הרבה סימני שאלה חגו מעל תערוכות הרכב המסורתיות בשנתיים האחרונות עקב נגיף הקורונה. מדי שבוע פורסם על דחיה או ביטול של תערוכת רכב בינלאומית כאשר ברקע עוד ועוד יצרנים בוחרים לסגת מהבמות המרכזיות, לחסוך מיליוני יורו ולבצע חשיפות באירועים פרטיים - בין אם אלה נערכו פיזית מול כלי התקשורת או באפיקים מקוונים כמו באפליקציית Zoom. ולמרות הכול, מסתמן כי תערוכת הרכב במינכן עשויה לאותת כי טרם עבר זמנה של התערוכה כפי שאנחנו מכירים אותה.
744 מציגים מ-32 מדינות משכו 400 אלף מבקרים מ-95 מדינות. זהו המאזן השנה של IAA, יריד המכוניות הגרמני שנערך לראשונה בברלין בשנת 1897, עבר עם השנים להאנובר, אחר כך נדד אל פרנקפורט ועכשיו בחר להתיישב במינכן. בנוסף למיקום ולשם (IAA Mobility) החדשים, הקונספט היה גם הוא עדכני. יותר מאשר בשנים האחרונות, הרבה מותגי מכוניות מובילים נעדרו, אך הגוף האחראי מילא את הוואקום שנוצר עם מציגים העוסקים ב"ניידות חדשה"; תוכניות לשיתוף מכוניות, קטנועים, 'פתרונות דיגיטליים' ואופניים חשמליים תופסים את המקומות שבהם מותגים כמו אופל או פיג'ו היו קופצים על ההזדמנות להציג את מרכולתם. בעוד מרצדס, לפי תפישתם האקולוגית,הפגיזו עם ארסנל דגמי EQ חשמליים כולל רכבי AMG חשמליים במלואם. במקביל, חלקים מהאירוע התקיימו במקומות שונים בעיר הפנימית של מינכן כדי להעשיר את החוויה.
מותגי המכוניות שכן טרחו להציג את המיזמים הראו בעיקר דגמים חשמליים. למרות הקמפיין האקולוגי של מותגי הרכב, פעילי איכות הסביבה שוב עשו כמיטב יכולתם כדי לשבש את החגיגות, בדיוק כמו לפני שנתיים, על ידי חסימת הכבישים בעיר ומחוצה לה במהלך ימי העתונות. אף על פי כן, 400,000 מבקרים כאמור עשו את דרכם לתערוכה. זה אומנם ירידה גדולה מ-560,000 שביקרו בתערוכת פרנקפורט הקודמת, אך זו נפרשה על פני 10 ימים, לעומת 6 ימים בלבד השנה.
מצד שני, 400,000 מבקרים אינם בהכרח מבקרים "שמחים" שהביעו התלהבות אלא פשוט אנשים שאוהבים מוטוריקה ובאו לראות חידושים בעולם הרכב. עד כמה הם נאותים לחזור לשם יתברר בעוד שנתיים, כאשר בין התאריכים 5 עד 10 בספטמבר תתקיים תערוכת ה-IAA הבאה במינכן. בינתיים, פורסם כי גם תערוכת ז'נבה חוזרת במתכונת חדשה ב-17-18 בפברואר 2022 (ימי עתונות) והקהל יוזמן בין ה-19 ל-27 לבקר במתחם.
דוכן חברת רנו:
עוד מרשמי צוות 'עולם הרכב' מתערוכת הרכב במינכן 2021:
דוכן BMW:
דוכן חברת מרצדס: