sportFive1035464 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
רק לפני ארבעה חודשים היו האיטלקים בעוצר כללי, מצור של ממש, השבתה של תעשיות ומפעלים שהחריפו את מצבה של ארץ המגף מדי יום. אלפי הקורבנות של וירוס קורונה במיוחד בצפון המדינה חשפו את חולשתה של מערכת הבריאות האיטלקית והיו ימים שנראה היה כי איטליה נכנעת וכורעת תחת עומס התחלואה. אבל היום הסיפור שם נראה קצת יותר אופטימי והתאוששות מפעלי הרכב באיטליה היא המדד הטוב ביותר לכך.
 
בחודשים שנותרו עד לסוף השנה, נראה כמה דגמים חדשים של היצרנים באיטליה (תחת שליטת פיאט קרייזלר ובבעלות תאגיד PSA הצרפתי) החל בפיאט, דרך ג'יפ ועד למזראטי. נשים לרגע בצד את דגמי הפרימיום של ג'יפ ומזראטי ונתרכז הפעם בלחם ובחמאה של המותג האיטלקי, פיאט. אחרי הידיעות המשמחות אודות הפיאט 500 החשמלית שהולכת ומתקרבת, זה היה ברור שגם גרסת האם שלה, הפיאט פנדה הקטנטונת והמקסימה תקבל מהדורה עם מתיחת פנים וטכנולוגיה מחושמלת אך הידיעה החשובה היא השקתו של קרוסאובר קומפקטי חדש על בסיס הפיאט טיפו והוא ייקרא באופן לא מפתיע "פיאט טיפו קרוס".
 
המכונית החדשה תצטרף לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב באירופה וגם אצלנו, קרוסאוברים בקטגוריה C שבהם מככבים דגמים של יצרנים רבים כמו ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, סקודה קארוק ועוד. בפיאט מכוונים לשווקים ספציפיים ומסמנים דגמים יריבים במטרה ליצור תדמית דינמית למכונית החדשה שלהם. בפיאט אומרים כי אם לא תהיינה הפתעות ולא יחולו עיכובים, המכונית תגיע לשוק בתחילת 2021 והיא תשים על הכוונת שלה את הקיה אקסיד ואת הפורד פוקוס אקטיב ותבקש לנגוס נתח מהדגמים האלה. הצהרת הכוונות הזאת מבשרת כי לפיאט טיפו קרוס יהיה מרווח קרקע גדול מהמכונית הקיימת כיום וכמובן על הגג נקבל גם את המסילות המזוהות עם כל קרוסאובר שמכבד את עצמו כסמל סטטוס לקטגוריה.
 
הפגושים יהיו שונים מהמוכר ובמיוחד הפגוש הקדמי הקשוח, פנסי החזית והגריל החדשים יחד עם הלוגו הגדול של פיאט במרכזו. עוד בגרסה המאובזרת יציעו בפיאט גלגלים עם חישוקים גדולים 17 או 18 אינץ' וחיפויי פלסטיק שחורים על בתי הגלגלים. בתוך המכונית יציגו בפיאט מסך גדול במרכז הקונסולה עם טכנולוגיה חדשה לניהול מערכות הניווט, המוזיקה והאפליקציות האחרות של המכונית.
 
המכונית תגיע גם בתצורת סדאן ותצורת סטיישן והאצ'בק וארבעת הגרסאות תקבלנה מנועי דיזל ובנזין כאשר גרסת היברידי קל תשולב גם היא בהיצע המנועים. אין בהודעות של פיאט כל התיחסות כעת לתיבת ההילוכים אך ברור כי הן תהיינה ידניות או אוטומאטיות מהמלאי הקיים בפיאט ולא תהיה תיבה חדשה שלא הכרנו. הבשורות הפחות טובות מבחינת שוק הרכב הישראלי היא שמכוניות על יחידות הנעה היברידיות קלות אינן זוכות להקלות מס ממשרד האוצר ולמרות שהמערכות מזהמות פחות מאשר מנועי בנזין ובטח ממנועי דיזל, הקטגוריה איננה עולה בקנה אחד עם הנוסחה הירוקה של משרד האוצר ולכן אם המכונית תגיע לישראל יצטרך היבואן המקומי לשקוד על רמת אבזור גבוהה שתפצה על היעדר הנחת המס במידה מסוימת.