השקות של רכבי 4X4 טהורים כמו פורד ברונקו עלולות לנטוע בחסידי הז'אנר תקוות שווא שהנה התעשתו היצרנים והסגמנט בפריחה מחודשת. בפועל, 90% מהם שהיו בשטח נסוגו ממנו ומי שבכל זאת טומן את ראשו בחול נמצא בקרבות השרדות מתישים כנגד ירידה תלולה במכירות. לראייה, שוק הרכב הצרפתי העלה השנה לכבישיו רק 28 יחידות של טויוטה לנד קרוזר. כדי לעשות קצת סדר, נספר לכם שפרארי 812 סופרפאסט נמכרה ב-26 יחידות ובפעם האחרונה שבדקנו הלנד קרוזר לא עולה 150 אלף יורו והוא בטח לא מיוצר במכסה מוגבלת.
השוק הצרפתי אולי אינו מייצג את קהל היעד הטיפוסי של הלנד קרוזר, אבל אפשר להסיק מכך שקיימת שם בעיה רצינית בביקושים. היבשת המערבית נמצאת בעיצומה של מהפכה צרכנית ואת ההשפעות שלה אפשר להרגיש לאחרונה היטב; גם מיצובישי, משווקת רכב השטח פאג'רו הוותיק משביתה את פעילותה באירופה ועל הדרך עתידה לסגור את מפעל הייצור שלו. המשמעות היא שלפחות אחרי 2021 לא ברור אם יהיה לו מחליף ובאיזו קונסטלציה בדיוק.
בניגוד למיצובישי, הלנד קרוזר, שמיוצר מ-1951 לא עתיד להבלע תחת אדמה בוגדנית או ערימת בירוקרטיה, לא בשנים הקרובות בכל אופן. בתוך כך, הוא בכל זאת זקוק למקצה עדכונים משמעותי אם טויוטה רוצים להגדיל את מכירותיו ולהמנע מקנסות עתק על זיהום אוויר הנובעים ממנוע הסולר המזהם שלו. הפתרון מגיע כעת במסגרת משולבת עם מקבץ טכנולוגיות שטרם הוטמעו בו בעבר וגם ליטושים פנימיים עבור האווירה והנגישות.
במסגרת החידושים הקטנים שלו, זוכה הלנד קרוזר לטיפול כפול שמעלה את הספקו מצד אחד, ומאידך מפחית את פליטת המזהמים. המנוע יהיה 2.8 ל' טורבו-דיזל עם תיבת שש מהירויות ידנית או אוטומטית והנעה כפולה, אבל ההספק עולה מ-177 כ"ס ל-204 כ"ס ולראשונה הוא משווק גם עם פונקציית 'עצור וסע' המכבה את הרכב בעת עמידה ממושכת. בסיועם של רכיבים אלו, הוא מוריד את מדד ה-CO2 בכמה אחוזים. עבור הסביבה לא מדובר כנראה במסנן מזיקים משוכלל, אבל במרוכז טויוטה תרוויח פה קצת זמן פוליטי להבנות מול תקנות האיחוד.
פיתוח נוסף שמוצא את דרכו ללנד קרוזר הוא מערך הבטיחות טויוטה Safety sense 2. הלנד קרוזר אוסף בקרות זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים עם פונקציית בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב הנסיעה במקרה של סטיה מסוכנת, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית ועוד. גרסאות בכירות יותר מוסיפות גם התרעה על תנועה צולבת מאחור ופיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד.
גם במערכת המדיה והממשקים חלו שדרוגים עם תאימות מהירה לאפל ואנדרויד אוטו דרך צג ה-8 אינץ'. הוא ימשיך להמכר במספר גרסאות שונות עם ציוד כמו גג-פנורמי, ריפודי עור, חימום וקירור בכל המושבים, נעילת דפרנציאל אחורי, מתלים אדפטיביים, מערכת שטח מתקדמת, מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע של JBL עם 14 רמקולים, גלגל הגה מחומם ועוד.
הלנד קרוזר המחודש יחל להמכר באירופה ב-2021 במחירים שיחלו ב-40 אלף יורו (המחירים של הדגם הנוכחי בארץ נעים בין 300 ועד 420 אלף שקל) . טרם התקבלה תגובת היבואנית 'יוניון מוטורס' אודות מועד שיווקו בשנה הבאה.