sportFive1028567 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
ניסאן 370Z במהדורת 50 השנים. בקרוב תעלם (צילום: ספורט 5)
ניסאן 370Z במהדורת 50 השנים. בקרוב תעלם | צילום: ספורט 5

ניסאן תשגר יורשת ל-370Z בתחילת השנה הבאה, כך עולה מפרסומים של כלי התקשורת בצרפת. ה-קופה החדשה שנקראת במסדרונות ניסאן 400Z או קוד דגם Z35, הצטרפה לאחרונה לסרטון שהופץ על ידי ניסאן ובו מוצגת נבחרת ניסאן המלאה שמורכבת מקרוסאוברים, טנדרים, רכבי ספורט-סדאן ומכוניות קומפקטיות בסיסיות, אבל יש בה גם מקום (מסתבר) לנכסים המוקדשים לרוח ולנפש כמו מהדורות ה-Z המיתולוגיות.  

מהטיזר המעורפל ניתן להתרשם בצורה מאוד מוגבלת מהופעתה של ה-400Z, שאם לשפוט לפי הצללית לא פוזלת הרחק מהמקורות שלה ב-1969 עם מחווה לדאסטון 240Z. ניסאן תמשיך להשתמש באותה רצפה המשרתת כיום את ה-370Z עם קוקפיט דו-מושבי, הנעה אחורית ומכללים חזקים כולל גרסת NISMO שתגיע בהמשך. ואולם, מי שחושש מכניעה להנעה ידידותית לסביבה ישמח לגלות כי בניסאן לא מתכננים דגם היברידי או חשמלי לפחות עד אמצע העשור הנוכחי.

בינתיים, ניסאן יגייסו מנוע שנמצא ברכבי אינפיניטי עם 3.0 ל' טורבו-כפול ששה צילינדרים בהספק של 400 כ"ס וקרוב ל-50 קג"מ, ועד 500 כ"ס בגרסת ה-NISMO התוקפנית. הכוח יעבור לגלגלים האחוריים כאמור בסיועה של תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות עם מערכת גז-ביניים מסורתית ופונקציות רבות לשליטה על המאפיינים הדינמיים של הרכב. ניסאן עשויה להציע, כפי שהיא עושה כיום גם תיבת הילוכים ידנית קלאסית.

 

בכירי ניסאן התייחסו לאחרונה לאפשרות של רכבי Z חשמליים או היברידיים, אולם לדברי איוון אספינוזה, מנהל המיזמים הגלובליים של החברה, החלופה הזו תהיה על הפרק רק בתנאי שהטכנולוגיה תהיה בשלה לרף היכולות של הרכב, ובכל מקרה הפלטפורמה הנוכחית איננה כשירה לנשיאת מערכת הינע חשמלית. "יש מקום גם לחשמלי וגם היברידי;. בטווח הקצר נוכל לחוות שיטות הרבה יותר קונבציונליות, כלומר מנועי בערה. בטווח הרחוק אני רואה משהו היברידי בקנה וחשמלי. הטכנולוגיות בשלב מאוד מתקדם, אבל בשביל מכונית ביצועים טהורה, אני מצטער אבל זה עדיין לא מספיק. אנחנו אמנם לומדים הרבה מחטיבת הפורמולה E של ניסאן וכל מה שכרוך בהפחתת משקל וגדלי סוללות וקיבולת. אולם כרגע אני חוזה תכנית דו-שלבית שנפרסת על פני פרק זמן של כמה שנים. אולי יהיו לנו רכבי Z אחרים שכן יתאימו לתפיסה חשמלית נטו, בשלב מתקדם יותר."

  בארה"ב מעריכים שהמחיר של ה-400Z יהיה גבוה ב-10% לפחות בהשוואה ל-370Z, כך שרוב המהמרים מצביעים לכוון ה-40-45 אלף דולר לפני תוספות. המכונית תצא לכבישים בשנת 2021, כנראה לקראת האביב.