כוכבי ספורט ומכוניות אקזוטיות מתחככים באופן קבוע מחוץ לאצטדיונים ובשעות הפנאי, אבל גם לאנשים שעומדים מאחורי האופרציות והמועדונים יש נטייה להתהדר בסמלי סטטוס מפוארים ומנקרי עיניים. משה חוגג (39), שעשה את הונו בעולם העסקים וכיום עומד בראש קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, אינו זר לכלי רכב קיצוניים אחרי שכבר תועד בכבישי ישראל חגור למושבה של למבורגיני אוונדטור מסדנת 'המאן' - מכונית קיצון איטלקית ששוויה יותר ממיליון שקלים שהגיעה לחופי המדינה דרך צינורות היבוא האישי של 'בווריאן מוטורס'. ומה עכשיו?
חוגג קשוב כנראה לקהילת עולם הרכב ונגוע בנגיף המוטורי (ואף מבלה לעתים במסלולי המירוץ בדרום).לראייה, התחדש בימים אלו במכונית סופר-סאלון חשמלית שממש עכשיו נחתה בישראל - פורשה טייקן, כך נודע למערכת ספורט 5. הטייקן משווקת בארץ באמצעות היבואנית הרשמית 'אורכיד ספורטס קארס' והיא נמכרת במספר גרסאות החל ב-900 אלף שקלים לדגמי הכניסה ה"פשוטים" ועד 1.8 מיליון שקלים ברמת האבזור הבכירה לה ביצועים דמיוניים.
הטייקן משתמשת בטכנולוגיה שפותחה עבור מכונית הלה-מאן החשמלית של פורשה, ה-919 ספיידר הייבריד. היא נעזרת בצמד מנועים חשמליים על כל אחד מהסרנים המניבים יחדיו מערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח משתנה על פי הצורך. אין לנו מידע ספציפי לגבי הגרסה שרכש חוגג, אולם לפי תמונת האינסטגרם שפרסם מדובר בדגם הטורבו S, ואנחנו מהמרים שלא התאפק והוסיף לה עוד כמה אביזרים. מכל מקום, תפוקת המנועים החשמליים נעה בין 530, ל-570, עבור ל-680 וכלה ב-761 כ"ס בדגם שקנה חוגג. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת המכונית ב-2.8 שניות במהדורה החזקה ביותר וכן מצוידת בסוללה המספקת טווח נסיעה של כ-450 קילומטרים. לטייקן גם מערכת הזנת חשמל מהירה מאוד שמסוגלת להטעין את הסוללה מאפס ל-100 קילומטרים בתוך 5 דקות בלבד.
משה חוגג אישר את הדברים בפני כתב הכדורגל של ערוץ הספורט, תומר לוי.
יש אחד שבאמת חוגג בלי חשבון
בעולם הכדורגל יש לא מעט מנג'רים או בעלי מועדונים שמחזיקים באוסף מכוניות קצה ומכונות מוטוריות נדירות. אבל כנראה שאין מפורסם יותר ועשיר יותר משייח מנסור בן סולטאן אאל נהיאן מאיחוד האימירויות; הפוליטקאי ואיש העסקים בן ה-49 מוערך ב-22 מיליארד דולר ובין אחזקותיו גם קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי. באחוזות המלכותיות שלו תמצאו שורות של מכוניות ספורט ופאר בשווי כולל של מאות מיליוני דולרים, כולל 5 רכבי בוגטי ווירון, מרצדס מקלארן SLR (שקשה אפילו להעריך כיום את שוויה), פרארי אנזו, פרארי F-40, רכבי מקלארן, פורשה GT1 נדירה ועוד הרבה.
כשהוא לא פוסע או נוהג על היבשה, חוצה מנסור את הים הסוער ביאכטה בעלת שמונה קומות ו-2 מנחתי מסוקים ועל סיפונה גם שלוש בריכות, חדר כושר, סאונה, ג'קוזי וחדר קולנוע. כשטנק הדלק שלה מתרוקן הוא נפרד מ- 400 אלף יורו. למשה חוגג יש לאן לשאוף.