אם אתם רוצים לדעת מאיפה התחילה טרללת הג'יפונים לא תצטרכו לחטט בין הסמטאות. סביר שלידכם בכביש או בקרבת מקום חונה ניסאן ג'וק, אחד מתוך מאות אלפים שמסתובבים שם בעולם מאז שנת 2010. קשה להאמין שהג'וק (Juke) נועל עשר שנים על רצפת הייצור בסנדרלנד, אנגליה אבל בהתחשב בכמות הג'יפונים שקמו בעקבותיו, אולי זה כבר לא באמת כל כך מפתיע שהוא הקשיש ביותר בחבורה הזו בעידן המודרני.
ההצלחה של הג'וק, ממנו נמסרו יותר מ-1 מיליון יחידות, טמונה בעיצוב הרעיוני שלו. בניגוד לקשקאי הקודם שנראה כמו סמל השמרנות, הג'וק הקטן שידר מסר עיצובי שלא התוודענו אליו בניסאן הרבה מאוד שנים. על מידות קומפקטיות ותא נוסעים מקושט הוא שילב זוויות וקימורים שעברו מדגם אב-טיפוס לדגם סדרתי בשינויים מינמליים - וזו גם הייתה נקודת העוגן העיקרית שלו, וזו גם הסיבה שניסאן סרבה לבצע בו מהפכות עיצוביות.
אבל זירת הג'יפונים היא מהצפופות ביותר בענף ולכל יצרן פרשנות עצמאית, ולמרות שהג'וק שמר על מעמדו תקופה ממושכת ניסאן החלה ליזום מהלכים להחליף אותו עם השקת רכבי אב טיפוס כגון ה-GRIPZ קונספט שהוצג לפני קרוב ל-5 שנים ופתח את הדלת לשפת העיצוב החדשה של ניסאן. פילוסופיה ספורטיבית יותר ודינמית אותה אנחנו מכירים כיום בקשקאי, אקס-טרייל וכן בדגמי הספורט-סדאן החדשים - סנטרה, מקסימה, אלטימה וכדומה.
הג'וק 2020 עתיד להיות אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר של ניסאן, ויש לו כלים רבים בארסנל כדי להמשיך את המומנטום של קודמו; ניסאן הרכיבה תחתיו את הפלטפורמה המודולארית של רנו קליאו והמשמעות היא צמיחה במידות ותא המטען. הוא גם יקבל את כל המנועים, מערכות המדיה, הבטיחות ומפרטי האבזור שקיימים כיום ברנו-ניסאן. זה כולל גם גרסה היברידית וכן גרסה נטענת מהשקע ומהדורות מיוחדות עם צבעים אופנתיים ושורה של פריטים ססגוניים בחוץ ובפנים.
בתמונת הטיזר שניסאן פרסמה אפשר להבחין בתקריב של תאורת ה-LED והתיחום התלול של החרטום, אלמנט שמאפיין כיום מגוון רחב של דגמי החברה. הפגוש כולל גם הוא תאורת LED אך אי אפשר לשפוט אם זו תהיה זמינה החל בגרסאות הבסיס. כך או אחרת, תשובות מלאות נקבל ב-3 בספטמבר באירוע הבכורה הרשמי של הרכב. לאחר מכן יוצג בתערוכת פרנקפורט שתפתח ב-11 בספטמבר.