רנו חשפה הלילה (שלישי) את רנו קפצ'ר 2020 החדש, שעתיד להמשיך את המומנטום של הקליאו החדשה שהושקה לא מכבר. הקפצ'ר הוא אחד מכלי הרכב האסטרטגיים המובילים של חברת רנו העולמית ומדורג מזה שנים ארוכות בצמרת מכירות הג'יפונים באירופה בפרט ובמכירות רנו בכלל. רנו מציגה כאן מסגרת רב-שכבתית של הקפצ'ר עם חידושים יסודיים בעיצובו הפנימי והחיצוני, הטכנולוגיה, הבטיחות ועוד, אך גולת הכותרת בקפצ'ר תהיה המצאותו של מנוע היברידי עם יכולת טעינה מהשקע - גרסה שעתידה להצטרף אליו בהמשך 2020.
רנו שומרת על המבנה הקלאסי של הקפצ'ר אך משלבת אלמנטים קוסמטיים מהקליאו החדשה ולדבריה מעל 85% מרכיביו הם חדשים לחלוטין. הוא נשען על פלטפורמת הקליאו המודולארית ולפיכך גם זוכה לגדילה במידותיו וערכיו. הוא ארוך מהדור היוצא ב-11 סנטימטרים, בסיס הגלגלים צמח בעוד 2 סנטימטרים, ובתא הנוסעים מרווח הרגליים הורחב ב-2 סנטימטרים נוספים ליושבים בשורה שתיים (כלומר פחות צפיפות לברכיים וגם בכתפיים). גם נפח תא המטען הוגדל בלא פחות מ-81 ליטרים ל-536 ל' (לא כולל עוד 27 ל' נפח אחסון בתאים הפזורים בקבינה).
רנו ממשיכה את פילוסופיית ה-smart cockpit שתמצאו בקליאו עם תיבת הילוכים מוגבהת על תעלה מרכזית "מרחפת" שאמורה לשפר קצת את הנגישות לחפצים ואת מרחב התנועה. פרט לכך, התכנון המודרני מכשיר גם שימוש בצגים דואלים דיגטליים נדיבים בגודלם בקונסולה הראשית ובלוח המחוונים, בגדלים של 7-10 אינץ' וצגים של 9.3-10 אינץ' בהתאמה. לקפצ'ר תהיינה מגוון גרסאות אבזור עם התאמה לטלפונים החכמים, טעינה אלחוטית לניידים, מעל 90 גוונים שונים על בסיס 18 קומבינציות של התאמה ומספר אפשרויות לגווני התקרה החיצונית. הרכב מצויד במיטב מערכות הבטיחות החכמות של רנו, כמובן.
לקפצ'ר החדש 5 מנועים קובנציונליים, שלושה מנועי טורבו-בנזין, שני מנועי דיזל ועוד מנוע בנזין-היברידי (פלאג-אין). גרסאות הבנזין עם 3 צילינדרים טורבו מתחילות ב-100 כ"ס, עבור ל-130 כ"ס וכלה ב-155 כ"ס. דגמי הדיזל משחררים 95 ו-115 כ"ס. תיבות ההילוכים תהיינה מעט יותר טובות ואף מוסיפות הילוך אחד, במקום שש מהיריות דו-מצמדית רנו תשמש בתיבת הילוכים רובוטית עם 7 מהירויות ופעולה חלקה יותר לדברם, הגם תפחית את צריכת הדלק בשיעור קל. באירופה תהיה אופציה גם לתיבה ידנית שש מהירויות.
המנוע המעניין ביותר של הקפצ'ר יגיע בפעימה השניה שלו עם טעינה מהשקע; דגם זה, שנקרא בחברת רנו, ה-E-TECH משתמש בבסיס של יחידת בנזין בנפח 1.6 ל', סוללה וזוג מנועים חשמליים. המידע אודותיו לא שלם, אך לפי נתוני החברה הגלויים עולה כי מרחק הנסיעה המרבי על חשמל הוא כ-40-45 קילומטרים ריאלים במהירות מרבית של עד 135 קמ"ש. משך הטעינה מעמדה ביתית לא צפוי לחרוג מהסטנדרט המקובל בקטגוריה (6-7 שעות לכל היותר).
סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים באירופה צומח בקצב מסחרר. עד שנת 2020 יעמוד היקף המסירות על יותר מ-2.1 מיליון כלי רכב. הקפצ'ר צפוי להתמודד בקטגוריה זו עם כמה יריבים מודרניים שלא צפויים לעשות לו הנחות; פיג'ו 2008 החדש, פולקסווגן טי-רוק, ניסאן ג'וק החדש, פורד פומה, דגם חדש של טויוטה ועוד. רנו תייצר את הקפצ'ר החדש בספרד. לארץ, הוא צפוי להגיע במהלך השנה הבאה.