אם חשבתם שמשהו השתנה כאן בחודש האחרון ושהכבישים בישראל חזרו לנשום קצת, שהפקקים זכו להקלה ושזיהום האוויר פחת בגלל הקטנה בנפח התנועה אז כדאי שתתעשתו; מיד אחרי החגים (ביטוי ישראלי נצחי) המדינה חוזרת לעניינים והכול ישוב להיתקע כאן ואין שום פתרון אמתי ויעיל לעניין הפקקים ולזיהום האוויר באופק הקרוב. עד שהתחבורה הציבורית לא תיכנס לפעולה ותתחיל לתפוס כאן כיוון חדש ו/או עד שמר ישראלי יחליט להשאיר את המכונית היקרה והאהובה שלו בבית, עד אז נשוב לעמוד, לזהם את האוויר, להתעצבן, לקלל, לשלם המון כסף על דלק ועל חנייה ובעיקר להישאר נואשים. זה נכון שצרת רבים היא נחמת טיפשים בדרך כלל, אבל הנה לכם משהו קטן שיגרום לכם לקבל פרופורציה שונה על מה שמתרחש כאן ודווקא מזווית ראייה אחרת, זווית צרפתית.
במאמר שפורסם בצרפת ערב חג השבועות, מתגלה כי כבר בשנה הבאה יוטל איסור על נהגים מזדמנים שאינם תושבי הבירה הצרפתית להיכנס למרכז העיר וכי לא ניתן יהיה לחצות את עיר האורות במכונית. עיריית פריז החליטה לנקוט בצעדים חריפים להקטנת הפקקים וצמצום משמעותי בזיהום האוויר והיא זאת שעומדת מאחורי פרסום התקנה החדשה שמטרתה להרחיק מהעיר כלי רכב של נהגים מזדמנים וזאת כתגובה למצב הפקקים החמור בעיר ולזיהום האוויר שהולך ומעיק על מיליוני תושביה שקורסים תחת עומס התחבורה וכל זאת במקום שבו הרכבת התחתית (מטרו) מפותחת מאוד וגם שירותי תחבורה ציבורית אחרים מתפקדים היטב באופן יחסי.
כאמור, הפתרון לבעיה לפי עיריית פריז איננו בידיהם של הפריזאים עצמם שמתגוררים ועובדים בעיר והם זכאים להגיע לביתם ולמקום עבודתם ברכב, אלא אם במיליוני אנשים שאינם תושבי העיר אשר נכנסים אליה באופן אקראי או מזדמן מעת לעת. הם אלה שמעמיסים את הכבישים החיצוניים והטבעתיים שעוטפים את העיר וגם את הכניסות אליה והופכים את הנסיעה לסיוט ארוך ויקר ואת האוויר לרווי בפליטות מזהמות ומסוכנות.
אצלנו מתכוונים להפעיל בשנים הקרובות מס גודש שמטרתו להרחיק מכוניות אקראיות ממרכזי הערים ולגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית, אולם פרנסי בירת צרפת טרם פרסמו את השיטה והדרך שבה הם מתכוונים לאכוף את עניין הכניסה לתושבים בלבד כי יש לא מעט מיליוני אנשים שגרים סביב העיר בערים קטנות וכפרים רבים שמקור פרנסתם נמצא בעיר והם מגיעים אליה יום יום במכוניתם. בישראל מתכוונים לפעול בדרך דומה בשנים הקרובות בכל הקשור לרכב כבד עם מנוע דיזל ובערים ירושלים וחיפה כבר מיישמים את העניין אך לשם כך, יש להיערך בצורה נכונה ולהסדיר חניונים למשאיות מחוץ לעיר והסעות שאטל לנהגים.