לקופרה יש מכונית קונספט חדשה מוכנה להזנקת תערוכת הרכב במינכן שפותחת את שעריה בשבוע הראשון של ספטמבר. מותג הספורט של חברת סיאט מציג כעת קדימון מוסווה דיגיטלית של ה- UrbanRebel שלפחות בשלב הזה מוגדרת מכונית ראווה. מה אנחנו למדים ממנו? לא הרבה, פרט לעובדה שהוא מזכיר לנו קצת את החלק האחורי של ה- Civic-Type R כפי שהוצגה בשנת 2014, למרות שה- UrbanRebel היא מכונית מסוג אחר לגמרי, הן מבחינת פרופורציות והן מבחינה מעשית.
ההבדל הראשון נעוץ בכוח שזורם בצינורות, שכן ה- UrbanRebel תישא תחנת כוח חשמלית ללא אופציה לגרסת בנזין. לדברי קופרה, זוהי תצוגה מקדימה של '"מכונית ביצועים עירונית". אולם גרסת הייצור שתבשיל בסופו של דבר מה- UrbanRebel, המתוכננת לשנת 2025, תהיה ללא ספק עדינה יותר. צריך כנראה לדמיין אותה מינוס הפגוש והספוילר הדרמטיים בזנב, ואז אפשר אולי לקבל מושג טוב יותר מה אפשר לצפות מ- Cupra חשמלית וקטנה, אפילו שזו משימה כמעט בלתי אפשרית לדלות משהו קונקרטי מהתמונה החשוכה שפורסמה.
למרות התלבושת המוגזמת שלה, ה- UrbanRebel היא מודל מחקר חשוב שמסמן חלק מהשינויים הטכנולוגיים שילוו את קופרה בחמש השנים הקרובות. סיאט ציינה במרץ השנה כי היא מפתחת דגם חשמלי לפני 2025 שישמש גם את שאר המותגים בתוך הקונצרן, אז נראה שלא רק פולקסווגן, אלא גם קופרה ואולי סקודה תקבלנה גרסאות משלהן, אם כי סביר שחטיבת הפרטיות של פולקסווגן תהיה ראשונה בתור.
הנחת היסוד של CUPRA מוכתבת לפי תנאי הסביבה, היינו לעמוד בתקני זיהום האוויר - הם רוצים לייצר מכונית עירונית חכמה, נטולת פליטת מזהמים, אך כזו שתוכל גם לתרגם את חווית הנהיגה הדינמית של המותג ללא פשרות מהותיות. כמה מכך יצא לפועל עוד מוקדם לדעת. אבל אלה הם ציוני דרך משמעותיים, סימנים לכך ש-Cupra מקבלת את המשאבים להשאר בתמונה לעוד הרבה מאוד שנים.