מרצדס מייצרת מכוניות נוסעים משוריינות מאז 1928, וסדרת ה-Guard הפכה למוצר מבוקש בקרב לקוחות עם סמל של מטרה על הראש שזקוקים לשילוב בין פאר, בידוד והגנה מפני מתנקשים בודדים או חמושים מאורגנים. הדור החדש שהוצג כעת מבוסס על גרסת ה-S680 והוא עומד בקריטריונים בליסטיים בדרגת VR10, והמשמעות היא מיגון מפני מקלעים שונים כמו אקדחים, רובי צלפים, תת מקלע ואפילו מפני רימוני יד (לפחות 2 ביחד הם אומרים) וחומרי נפץ. אז מה שיש לנו פה זה מפגש בין VR10 לבין V12, שכן בחרטום של ה-S680 המשוריינת מאוכלס מנוע 6.0 ל' בי-טורבו עם הספק גבוה מ-610 כ"ס שלראשונה בליין ה-Guard גם מצויד בהנעה כפולה 4-מאטיק, רק למקרה שאתם נקלעים לסרט של 007 ומחליקים על שלגים וקרח.
ה-S קלאס Guard מבוססת על ה- S-Class Long 'הרגילה', אך מבחינה טכנית היא מובחנת ממנה בכמה מישורים שחלקם נראים לעין ואחרים מוסתרים. לדברי מרצדס, אחד מהם הוא מבנה גוף חדש וייחודי, מחוזק ברמה ניכרת אשר משמש אותם כאן בפעם הראשונה ויוצר חלוקת קילוגרמים פחות מטלטלת במצבים תובעניים של בריחה מאזורים "חמים". פריטים אלה קצת קשים לבידוד, אך עבור לקוחות פוטנציאליים כוח הדיסקרטיות הוא יתרון מול התקפת טרור. רק עכברי S קלאס מומחים יצליחו להצביע על כמה שינויים ויזואלים כמו הקצוות השחורים העבים סביב חלונות, הצמיגים המוגדלים ועוד כמה חיישנים.
דגש מיוחד ניתן לשטח החלונות עקב רגישותם הגבוהה. אלה נקודות תורפה בכל מכונית, ולכן הם חלק מחבילת ההגנה המושקעת ביותר שאיתה ה-S קלאס גארד מהונדסת במחלקת VR10. על פי צוותי הפיתוח, זוהי מחלקת החימוש המשוכללת ביותר לרכבים אזרחיים והמכונית יכולה לעמוד ב"אש מאקדח עם כדורים חודרי שריון". הזגוגיות עובו ל-10 סנטימטרים ולמקרה שמנגנון הפתיחה-נעילה החשמלי קורס, נכנסת לפעולה מערכת גיבוי הידראולית. גם הצמיגים למשל הינם העתקים מיוחדים של Michelin PAX וצריכים לתפקד לפחות 30 ק"מ לאחר נזקים כבדים ודליפה במקרה של ניקוב (כל צמיג כזה עלותו כ-2,500 יורו).
למקרה שהמרכב סופג נזקים משמעותיים וכמעט יוצא מכלל פעולה, ה-S גארד מושיטה לך יד שתוכל לפתוח את הדלתות הכבדות בקלות, וזאת באמצעות מערכת אלקטרומגנטית. רשימת האפשרויות העמוקה שלה לצרכים בטחוניים כוללת בין היתר מערכת חירום לאספקת אוויר צח למקרה של התקפת גז, ושורה ארוכה של אורות מהבהבים, צפירות, מכשירי רדיו ומערכות אזעקה עם חיבור ישיר למוקדי חירום.
מרצדס לא מציינת כמה קילוגרמים נערמו עליה, אך התוספת של המיגון נאמדת במאות קילוגרמים לפי פרסומים של כלי התקשורת במינכן והרכב שוקל יותר מ-4 טון. למרות הכול, היא לא תגרום לנוסעיה למחלת ים עם מערכת מתלים אדפטיבית (מה שנקרא בז'רגון Self leveling) שמפקחת על איזון בין הקצוות ומבצעת שינויים בקשיחות הבולמים בהתאם למשוב מהכביש. המהירות המרבית מוגבלת ל-190 קמ"ש וערכים אלה, יחד עם תיבת 9-מהירויות שכוילה ברגישות לרמיסה מיידית של דוושת ההאצה, אמורים לספק מילוט די מהיר עד להגעת תגבורת. בזמן שהנהג בורח מפיצוצים, יכולים היושבים המכובדים להתרווח בתוך מושבי הכורסא הממוזגים, ללגום שמפניה שקבורה בתוך מיני-מקרר, וכן להנות ממערכת מדיה עם צגים ברזולוציה אולטרא-גבוהה ועיסוי לעמוד השדרה והכתפיים. על תקרה פנורמית, מטעמים בטחוניים, תאלצו לוותר הפעם.
"אף סלון אחר, המיוצר במכונית סדרתית אינו עומד ברמת ההגנה הגבוהה ביותר לרכבים אזרחיים באופן מקיף כמו ה-S קלאס גארד", אמר דירק פצר, מנהל ניהול המוצר S קלאס. "איכות ועמידות הם בסטנדרטים של המשפחה היוקרתית ביותר שלנו, הודות לפעולות פיתוח ובדיקות נרחבות. גרסת ההגנה המיוחדת החדשה שאנחנו מציגים היום שומרת על הדבר החשוב ביותר".
יחידה בישראל: מרצדס S500 משוריינת ב-4 מיליון שקל (רכבי השרד המשוריינים של EE911)
המחיר ל-S קלאס Guard לא פורסם באופן פומבי והזמנות נעשות לפי דרישה כמובן עם לא מעט ביקורת וקריטריונים לפני שמגיעים לחתימה על חוזה. בגרמניה טוענים שהיא תומחרה ב-700 אלף יורו. בערך פי 5 מ-S קלאס רגילה.