פלח מכוניות המיני ניצב בפני צומת דרכים. מותגים מבוססים שהרוויחו כמה גרושים בשנות הפריחה של הקטגוריה נאלצים לסגת לשולחן העבודה בחיפוש אחר הנעה אלטרנטיבית או לנטוש את הזירה לחלוטין. שני הקונצרנים המובילים באירופה בקטגוריה זו, פיג'ו-סיטרואן וכן קונצרן פולקסווגן פרסמו כי הם עומדים בפני החלטות מבצעיות. לדברם, בהינתן התנאים הנכונים יסבו את מכוניות המיני ברשותם למכוניות חשמליות. בפיג'ו-סיטרואן שוררת אי וודאות, שכן ביניהם לבין טויוטה נרקם לפני למעלה מעשור שיתוף פעולה שהוליד 3 מכוניות מיני תאומות שעלול להתפרק אם לכל אחד מהיצרנים תכנית אסטרטגית נפרדת. בפולקסווגן לעומת זאת, הוסכם להמיר מנועי בערה קומפקטיים בהנעה חשמלית בדגמי הליבה של מכוניות סיאט, סקודה ו-חטיבת הפרטיות של פולקסווגן. לתוך הקלחת הזו נכנסת גם פיאט שתציג 500 וכנראה גם פנדה חשמליות.
בגזרה הדרום קוריאנית העניינים אינם סגורים, אבל התמונה מתחילה להתבהר. יונדאי שיגרה לאחרונה את הדור החדש של ה-i10 ונראה שלפחות בטווח הקרוב אין מקום להנעה חשמלית. מנגד, קיה גיבשה תשתית רחבה לחשמל את כל ארסנל הדגמים שלה, אבל הנהגת החברה עדיין מתחבטת איך להפוך את המיזם למשתלם מבחינה תקציבית - כלומר לנסות ולהפחית את עלויות הייצור בהשוואה לדגם הרגיל; "פיקנטו שמופעלת על ידי סוללה וחשמל היא אתגר לא קטן בכלל מבחינת עלות מול רווח", כך אומר ראש מחלקת קיה אירופה, אמיליו הררה. "אבל אני חושב שבמוקדם או במאוחר, אנחנו נהיה חייבים לעשות את זה".
מכירות סגמנט המיני בירידה שנובעת מהתבגרותם של חלק מהדגמים וקיטון בנפח המסירות מול נסיקת הג'יפונים. החלק השני טמון בתקנות זיהום האוויר באירופה - אלה כופות על יצרני הרכב לחולל התאמות יסודיות בכל הסגמנטים, מהלך שבאופן ישיר מייקר את עלויות התכנון של כלי הרכב והביצוע על פס הייצור; "אם ניקח היום את קיה פיקנטו הבסיסית ביותר היא נמכרת תמורת 10,200 יורו בגרמניה. אתה יכול לקבל הנחה ולהגיע ל-10,000 יורו במקרה הטוב. קיה פיקנטו חשמלית לעומת זאת תתייקר בכמה אחוזים, אולי ל-20 אלף יורו, ואנחנו צריכים להפחית את המחיר הזה ל-16 או 17 אלף יורו עבור הצרכן כדי שזה ישתלם בהמשך הדרך", כך מעיר הררה.
יצרנים שבחרו לקפל את ממלכת המיני שלהם הם אופל (אדם ו-קארל) וכן פורד שנפרדים בקרוב מאחת המכוניות הוותיקות ביותר בקבוצה, פורד קא. חברת רנו להבדיל דיווחה לפני כמה חודשים שהיא נכונה להזניק מכונית חשמלית נגישה במחיר של כ-10 אלפים יורו שתופיע במקביל למשפחת רנו טווינגו, שבינתיים ממשיכה כרגיל; מכונית זו צפויה להופיע בשווקי הרכב מתישהו במהלך חמש השנים הקרובות. הררה בכל אופן אומר שהוא פסימי לגבי היעד השאפתני של הצרפתים. "אני חושב שזו הכרזה די נועזת. הם חייבים להרוויח על כל מכונית. וככל שהיא קטנה יותר, כך מורכב יותר להטמיע בה טכנולוגיה חשמלית. אז להחדיר לשוק מכונית חשמלית זעירה בתקרת מחיר של 10 אלפים יורו, זה נראה לי קצת לא ריאלי".
פיקנטו חשמלית לא תהיה מלאכה מסובכת עבור קיה שכבר מוכרת את סול EV החשמלית וכן את נירו פלאג-אין החשמלי, שלפי הערכות באירופה יגיעו ליותר מ-35 אלף מכירות בשנת 2020 במשותף. יתרה מכך, אם קיה תוכל לחבר את שותפתה הדרום קוריאנית יונדאי לחגיגה החשמלית עם פרשנות מקבילה של ה-i10, הדרך לפיקנטו EV תתקצר ומי שבסופו של דבר ירוויח מזה יהיה הצרכן, שגם יזכה לרכב חשמלי עירוני במחיר נוח יותר.