיינים באותו סגנון ספורטיבי, אך מפוכח ולא מוגזם, לכן דגם GR מצויד מושבים קדמיים עוטפים יותר וגימורים מבד ועור אקולוגי, אך גם עם לוגו GR התפור במשענות הראש המשולבות, אותו משכפלים טויוטה על גלגל ההגה. מה עוד באווירה הספורטיבית? דוושות האלומיניום, קצת תפירות מנוגדות וזהו בערך.
מבחינה פרקטית קיבולת תא המטען נשמרת כמובן, נעה בין 397 ל-1,097 ליטר. מבחינת מיקום בהררכיה, ה-GR Sportיתברג בקצה העליון, יחלוק את מנוע ה-116 כ"ס 1.5 Hybrid Dynamic Force ההיברידי עם שאר הגרסאות, המאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות, אך יהיה עם אבזור סטנדרטי הכולל בקרת אקלים דו-אזורית, חימום מושבים קדמיים וחבילות מורחבות עבור בטיחות וסיוע בנהיגה.
דגמי GR עדיין לא משווקים בישראל. המחיר שלה באירופה נע באזור ה-35 אלף יורו.