פורד דיווחה לאחרונה על גלי הצלחה עם קוגה PHEV באירופה, ונראה שהתאבון שלהם גדל כי הם שוקדים כעת לפלוש לטריטוריות נוספות עם פונטנציאל הכנסה משמעותי - מובילי נוסעים קומפקטיים. כן, מסתבר שחטיבת הפרטיות של פורד עומדת להזניק גרסת שבעה מושבים של הקוגה כתשובה לדגמים כמו סיאט טראקו או פולקסווגן טיגואן אול-ספייס. אלה, בשילוב מערכת הינע היברידית פלאג-אין ויכולות דינמיות מסורתיות עשויות להעניק לו נקודת פתיחה מצוינת בשנת 2021.
מאחורי דלתיים סגורות התחילו לנוע הגלגלים תחת קוד דגם זמני - CX430. גרסה זו תעשה שימוש באותה רצפת C2 של הקוגה, אבל עם בסיס גלגלים מוגדל בכמה סנטימטרים ואורך של כ-4.70 מ' לפחות (לעומת דגם ה-5 מושבים שאורכו כ-4.62 מ' ורוחבו 1.82 מ'). הוא יהיה גבוה יותר בקורות C האחוריות ועם עיצוב קצת מובדל(רבוע יותר ושימושי). בתוך כך, פורד לא תשנה מהותית את תעודת הזהות החיצונית שלו כדי לשדר אחידות.
יכול להיות שזו לא תהיה הפתעה גדולה לפגוש בקוגה XL, שכן פורד ביטלו את מובילי הנוסעים שלהם, ה-S מקס ופורד גלקסי המבוססים על שלדות 2014 עקב ירידה חדה בביקושים והתיישנות הדגמים. ישנם חלקים קטנים באירופה שעוד אפשר למצוא אותם זמינים לרכישה, אבל הנתח העיקרי שלהם ביבשת המערבית התפוגג ואינו מוצע יותר כדגם חדש בפרופיל הדגמים של היצרן.
פורד חשפה את קוגה דור שלוש באפריל 2019 מתכתב עם קו העיצוב של הפוקוס החדשה שהגיעה לאחרונה לישראל. דגם הפלאג-אין מבוסס על מנוע 4 בוכנות בנפח 2.5 ל', מנוע חשמלי וסוללת 14 ק' עם הספק מרבי משוקלל של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. בקו המנועים שלו תהיה גם גרסה היברידית "'קלה" עם מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט לטובת חסכון בדלק בעת שיוט. התיבות תהיינה 8 מהירויות אוטומטית.
דלק מוטורס תכננה לשווק את קוגה החדש בישראל במחצית שנת 2020, אולם בעקבות נגיף הקורונה ודחיית הייצור באירופה עושה רושם שלא נראה אותו נוחת כאן בקרוב. מהיבואנית נמסר כי בסוף השנה יתבהרו הפרטים ונקבל תמונת מצב עדכנית.