במזראטי הציגו לאחרונה גיבלי היברידית כדי לקלף מהגב שלהם את ארגוני איכות הסביבה ועדרי הפוליטקאים החרדים לשכבת האוזן (ולמשרתם), אבל בתוך המרתפים הכי עמוקים של המטה האיטלקי במודנה ממשיכים צוותי הפיתוח במסורת הביצועים ומשחררים לחופשי 2 נציגות עם כותרי 'טרופאו' התחרותיים שיצטרפו ל-SUV לבנטה: גיבלי טרופאו וקאטרוופורטה טרופאו - מכוניות הסדאן החזקות ביותר שלהם עד עכשיו.
שתי הכוכבות האיטלקיות נושאות את מנוע ה-V8 בנפח 3.8 ל' שנמצא בלבנטה אבל עם שני הבדלים קטנים; בקוואטרופורטה מדובר בשדרוג טכנולוגי על פני מנוע ה-V8 של גרסת ה-GTS, והמשמעות היא הספק מרבי (זהה) של 530 כ"ס ו-75 קג"מ, אולם אלה זמינים בטווח נמוך יותר של 2,250 סל"ד, בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8מהירויות שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים (בלבנטה הנעת 4X4). הנתונים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בגיבלי ו-4.5 שניות למכונית ה-4 דלתות המפוארת. המהירות המרבית נאמדת ב-325 קמ"ש ובמזראטי מציינים כי בדגמים אלו בוצעו שינויים לטובת צריכת דלק מופחתת וגמישות גבוהה יותר בקצה הטורים.
שתי המכוניות מצוידות בקרת 'קורסה' המאפשרת כיול סלקטיבי (ספורט, שלג ונייטרלי) עם התערבות מבוקרת של בקרות המשיכה, שלל קישוטים ואבזור פנימי מובחן כמו מושבי ספורט מרופדי עור, דיפונים היקפיים בתפירות ידניות ובקרת מדיה ראשית עם מוניטור גדול וחדיש בגודל 10.1 אינץ' (שהתווסף לא מזמן לנבחרת הדגמים של המותג). ישנם גם שינויים גרפיים בלוח המחוונים ותמה מעט יותר 'אנלוגית' לטובת שוחרי ההסטוריה של המותג האיטלקי.
השוני החיצוני בא לידי ביטוי על ידי חבילה אירודנימית המסייעת בפיזור חום ותיעול האוויר לטובת כוח הצמדה במהירות גבוהה. בדגם הגיבלי נפרצו שני פתחי אוויר על מכסה המנוע לקירור הטמפרטורות והתווספו ספויילרים וחצאיות בתרכובות של סיבי פחמן. שני כלי הרכב מעוטרים בלוגואים של 'טרופאו' וכן בדגלי איטליה על קורות B המרכזיות וחישוקי 21 אינץ' בלעדיים לסדרה. בזנב חידושים בעיצוב הפנסים עם מוטיב מעוגל במעט.
מזראטי תדרוש תמורת גיבלי טרופאו כ-130 אלף יורו ו-160 אלף יורו עבור קוואטרופורטה טרופאו. מיבואנית מזראטי לישראל קבוצת סמלת נמסר ל'עולם הרכב' כי המכוניות תגענה לישראל בהזמנה מיוחדת. מי שירשם כעת יוכל לאסוף אותן במהלך שנת 2021. המחירים טרם הוכרזו (נעדכן את העמוד במידה והפרטים ישתנו).