מאזדה בדרך כלל נוקטת בגישה סולידית במסגרת מתיחות פנים, שומרת את הדגמים שלה רלוונטים על ידי יישום עדכונים שנתיים למודל (מה שנקרא Year updates) בהיבטים של תכנון, טכנולוגיה ולעתים נדירות (מאוד) גם מערבבת את מאגר הכוחות בצנרת. גם ה-CX-5 נופל תחת רענון מסוג כזה שמחדד את נקודות החוזק העיצוביות של הסדרה כל כמה חודשים, והפעם הוא נכנס אל שנת הדגם 2022 עם מקבץ שדרוגים קוסמטיים די מעניינים.
אף אחד אם כן לא יחסיר פעימה מול ה CX-5 המעודכן שלפנינו, אך כוונתה של מאזדה, כאמור היא לא לזעזע בעיצוב מוחצן אלא לטפל במה שכבר עובד וזכה למחמאות מהיום הראשון של הדור הנוכחי (2015) על הכבישים. כך לדוגמא, הפנסים הראשיים עוצבו מחדש ובעלי הילה אלגנטית יותר בעוד חתימת האור הידועה, המורכבת מפס אופקי וצורת טבעת סגורה חלקית, מוחלפת ברכיבי לד בצורת L.
חדש הוא גם הסורג והקישוט בצבע האלומיניום סביבו. ה'כנפיים' של הגימור עוברות במרחק מצומצם יותר מתחת לפנסים הקדמיים ומשוות לקרוסאובר הופעה דינמית יותר. עם זאת, בצד שמאל וימין של הסורג, הרצועה רחבה יותר וגורמת לסורג עצמו להראות כאילו מכווץ. ל- CX-5 יש גם תאורה חדשה מאחור עם יחידות מלאות באלמנטים בצורת L. ניכר שעם הזמן גם דגמים אחרים של מאזדה יאמצו חתימה זהה. עוד בקטלוג הוא גימור צבע זירקון חול.
מה עוד? לדברי מאזדה, המתלים של ה-CX-5 שופרו לטובת איזון תחת עומסים ונוחות, וכן חל שדרוג ברמת בידוד הרעשים. חדשות נוספות מתייחסות לחבילות הפנים; לצד גרסאות Comfort, Sportive, Luxury ו- Signature שממשיכות ברף הבינוני ומעלה, מאזדה מוסיפה את גרסת ה'ניוגראונד' להיצע. גרסה זו מובדלת על ידי תוספות להן מוטיב הרפתקני, כולל מיגונים בצבע כסף בספי הדלתות ובגחון. בנוסף, מאזדה מלבישה אותה עם חיפוי מראות צד שחור, רצועות בצבע כסף, דגשים ירוקים-צהובים בסורג וחישוקי 19 אינץ' בלעדיים. החלק הפנימי של הניוגראונד מגומר עור מלאכותי וזמש, מעוטר גם כן בתמה ירוקה-צהבהבה.
בגרסת היוקרה יש כעת טעינה אינדוקטיבית לסלולרי. בנוסף, Mazda Intelligent Drive Select נמצאת כעת על הסיפון של הקרוסאובר המשפחתי עם מספר מצבי כיול. דגם CX-5s עם הנעה כפולה מקבל אף מצב שטח חדש לשיפור אחיזה ומשיכה בתנאים חלקלקים. במידות הפנימיות כמעט ואין שינוי, אך ל- CX-5 יש כעת תא מטען מסודר בצורה יותר פונקציונלית, שהגדיל את נפחו ב-73 ליטר ל-550 ליטר. גם במישור הבטיחותי הוכנסו מערכות חדשות כמו ה- i-Activesense Safety עם בקרת שיוט משופרת וסייעני נסיעה בפקקים.
לא צפוי שינוי במצבת המנועים: 2.0 ל' עם 165 כ"ס ומנוע 2.5 ל' עם 194 כ"ס, בחיבור אל תיבת 6-מהירויות אוטומטית על בסיס הנעה קדמית או כפולה בהתאמה. בשווקים מסוימים הוא נמכר גם עם מנועי דיזל 150 ו-184 כ"ס. בארה"ב ניצב בפסגה מנוע 2.5 ל' טורבו עם 250 כ"ס.
הוא יושק לקראת סוף אוקטובר. באירופה עומד מחירו על כ-35 אלף יורו לגרסת בסיס. לארץ יגיע ברבעון השני של שנת 2022, כך מסרה היבואנית 'דלק מוטורס' ל'עולם הרכב'. CX-5, נזכיר הינו דגם אסטרטגי, הפופולרי ביותר של מאזדה. מאז השקתו בשנת 2012 נמכרו מעל 3.2 מיליון יחידות ביותר מ-130 מדינות, מחציתן ביבשת המערבית.