קיה פרסמה היום (רביעי) סקיצות של הגרסה האירופית של הספורטאז' החדש. זו הפעם הראשונה שהיצרן הדרום קוריאני מפצל את הקרוסאובר לשני דגמים מופרדים למספר נקודות מרוחקות. רכב הכביש-שטח הפופולרי, דור חמישי, שכבר הופיע לראשונה בשוק המקומי שלו ביולי האחרון, יוצג באינטרנט ב -1 בספטמבר הקרוב וינדוד לאחר מכן לחשיפה גלובלית במסגרת תערוכת הרכב במינכן, ה- IAA Mobility שתפתח לימי עתונות ב-6 בספטמבר. ואולם כדי לברר את פרטי האבזור שלו, המנועים והמחירים הסופיים (מעבר לים), נצטרך לחכות עוד מספר שבועות.
הסקיצות שלפנינו מתארות את גרסת ה- GT Line, ואלה מרמזות כי הגרסה האירופית של הספורטאז' תתאפיין בעיצוב דומה מאוד לזה של הדגם האסיאתי, המובחן בפילוסופיית ה-Opposites United ובאינטגרציה חדשה של חרטום הנמר המסורתי, שכאן גובש במבנה המשלב את קבוצות ה- LED האופטיות בצורת בומרנג בטכנולוגיית תאורת מטריקס. אולם מה שיכול להשתנות בהשוואה לספורטאז' הקוריאני נעוץ ככל הנראה בפיסול החלק התחתון של הפגוש, שבגרסה המיועדת לאירופה אימץ מבע אגרסיבי יותר. עוד שינוי טמון בסיומת של קורה C האחורית, שמקנה לו הופעה דמוית קופה.
בדומה לטוסון החדש הספורטאז' יופץ בשווקים העיקריים שלו בשתי גרסאות אורך - רק הקצרה מהן מגיעה כאמור לאירופה. הספורטאז' שכיכב בכותרות בשבועות האחרונים שיקף רק הגרסה המוארכת, לה אורך של 4.65 מטר ובסיס בסיס גלגלים של 2.76 מטרים. אם ממדיו של הספורטאז' הקצר המיועד לאירופה תואמים את מידותיו של הטוסון האירופאי הקצר (ואין סיבה ממשית לפסול התאוריה הזו), נקבל מכונית באורך 4.5 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר.
סביבת העבודה לא צפויה לעבור שינויים. זו מתוחמת על ידי לוח זכוכית גדול המשלב שני מסכים זה לצד זה: אחד עבור מידע ובידור ואחד עבור אשכול המחוונים הדיגיטליים. לוח המחוונים צריך להיות מאופיין בכמה פרטים המתכתבים עם הופעתו החיצונית כגון פתחי האוורור למיזוג אוויר, המשקפים חלק מהכפלים הנועזים שלו בגוף הדלתות ובמפלס המרכזי של הזנב. עוד ידוע כי מספר הפקדים הפיזיים יצטמצם למינימום, על מנת להעניק לתא הנוסעים מראה מינימליסטי יותר מבעבר וחווית משתמש עדכנית.
קיה כבר אישרה כי הספורטאז' ישווק באירופה עם תחנת כוח היברידית נטענת. כנראה שמדובר באותה תשתית פלאג-אין המבוססת על הטוסון. הערכים הצפויים הם הספק מערכת של 265 כ"ס וחבילת סוללות של 13.8 קוט"ש, מבטיחה לנו טווח נסיעה חשמלי של יותר מ -60 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP. עוד בקנה שלו מצפים גם למערכת היברידית קלה, ועוד מנוע אחד או שניים קונבציונליים לגמרי בהספקים של 180 כ"ס טורבו בנזין מחובר אל תיבה דו-מצמדית שבע מהירויות, וכן מנוע טורבו דיזל עם 186 כ"ס עם תיבת 8-מהירויות.
הספורטאז' החדש עתיד להגיע לישראל בשנת 2022, כך מעריכים ביבואנית טלקאר.
כל הפרטים על קיה ספורטאז' 2022 בגרסתו הקוריאנית