בעיצומו של המשבר הכלכלי ב-2008 דודג' הייתה על כרעי תרנגולת, אבל קרייזלר לא וויתרה על אחד הנכסים ההיסטורים שלה כל כך מהר. כמעט 12 שנים חלפו מאז, והנה היא יוצאת עם רפורמה חדשה ומפזרת הבטחות שהוא כאן כדי להשאר. דודג' שיגרה השבוע לכבישים אמירה חד משמעית לגבי הכוונות שלה: ה-SUV החזק ביותר בעולם - דוראנגו SRT 'הלקט'. זה קרה במסגרת הזנקת קו השרירים המוזרק סטרואידים של המותג שבתוכו גם שתי מכוניות סופר סדאן מופרכות ממשפחת צ'אלנג'ר ו-צ'ארג'ר עם הספקים שנעים בין 700 ל-810 כ"ס.
הדוראנגו SRT הוא תוצאה של ביקוש ולא של הרפתקנות דמיונית, כך לפחות אומר טים קוניסקיס, מנהל מותגי קרייזלר בצפון אמריקה. לדבריו, לקוחות דודג' מעדיפים כוח ברוטאלי על פני טכנולוגיה וזהו המאפיין הייחודי ביותר של המותג. "אנחנו לא צריכים לבצע מחקרי שוק כדי לדעת מי עומדים אצלנו בתור". בתוך הדברים שלו טמונה בשורה פחות טובה לקהל המיושב יותר של דודג', שכן החברה נפטרה משני מובילי נוסעים - דודג' ג'רני ודודג' גרנד קרוואן. בכך, משלימה את המהפך התדמיתי של המותג ומקבעת את מעמדו כיצרן "ביצועים" טהור.
"זה היה רק עניין של זמן עד שנשתכנע להפוך אותו למפלצת כביש", כך אומר קוניסקיס על הקרוסאובר השרירי שלו. ה-דוראנגו הוא מה שמכונה בשוק האמריקני פול-סייז-SUV עם שלוש שורות ושבעה מושבים, אבל אם בעוונותיהם היו דגמים אלו מרותכים אל שלדות סולם אז כיום הגנטיקה הקדמונית אינה נוכחת; הפלטפורמה של הדוראנגו 'הלקט' מבוססת על ג'יפ גרנד צ'ירוקי המושתת על מרכב אחוד עם הנעה כפולה, מערכות וויסות כוח והרבה צעצועים בקבינה. כן, אותו ג'יפ גרנד צ'ירוקי שעד לאחרונה היה ה-SUV החזק ביותר בעולם עם גרסת ה-טרקהוק המופרעת עם 707 כ"ס.
כדי לבצע את הפירוד התדמיתי מגרנד צ'ירוקי ובכלל מכל משפחת קרייזלר, דודג' הוסיפו לאורווה עוד...3 סוסים צנועים ל-710 כ"ס ו-90 קג"מ. סמלי או לא, זה עדיין מציב אותו לפני הצ'יף; מנוע ה-V8 שלו בנפח 6.2 ל' ותיבת ה-8מהירויות האוטומטית מאיצים את הרכב (מעל 2 טון) ל-96 קמ"ש ב-3.5 שניות ול-400 מטר (רבע מייל, כפי שנהוג למדוד במירוצי הדראג) לוקח לו קצת פחות מ-12 שניות. אם לא תרפו מהמצערת, תגיעו עד מהירות מרבית של כמעט 290 קמ"ש וכושר הגרירה שלו נאמד בכמעט 4 טון. דודג' כמובן דאגה שהוא יוכל להאט בבטחה (בלמי ברמבו) וטיפלה בבולמים, כוח ההצמדה מאחור ומערכת ההיגוי כדי שלא ימצא את עצמו הפוך על התקרה כמו צב חסר ישע.
דודג' תייצר את דוראנגו הלקט רק בשנת 2021 ובמסגרת מכסה מוגבלת, שכן בשנת 2022 הוא כבר לא יהיה רשאי לנוע בכבישים עקב תקנות זיהום האוויר. קוניסקיס מוסיף שלהערכתו ישווקו בסביבות 2,000 יחידות בסך הכול עד סיום המחזור. הפערים בין גרסאות ה"בסיס" של הדוראנגו המחודש עם מנועי V6 הידידותיים להם 300 כ"ס יותר לדגמי הלקט מסתכמים בעשרות אחוזים; הוא יחל ב-32 אלף דולר ועד כ-82 אלף דולר לדגם ה-SRT הלקט.
דודג' למעשה כמעט נמחקה מפרופיל הדגמים בישראל (באחריות היבואנית סמלת) אחרי דעיכת דודג' ג'רני ששווק ב-200 אלף שקל. לא ברור האם בעתיד נראה כאן תחיה של המותג האמריקני הוותיק.