הונדה פרסמה אמש (שלישי) מידע ראשוני אודות מהדורה מוגבלת ואחרונה של מכונית העל NSX בשם TYPE S, שאמורה להיחשף רשמית ב -12 באוגוסט, במסגרת השבוע החגיגי של תערוכת המכוניות המתקיימת במתקני מונטריי בקליפורניה. הונדה חותמת בכך פרק ייצור מתומצת שנמשך 4 שנים במהלכן מסרה באירופה כ-200 יחידות שלה, כ-126 בשנת ההשקה הראשונה. בארה"ב נמכרו כ-1,500 יחידות בסך הכול. ביבואנית מאיר אף שקלו לייבא ארצה דגם אחד לאולם המכירות הראשי בתל אביב.
הדור השני שהוצג באוגוסט 2016 ניסה לשקף חשיבה לטווח ארוך יותר בהתאם לתקנות זיהום האוויר, תוך שילוב מערכת הנעה היברידית חזקה ונוחות משתמש. הוא ירש את הרעיון של 'מכונית-על מרוכזת סביב אדם' שייצג הדור הראשון של הונדה NSX בשנת 1990, אך אופיין עם 'חוויית ספורט חדשה' (במקור 'New Sports eXperience'), שהוכשרה על ידי מערכת הנעה כפולה בשידוך אל תשתית חשמלית: 3.5 ל' V6 עם שלושה מנועים חשמליים בשידוך אל תיבת 9-מהירויות דו-מצמדית, שהניבו 600 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש מתחת ל-3 שניות.
ה- NSX עודכנה בשנת 2018 ושנת 2021 תהיה כאמור האחרונה של בכבישים. למרות שאקורה, חטיבת היוקרה של הונדה לא חשפה פרטים ספציפיים של ה- NSX Type S, היא כן מדווחת שתצייד אותה עם "גרסה משופרת" שתעלה את רף הביצועים שלה, וכן תחדד לה את מערכות ההיגוי, תחזק את הבלימה ותכייל אותה עם תוכנה ממוקדת לנהיגת מסלול.
ככל שמתבהרים הפרטים, מסתמן כי הונדה לא עתידה להעמיד יורשת ל-NSX הנוכחית, אם כי ישנם דיווחים על מכונית קופה חשמלית שעשויה למלא את החלל שהיא תותיר מאחוריה. היא הציגה את NSX קונספט בתחילת 2012 כמודל מחקרי/לימודי ששימש בסיס ל- NSX הבשלה שהוצגה בינואר 2015, אך ביחס אל הדור הראשון של NSX שנמשך לא פחות מחמש עשרה שנים (1990-2005), היה זה ניסיון מוצלח למחצה. על רקע דברים אלה, הונדה חותמת במסגרת השקת ה-TYPE S לא רק עידן של מכונית תדמיתית שהעמיקה את ההערצה כלפיה (לפחות בשנים הבאמת גדולות שלה בכבישים), אלא גם אומרת (די בגלוי) לנו לאן מועדות פניה.
רוב דגמי ה-TYPE S הוקצו לארה"ב, רק כ-50 לשאר העולם. המחיר? לא בשמיים. קצת מעל 170 אלף יורו.