הבוקר (ראשון) נחנכה בישראל סוכנות רכב ראשונה ייעודית לכלי רכב חשמליים מיובאים מסין - EV מוטורס. חברה זו, הנמצאת בחזקת אנשי עסקים פרטיים בראשות אוהד זליגמן, היו"ר והבעלים תשווק בארץ מקבץ של מותגים בהם JAC, חברת LEVC, וכן תנסה לחזק צד ירוק יותר של כלי רכב לתחבורה ציבורית דרך מותג ANKAI שבתחומי הפעילות שלו ייצור אוטובוסיים חשמליים, שיהיו בישראל תחת כנפי חברת אגד. כמו כן, תציע בארץ פתרונות טעינה מתקדמים (כולל בשיטה ניידת) של חברת SSE.
אסטרטגית ההפצה של EV מוטורס תחילתה בסוכנות אחת בנתניה ברחוב גיבורי ישראל, אולם עד 2022 ובמקביל לצמיחה במכירות כלי רכב חשמליים בעולם ובישראל, כך גם תפתחנה עוד נקודות ברחבי בארץ עם המותגים שעומדים לרשות הקבוצה. שלד היצרנים כולל בשלב זה פניה לצד הפרטי, המוסדי וכן לתחבורה הציבורית, כאשר לראשונה תשווק כאן המונית הלונדונית עם הנעה חשמלית-היברידית ומקום ל-6 נוסעים פלוס 1 והרבה פתרונות שימושיים לרווחת הנוסעים.
זו פותחה על ידי LEVC, ראשי תיבות ל-London Electric Vehicle Company שהוקמה ב-2013 ונמצאת תחת בעלות חברת ג'ילי הסינית, עם טווח נסיעה של מעל 600 קילומטרים והספק מרבי של 150 כוחות סוס. זו מכונית המשתמשת בטכנולוגיית מגדיל-טווח (בדומה למשל ל-ב.מ.וו i3) עם מנוע בערה פנימי קומפקטי (תוצרת וולוו) בנפח 1.5 ל' המשמש כגנרטור להטענת הסוללה. היא תשווק בישראל ב-3 רמות גימור במחיר החל ב-270 אלף שקל. במקביל אליה ועל תשתית טכנולוגית זהה, יימכר כאן רכב מסחרי בשם VN5 עם רצפת טעינה באורך 2.4 מ', במחיר התחלתי של 280 אלף שקל. טווח הנסיעה על הסוללה בלבד מוערך בסביבות ה-110 קילומטרים.
ללקוח הפרטי יוקצו רכבי JAC, ששמו נקשר עם ישראל עוד בשנת 2008 כאשר בחנה חברת 'מאיר' יבואנית הונדה-וולוו את שיווקו (בזמנים שסין ייצאה דגמים רק לעולם השלישי). כיום מדובר במותג מודרני לחלוטין עם שיתופי פעולה גלובליים כולל עם קונצרן פולקסווגן, ועיקר עיסוקו במכוניות נוסעים, משאיות וציוד טכנולוגי. JAC החלו לבצע בישראל ניסויים עם משרד התחבורה בתחום הסייבר על בסיס שתי מכוניות: אחת מהן היא מכונית סדאן בשם IC5 עם טווח נסיעה של 450 קילומטרים והספק מרבי של 190 כ"ס. הדגם השני, שאמור להיות פופולרי יותר בעתיד, הוא ג'יפון חשמלי בשם ES4. כאמור, אלה טרם נכנסו למחזור העסקי.
בפעימה הראשונה, EV מוטורס תנסה להתחרות בארץ עם קרוסאובר קומפקטי חשמלי מלא בשם ES2 על תקינה לא אירופית, בהגבלה של 400 יחידות בשנה. מדובר ברכב עירוני בערך בגודלו של קיה סטוניק עם בסיס גלגלים 2.50 מ', רוחב של 1.75 מ', גובה של 1.56 מ' ומשקל של 1.53 טון. תא המטען מציע נפח של 250 ל' ובחלל הפנים סידור הושבה לחמישה אנשים. רמת האבזור היחידה כוללת חישוקי 16 אינץ', מצלמות 360 מעלות, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' וריפודי עור, תאורת LED חיצונית, מפתח חכם, בקרת שיוט, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת שמע ששה רמקולים עם בלוטות' ועוד. ההספק המרבי של המנוע הוא 116 כ"ס, 27 קג"מ על הנעה קדמית והאצה ל-50 קמ"ש ב-4.6 שניות ועד 100 קמ"ש ב-12 שניות. סוללת ה-44 קווטש מבטיחה טווח נסיעה של 275 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP. משך הטעינה בקופסא ביתית אורך כ-7 שעות, ובתשתית מהירה ניתן למלא את הסוללה עד 180 קילומטרים בערך בשעה אחת. לרכב אין בקרות בטיחות מתקדמות. בהמשך צפויים להצטרף להיצע דגמים עדכניים יותר.
המחיר בישראל - 133 אלף שקלים. מסגרת האחריות - 5 שנים לרכב, 8 שנים לסוללה. הטיפולים והתחזוקה של הרכב הם באחריות חברת LEDICO BOSCH.