זה לא סוד שהעולם המוטורי הולך לכיוון החשמל ועדיין רב הנסתר על הגלוי בתחום הזה מהיבטים רבים. מתחת לפני השטח הממוזגים באולמות התצוגה הנוצצים מתנהלת מלחמה אמתית ותחרות כה עזה בין יצרניות הרכב כפי שלא היה מעולם. השדה החשמלי החדש שכולל את תחום המימן שעובר המרה לחשמל, פותח אפשרויות ליצרנים רבים לזנק ולפרוץ קדימה וקיה הקוריאנית מבקשת לעשות את זה. "עד לשנת 2027 יושקו 7 דגמים חשמליים חדשים של קיה" אומרת ההודעה הרשמית שפורסמה בימים האחרונים. ההודעה מדגישה כי לא מדובר בשבעה דגמים קיימים שיעברו הסבה לחשמל אלא בשבע מכוניות חדשות לגמרי. על פי התכנית האסטרטגית של קיה, עד לשנת 2029, המכירות של מכוניות חשמליות מתוצרתה תעמודנה על 25%.
ההודעה של קיה לוותה בתמונה המצורת כאן ובה נראים באיור שבעה דגמים בקטגוריות שונות וזה אומר כי קיה מתכוונת לכוון את היעד שלה לקטגוריות רבות החל כמובן בדגמי SUV אבל גם דגמי סדאן משפחתיים ודגמים ספורטיביים יותר באופיים. כל המכוניות החדשות יורכבו על פלטפורמה אחידה מבית יונדאי שנקראת E-GMP המאפשרת שימוש במארזי סוללות עם טעינה סופר מהירה במתח 800 וולט (כמו בפורשה). האסטרטגיה של קיה כוללת גם דגמי מימן והפתיחה של העידן המימני תהיה ב-2025. קיה לא מסרו פרטים אודות הדגם המימני אבל סביר להניח כי הפלטפורמה של החברה האחות יונדאי עם דגם Nexo שכבר קיים עם טווח נסיעה של 650 ק"מ למיכל מלא, תהיה הפלטפורמה שקיה תהנה ממנה בעצמה.
מאז כניסתה של קיה לתחום החשמלי ב-2011, היא מכרה בעולם למעלה מ-100,000 מכוניות והצעד הבא שלה ייתמך על ידי פרישה של אלפי עמדות טעינה באירופה ובקוריאה הדרומית. על פי תכנית הפעולה לאירופה תיפרשנה שם 2,400 עמדות ובמקביל גם מערך התחזוקה הטכני יעבור את המהפכה החשמלית עם 1,200 מרכזי שירות לכלי רכב חשמליים עד שנת 2030.
ההודעה של קיה לוותה בתמונה המצורת כאן ובה נראים באיור שבעה דגמים בקטגוריות שונות וזה אומר כי קיה מתכוונת לכוון את היעד שלה לקטגוריות רבות החל כמובן בדגמי SUV אבל גם דגמי סדאן משפחתיים ודגמים ספורטיביים יותר באופיים. כל המכוניות החדשות יורכבו על פלטפורמה אחידה מבית יונדאי שנקראת E-GMP המאפשרת שימוש במארזי סוללות עם טעינה סופר מהירה במתח 800 וולט (כמו בפורשה). האסטרטגיה של קיה כוללת גם דגמי מימן והפתיחה של העידן המימני תהיה ב-2025. קיה לא מסרו פרטים אודות הדגם המימני אבל סביר להניח כי הפלטפורמה של החברה האחות יונדאי עם דגם Nexo שכבר קיים עם טווח נסיעה של 650 ק"מ למיכל מלא, תהיה הפלטפורמה שקיה תהנה ממנה בעצמה.
מאז כניסתה של קיה לתחום החשמלי ב-2011, היא מכרה בעולם למעלה מ-100,000 מכוניות והצעד הבא שלה ייתמך על ידי פרישה של אלפי עמדות טעינה באירופה ובקוריאה הדרומית. על פי תכנית הפעולה לאירופה תיפרשנה שם 2,400 עמדות ובמקביל גם מערך התחזוקה הטכני יעבור את המהפכה החשמלית עם 1,200 מרכזי שירות לכלי רכב חשמליים עד שנת 2030.