sportFive1026323 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1026324 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
למרות המהמורות הרגולטוריות וענייני וירוס קורונה שהכה ללא רחמים באיטליה, העסקה של רכישת פיאט-קרייזלר על ידי תאגיד PSA (פיג'ו) היא עניין סגור. הצרפתים לא מחכים יותר מדי וכבר מפשילים שרוולים ונכנסים לעבודה עם שת"פ ראשון בדמות דגם SUV עירוני תחת המותג אלפא רומיאו שהיה מתוכנן להגיע בשנת 2022 אך המצב הכלכלי גרם לדחיית הופעתו בשווקים בשנה נוספת (נכון לרגע זה).
 
העיצוב החיצוני והפנימי של הג'יפון העירוני הקטנטן יופקד בידיהם של מעצבי אלפא רומיאו בעוד שהפלטפורמה שלו תהיה פלטפורמת CMP מבית PSA ומערכת ההנעה ותיבת ההילוכים יגיעו אף ה םמאותו מקום כשהעתיד יהיה חשמלי כי ככל הנראה מדובר באותה פלטפורמה של פיג'ו 208 שמשמשת כבר היום כמה דגמים בקונצרן הצרפתי וגם במותג הגרמני, אופל.
 
באלפא תכננו לקרא לדגם החדש "אלפר רומיאו ברנר" (Brenner) על שם אחד ממעברי ההרים ברכס האלפים בגבול בין איטליה לאוסטריה בגובה 1,370 מטרים מעל פני הים. הרעיון מגיע מהמסורת של קריאה בשמות לדגמי SUV על שם מעברי ההרים המפורסמים לפי גובהם מעל פני הים. הגבוה מכולם הוא סטלביו שגובהו 2,757 מטרים מעל פני הים ועל שמו נקרא ה-SUV הגדול במשפחה, אחריו הדגם שנקרא טונאלה על שם מעבר נמוך מהסטלביו שגובהו 1,883 מטרים מעל פני הים וכאמור, האחרון והקטן שבדגמי המשפחה עשוי להיקרא ברנר אלא אם תחול תפנית בעלילה והשם של הרכב ישתנה לאלפא רומיאו מילאנו. לפי שמועות באלפא, יש רוב דווקא לבחירה בשם מילאנו כי הוא יותר מפורסם ברמה בין לאומית מאשר שמו של אותו מעבר הרים.
 
באלפא רומיאו מתכננים גם קרוסאובר גדול יותר מהסטלביו, מכונית שתתחרה ב-X5 של BMW ותציע 7 מקומות ישיבה או 5 מקומות והיא תחלוק את הפלטפורמה עם מזראטי לבאנטה ויהיו בה מנועי בנזין וגם מנועי פלאג אין הייבריד. אין שום מועד צפוי לדגם הגדול ובוודאי שתקופת הקורונה תשפיע על הלו"ז של הדגם הזה. אם השם Brenner יישאר חופשי, יש סיכוי שאלפא רומיאו ישמרו על מסורת השמות, אבל ההיררכיה של הגודל תישבר.