כמעט חמש שנים אחרי בכורתו העולמית, זוכה יגואר F פייס למתיחת פנים של אמצע החיים. למרות שמבחינה חיצונית הוא לא נראה שונה בהרבה מקודמו, יגואר לוקחים ברצינות את הרענון שלו ומבצעים שורה של שינויים טכנולוגיים מורכבים מתחת למעטפת שלו ובחלל הנוסעים. בין השאר, לראשונה יהיה זמין גם עם מנוע היברידי נטען מרשת החשמל (PHEV) על בסיס התשתית של לנד רובר דיפנדר פלאג-אין (P400) וסדרות ריינג' רובר.
מהפן העיצובי הוא מתכתב באופן חלקי עם יגואר I PACE החשמלי והמשמעות היא שינויים ממוקדים ביחידות התאורה הקדמיות והאחוריות בתמת ה-J הכפולה המעניקים להם צורה דקיקה יותר ומחודדת. עוד בתפריט מכסה מנוע חדש ואופציה לתאורת LED פיקסל מתקדמת עם פיזור תאורה מורחב. אלו אינם השדרוגים היחידים, ומעתה כולל הפגוש התחתון המחודש גם יחידות ערפל צנומות קרוב לקרקע ושבכה צפופה יותר מהדגם שלפני כן עם תבנית יהלומים. לסיכום, סוג של ניתוח קוסמטי עם אפקט ספורטיבי המיישר קו עם דגמי המותג האחרונים.
בפנים
המהפכה הגדולה מיושמת בחלל הנוסעים של ה-F פייס המחודש. יגואר אומרים שהפשיטו אותו כמעט לגמרי מהנוסח הקודם והטמיעו מוטיב דיגיטלי שמחליף את הפורמט האנלוגי המבוגר שהוצג ב-2015. לוח המחוונים כעת דיגיטלי עם צג בגודל 12.3 אינץ' וזה פועל במשותף עם צג ראשי 11.4 אינץ' מקומר במרכז הקונסולה ומערכת בקרת אקלים דיגיטלית מופעלת מגע. מעניין לראות שבכוון מנוגד מהטרנד שפושט לאחרונה על יצרני הרכב, יגואר חוזרים לידית הילוכים מסורתית במקום חוגה דיגיטלית ועליה מוסיפים תפירה יוקרתית. עוד שינויים הם במיקום מתגי הפעלת החלונות שהועתקו מדלתות הנהג והנוסע למשענת היד וכן מספרים על שדרוג באיכות המושבים והוספת פונקציית עיסוי, גלגל הגה חדש, טעינה אלחוטית לסלולרי, מערכת מיזוג אוויר עם מסנני רעלים ועוד נגיעות קטנות באזור השורה השנייה.
מערכת המדיה הראשית, ובכלל ה"מוח" של המחשבים יהיה מהיר יותר מבעבר, וזאת תודות לבקרת הפעלה Pivi pro לה ספק כוח נפרד כך שהאתחול מתקצר דרמטית. התרומה תהיה חשובה כאשר יידרשו עדכוני תוכנה אותם ניתן יהיה לבצע בצורה מקוונת במקום לנדוד למרכזי השירות. בנוסף לכל אלו, התווספה שכבת בידוד רעשים משופרת שפועלת בצוותא עם מערכת ניטרול רעשי כביש שמונעת ויברציות ועל כל זה, הוסיפו גם מערכת שמע של 'מרידיאן' לבידוד עוד יותר מוקפד וחווית צלילים בתלת ממד.
מנועים
ה-F פייס ממשיך עם שלושה מנועי טורבו דיזל מעודכנים בטכנולוגיה היברידית מתונה בחיבור אל תיבת 8 מהירויות אוטומטית והנעה כפולה. דגמי ה-4 צילינדרים סולר זמינים בהספק של 163 ו-204 כ"ס ומנוע ה-6 צילינדרים מבטיח הספק מרבי של 300 כ"ס. גרסאות הבנזין מתחילות ב-4 צילינדרים טורבו בתפוקה של 250 כ"ס עם מערכת היברידית קלה (זו האופציה היחידה בגרסאות הבנזין עם מצבר 48 וולט). הבשורה הגדולה היא הוספת מנוע ה-P400 פלאג-אין הייבריד שהוצג לאחרונה גם בלנד רובר דיפנדר; זה מחלץ הספק מרבי של 404 כ"ס ו-65 קג"מ ומאיץ בו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות. לדברי היצרן, טווח הנסיעה על הסוללה מספיק ל-53 קילומטרים. טעינה מעמדה חיצונית מהירה תארך כחצי שעה ל-80%.
יגואר תחל לשווק את ה-F פייס באירופה בשבועות הקרובים במחיר התחלתי של 53 אלף יורו - התייקרות של כ-7% עבורם. בישראל, משווק כיום הדגם הנוכחי על ידי היבואנית חברת המזרח תמורת 400 ועד 430 אלף שקל. הדגם המחודש יגיע לארץ ברבעון הראשון של 2021, אז נקבל את כל המידע אודות מחירים וגרסאות כמובן. מעניין יהיה לראות כמה יגבו תמורת דגם הפלאג-אין לאחר ביטול הטבת המס לכלי רכב היברידיים שצפוי בינואר.