עד שאאודי העולמית תשלח לישראל את ה-Q5 המחודש (שהוצג ביוני) במהלך 2021, ולפני שכל הטבות המס על רכב "ירוק" יתעופפו מהחלון של משרד האוצר, צ'מפיון מוטורס מנחיתה בארץ את דגם הפלאג-אין שנחשף במאי של השנה הקודמת, ה-Q50TFSI-e. ואחרי שהצלחתם לזכור את שם הכותר הזה, נעבור לפרטים היותר חשובים של ה-SUV הגרמני ונתחיל עם חטיבת הכוח בחרטום.
ישנן מספר גרסאות של ה-Q5 ההיברידי באירופה, אבל בארץ אנחנו נסתפק בינתיים בבסיסית שבהן. כאן הכוח מגיע משילוב בין מנוע בנזין 2.0 ל' 4 צילינדרים טורבו, סוללה, מנוע חשמלי (105 כ"ס) ומערכת טעינה. ההספק המשולב של המערכת עומד על 252 כ"ס ו-37 קג"מ עם חיבור של שני המנועים לתיבת הילוכים DSG שבע מהירויות. את ההאצה ל-100 קמ"ש יסיים ב-6.1 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-41 ק"מ לליטר (בשילוב שני המנועים). לסוללה טווח נסיעה של כ-42 ק"מ עד התרוקנות.
הדגם ישווק במפרט אחד, Design עם תקרה פנורמית, תאורת LED מלאה, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, מערכת שמע ששה רמקולים, מערכת מדיה MMI עם צג ראשי ולוח מחוונים וירטואלי 12 אינץ'. עוד בתפריט מושבים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים ושלל מערכות בטיחות אקטיביות.
המחיר בישראל: 400 אלף שקל (אגרת רישוי בגובה 4,731 שקלים בנוסף).