יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס מרעננת את שורותיו של הקרוסאובר המשפחתי טיגואן עם גרסה מעודכנת-טכנולוגית שתחזק אותו באמצע הסגמנט. היבואנית החלה לשווק בימים אלו באולמות המכירה את הטיגואן 2019 עם מנוע בנזין טורבו חדש המשרת היצע רחב של דגמים בלב הקונצרן הגרמני ובכל מותגי הליבה המרכזיים (סיאט, אאודי, סקודה). הטיגואן גם יימכר בגרסה זו עם רמת גימור מפוארת יותר.
המנוע, אותו מכירים מלומדי הקונצרן מפולקסווגן גולף בין היתר, מפיק מ-1.5 ל' טורבו הספק מרבי של 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ושיא המומנט הוא 25.5 קג"מ הזמינים מטווח של 1,500 סל"ד. בסיועה של תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות, מאיץ טיגואן ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות ועד 201 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי היצרן היא בגזרת ה-16 ק"מ לליטר בנזין.
לטיגואן 1.5 רמת אבזור אחת, מעודכנת מסדרת ה-קומפורט-ליין פלוס; זו מצוידת עם מושבי עור מתכווננים חשמלית לנהג ולנוסע עם חימום אלקטרוני, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מדיה 8 אינץ', חישוקי 18 אינץ', מערכת מצלמות היקפיות עם מבט 360 מעלות, חיישנים קדמיים ואחוריים, הנעה ללא מפתח, תאורת LED בשני קצותיו ועוד. לרכב מגוון מערכות בטיחות חכמות מקוריות כולל סייען חניה אוטומטי.
המחיר בישראל: 195 אלף שקלים.
סוס עבודה אמריקני מפואר
החטיבה העסקית של קבוצת סמל"ת, יבואנית מותג RAM לישראל, פרסמה השבוע כי החלה לשווק את משפחת ה-RAM החדשה עם ארסנל של חידושים בכל ההיבטים. טנדר העבודה האמריקני, יריבו של סילברדו ו-פורד F350 בין השאר, מגיע אלינו ב-4 רמות אבזור ומצויד במנוע טורבו-דיזל עתיר עוצמה מחובר אל תיבת הילוכים אוטומטית. כנהוג בשורותיו של ה-RAM הוא זמין למכירה עם הנעת 4X4 ומרכב עם קבינה כפולה.
ל-RAM החדש מנוע אחד בשני הספקים שונים: 6.7 ל' טורבו-דיזל המפיק 370 כ"ס ב-2,800 סל"ד ומומנט של 112 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד בדגם ה-2500, בעוד דגם ה-3500 הבכיר אוסף עוד 30 כ"ס בדרך ל-400 כ"ס ומתוגבר עם מומנט חזק יותר של 139 קג"מ מ-1,800 סל"ד. שני הדגמים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית יפנית שש מהירויות תוצרת אייזין. יכולת ההעמסה של ה-RAM עם מנועים אלו עומד על 1.9 טון וכושר הגרירה שלו נאמד ב-3.5 טונות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות.
ה-RAM הוא אחד מהפיק-אפים הגדולים (בסיס גלגלים 3.8 מ', מרווח גחון 33 ס"מ) המאובזרים ביותר מסוגו; סמל"ת תשווק את הרכב ב-4 מפרטים, על בסיס 5 או 6 מושבים (תלוי בגרסה) ועם רשימה ארוכה של תוספות; בציוד התקני שלו ברמת LARAMIE תמצאו חישוקי 18 אינץ', מערכת מולטימדיה חדישה עם צג ראשי 8.4 אינץ', מצלמת ראיה לאחור, חיישנים היקפיים, מערכת שמע עם 9 רמקולים מבית אלפיין, התנעה מרחוק, בקרת מיזוג מפוצלת לשורה מאחור ועוד. גרסאות בכירות יותר כגון ה-לימיטד מוסיפות מערכת שמע עם 17 רמקולים של הרמן, מצלמת לארגז תא המטען, טעינה אלחוטית לטלפונים הניידים, שמשות אוקסטיות, מערכת לניטרול רעשים חיצוניים, מושבי עור עם חימום וקירור, גלגל הגה עם חימום, מדרגות צד נפתחות חשמלית ועוד.
ל-RAM גם מערכות בטיחות מקוריות: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה, התרעה מפני התנגשות חזיתית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, תאורה אדפטיבית ועוד.
המחירים בישראל:
קבינה כפולה LARAMIE החל ב-240 אלף שקלים
קבינה כפולה LARAMIE גולד ב-260 אלף שקלים
קבינה כפולה לימיטד ב-280 אלף שקלים
קבינה כפולה גרסת 3500 במפרט BIGHORN ב-255 אלף שקלים
אולם מרצדס חדש ומתקדם נפתח בדרום הארץ
יבואני הרכב בישראל ממשיכים ליישר קו עם הסטנדרטים העולמיים של יצרני הרכב בתחום השירות, הנראות וגם האיכות. בתחילת החודש נפתח בעיר הדרומית המרכזית באר שבע אולם המכירות המתקדם ביותר בארץ של חברת כלמוביל, יבואנית דגמי מרצדס. באולם שנמצא ברחוב רוטשילד 15 הושקעו למעלה מ-8 מיליון שקלים.
על עיצובו של האולם המשתרע על פני שטח של דונם, חתומים אדריכלים ממשרדי מרש ו-פרי דוידוביץ', תחת ניהולו של עופר בן ארי מקבוצת כלמוביל. לדברי האדריכל רם מרש, "העיצוב הינו על פי אמות מידה וסגנון בינלאומיים של מרצדס, המבוסס מצד אחד על יצירת אווירת יוקרה ומאידך על פשטות שנותנת כבוד ראוי לכלי הרכב המוצגים בעולם.
האולם יציג לא רק דגמים חדשים של מרצדס אלא ישמש גם את מחלקת הטרייד אין של החברה עם דגמים משומשים מהם ניתן יהיה להתרשם במקום. מנהל האולם הוא ליאור בנאנו, בעבר מנהל לקוחות אסטרטגיים בחברה.
אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה של מרצדס מסר: "פתיחת האולם החדש של כלמוביל מרצדס בבאר שבע, מציגה לראשונה בישראל את תפיסת היצרן בכל הקשור לחווית לקוח עתידית, הנעה וקידמה ומהווה נקודת ציון משמעותית. מדובר בחלק מהאסטרטגיה של מרצדס שמציבה את הלקוח במרכז... כך אנחנו מבססים את הפתרונות במסגרת ערוץ הייבוא האישי וכך מתבצע איפיון כלי הרכב במותג".
בעניינו של פינט, נציין כי לאחרונה דיווח על פרישתו מהתפקיד. בכלמוביל מינו במקומו את גילי פריאנטה (43) שהיה במשך 6 שנים מנהל חטיבת המכוניות של יונדאי ללקוחות פרטיים (ולפני כן שימש כמנהל חטיבת הטרייד-אין עם גיוסו לחברה בשנת 2012).