sportFive944062 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סטילס: רונן טופלברג

וולוג השקה: ניר בן-טובים

יבואנית רכבי DS לישראל דוד לובינסקי השיקה אמש (רביעי) באולם הבוטיק בהרצליה את המכונית שעתידה לחזק את החברה משמעותית בשנים הקרובות, ה-DS3 קרוסבק. בחברת PSA העולמית הזרימו משאבים גדולים אל אפיקי הפרמיום כדי לבסס הפרדה מותגית בין סיטרואן עצמה לחטיבת הפאר והקימו לשם כך מערכת עצמאית שכולה מוקדשת להפצת DS ברחבי העולם עם מאות חנויות קונספט.  

הדגם הראשון של DS כמותג עצמאי הוא ה-DS7 קרוסבק בקבוצת ה-SUV הבינונית, אולם הדומיננטיות של הג'יפונים הקומפקטיים בסגמנט B הובילה את DS להבשיל רכב עירוני שיתחרה בדגמים כמו אאאודי Q2, מיני קאנטרימן או לקסוס UX. ה-DS3 קרוסבק הוא התשובה הצרפתית לכל היריבים מגרמניה, בריטניה, יפן ואולי בעתיד גם מקוריאה, אולם הגישה של DS לנהגים מתחילה בחווית הרכישה באולם המכירות והקמת גשר בין עולם האופנה לעולם הרכב.

מוטיב היהלום, או תמת המעוינים שניכרים ב-DS בולטים לא רק בעיצובו החיצוני אלא גם בתא הנוסעים המפואר, בין אם בגוף גלגל ההגה, עיצוב הפקדים הדיגיטליים, התאורה ועוד. חיטטנו מעט ברכב במסגרת ההשקה וגילינו איכות חומרים גבוהה, שופעת יצירתיות, מהודקת היטב בכל המפלסים, ריפודים מהודרים בשילוב של אלקנטרה, תנוחת ישיבה גבוהה מקדימה ומאחורה ואפילו הצלחנו לחוות בידוד רעשים אפקטיבי כנגד המולת מסיבת העתונאים במקום אחרי שסגרנו מאחורינו את הדלתות. ואם כבר נגענו בדלתות, נציין כי למכונית זו, בדומה לרכבי לנד רובר ידיות אלקטרוניות חבויות שנשלפות החוצה או נאטמות בפנים בהתאם להתקרבות הנהג למכונית.     

ה-DS הקומפקטי מגיע אלינו עם מידות סטנדרטיות בסגמנט, אבל הוא מרווח ונעים בשל התרכובות שמכסות את הברזלים בחלל הנוסעים – אורך של 4.12 מ', רוחב של 1.80 מ', בסיס גלגלים של 2.55 מ' וגובה של 1.57 מ'. נפח תא המטען אינו מהנדיבים ביותר בסגמנט עם 350 ל' בסך הכול, אבל פתח הכניסה רחב ושימושי ושפת ההטענה יחסית נגישה, גם אם מעט גבוהה מהמקובל.

יוקרה ושיק צרפתי

רשימת הנכסים באגף המפרט כוללת התאמה של 2 חבילות אבזור, ה-SO SHIC ו-GRAND CHIC ועליהן תולבשנה בתא הנוסעים 3 חבילות מפוארות, ה-DS פרפורמנס, ה-RIVOLI, וה-LA PREMIERE. כל הגרסאות מגיעות עם חישוקי 18 אינץ' בציוד התקני ומסכי 7 אינץ' כפולים, טעינה אלחוטית לטלפון, כניסה והנעה ללא מפתח, ידיות דלתות חבויות אוטומטיות, חיישני גשם ותאורה, מצלמה אחורית, כניסות USB ועוד, אולם הגרסאות הבכירות מוסיפות גם מערכת עיסוי, מערכת שמע של FOCAL עם 12 רמקולים ו-סאב וופר, תאורת LED מטריקס משוכללת עם התאמה אדפטיבית, צג מוגדל ל-10.3 אינץ' ורכיבים נוספים. גרסת ה-LE PREMIERE תהיה נדירה מאוד בשוק הישראלי מאחר ורק 6 מכוניות הוקצו ליבואן לרגל ההשקה. 

ביצועים

את הכוח מקבל DS3 קרוסבק ממנוע ה-1.2 ל' טורבו 3 צילינדרים המוכר של קבוצת PSA. גרסת הבסיס תחלץ 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ מ-1,750 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות תוצרת יפן (0-100 קמ"ש ב-9.2 שניות). הגרסה השניה היא ה-155 כ"ס החדישה עם 24.5 קג"מ מ-1,750 סל"ד וזמן האצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. לרכב תהיה גם גרסה חשמלית בעתיד עם טווח נסיעה ריאלי של כ-60 קילומטרים בין טעינות, אולם גרסה זו תגיע לישראל רק בשנה הבאה. 

בדוד לובינסקי מציינים כי הפעילות השיווקית שכרוכה סביב השקת DS3 קרוסבק תהיה מצומצמת השנה נוכח זמן הכניסה המאוחר שלו לשוק המקומי. ההערכות מדברות על מסירת כמה עשרות בודדות של דגמים עד סוף השנה. בשנה הבאה, סוברים כי היקף המכירות יגדל משמעותית.   

 

המחירים ל-DS3 קרוסבק בישראל:

1.2 ל' 130 כ"ס במפרט SO CHIC וחבילת פרפורמנס: 179 אלף שקלים.

1.2 ל' 155 כ"ס GRAND CHID בחבילת RIVOLI ב-205 אלף שקלים.

1.2 ל' 155 כ"ס גרנד-שיק בחבילת LA PREMIERE עם חבילה מורחבת OPERA RUBIS ב-215 אלף שקלים.

 

נהיגה ראשונה ב-DS3 קרוסבק החדש