סקודה הפיצה ביממה האחרונה את אחד העדכונים השקטים ביותר בשנים האחרונות עבור צמד הקרוסאוברים המובילים שלה - קארוק ו-קודיאק. שני הג'יפונים מיישרים קו עיצובי (בצורה חלקית) עם הסופרב המחודשת ונפרדים מהלוגו האחורי לטובת הכיתוב S K O D A על גבי המפלס המרכזי של תא המטען. טרנד שכבר נחשפנו אליו בסקודה סקאלה, קאמיק ואפילו מתנוסס על עכוזה של הסיטיגו החשמלית.
ואולם, המארז הקוסמטי הוא הפרט הזניח במסגרת החידושים, שכן קארוק ו-קודיאק מקבלים חיזוקים מעניינים במחלקת הבטיחות וגם באגף ההנעה. כך לדוגמא, תוכלו מעתה לקבל גם בדגמי הנעה קדמית בקרת מתלים אדפטיבית (DCC) עם שלושה מצבי כיול עבור נהיגה ספורטיבית, ניטרליית ונינוחה יותר. אופציה זו, הייתה זמינה עד כה רק בדגמי הנעה כפולה כאמור. בהמשך אנחנו מתבשרים על שיפור במערכת פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד. סקודה למעשה הסירה את המערכת והתקינה מערכת משוכללת יותר המבוססת על ה-Side assist. במסגרת זו, טווח החיישנים הוגדל מ-20 מטרים ל-70 מטרים בשדה הראיה האחורי וכמו כן, החיווי המזהיר מפני קרבה מסוכנת הרבה יותר ברור כעת שכן הוא מותקן על הדופן הפנימי של המראה הצידית. המערכת פועלת במהירות גבוהה מ-15 קמ"ש ומשולבת עם התרעה על תנועה צולבת מאחור.
נהיגה ראשונה בסקודה סופרב המחודשת
שדרוג נעשה גם במערכת הכניסה והנעה ללא מפתח שאמורה להפחית את הסכנות הטמונות בגניבת הרכב - המשדר שנמצא בתוך המפתח מושבת לאחר 15 דקות אם הוא מונח במגירה למשל, וניעור לחיים רק כאשר החיישנים מזהים תנועה של המפתח. מנוע חדש מצטרף למשפחת סקודה קודיאק; החברה מציידת את מוביל הנוסעים שלה במנוע טורבו דיזל חסכוני בתקן יורו 6 בנפח 2.0 ל' בהספק של 192 כ"ס בחיבור אל תיבה דו מצמדית שבע מהירויות והנעה כפולה. הקודיאק מוסיף גם חישוקים חדשים בגודל 20 אינץ' על רוחב של 255 מילימטרים עבור מהדורות ספורטליין, RS ולורן-אנד קלמנט.
בסקודה יפנו כעת את הקדימונים הבאים להשקת האוקטביה החדשה שנצפתה מדי פעם במסגרת ניסויים על כבישי אירופה. הדור הרביעי של המשפחתית החשובה הזו יושק במסגרת תערוכת פרנקפורט הקרובה.
מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי קארוק ו-קודיאק המעודכנים יגיעו לישראל ברבעון האחרון של שנת 2019.